|

نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴؛ «حسن یزدانی» وارد می‌شود/ ویدئو و تصاویر

برنامه و نتایج امروز مسابقات ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴ اعلام شد.

نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴؛ «حسن یزدانی» وارد می‌شود/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴، با کسب مدال طلا «محمدهادی ساروی»، مدال برنز «مبینا نعمت‌زاده» و راهیابی «سعید اسماعیلی» و «علیرضا مهمدی» به فینال به پایان رسید.

ورزشکاران کاروان ورزشی ایران در دوازدهمین روز از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، عملکرد درخشانی داشته‌اند و یک مدال طلا و یک برنز به کسب کردند؛ همچنین ۲ فرنگی‌کار کشورمان نیز به فینال راه یافتند.

«محمدهادی ساروی» در جریان دیدار فینال وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، مقابل «آرتور الکسانیان» کشتی‌گیر کهنه‌کار و پرافتخار ارمنستانی و دارنده مدال‌های طلا، نقره و برنز المپیک و ۴ مدال طلا و ۳ نقره جهان، روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع چهار بر یک به برتری رسید و صاحب مدال طلای المپیک شد تا نخستین طلایی ایران در المپیک پاریس لقب بگیرد.

«مبینا نعمت‌زاده» تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم، در دیدار رده‌بندی برابر «دنیا ابوطالب» از عربستان قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر صفر، این حریف را شکست داد و مدال برنز را به دست آورد. او دومین زن ایرانی است که موفق به کسب مدال برای کشورمان در المپیک شده است.

«سعید اسماعیلی» در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، با نتیجه ۱۰ بر ۴ از سد «اسلاویک گالستیان» از ارمنستان گذشت و به دیدار فینال راه یافت.  وی در دیدار پایانی با پرویز نصیب اف نایب قهرمان المپیک از اوکراین مبارزه می‌کند.

«علیرضا مهمدی» در وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی، مقابل سد «ژان بلنیوک» قهرمان جهان و المپیک از اوکراین،  به نتیجه ۳ بر ۳ رسید، اما به دلیل کسب امتیاز آخر پیروز شد و راهی فینال شد. او در دیدار پایانی با «سمن نوویکوف» دارنده مدال برنز جهان از بلغارستان پیکار می‌کند.

«علی آقامیرزایی» در مرحله یک‌چهارم نهایی قایقرانی کایاک تک‌نفره ۱۰۰۰ متر المپیک ۲۰۲۴ پاریس، با ثبت زمان «۳:۳۳:۷۸»، در جایگاه سوم قرار گرفت و نتوانست به مرحله نیمه نهایی صعود کند و بدین ترتیب از دور مسابقات حذف شد.

مرحله یک‌چهارم نهایی قایقرانی کانو یک‌نفره ۱۰۰۰ متر مردان المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد و «محمدنبی رضایی» با ثبت زمان «۳:۵۲:۴۱»، چهارم شد و از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند و در نهایت از دور مسابقات کنار رفت.

جدول مدالی و نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

کاروان ایران در روز دوازدهم بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴، صاحب یک مدال برنز در تکواندو و یک مدال طلا در کشتی شد؛ اکنون ایران با صعود حدودا ۳۰ پله‌ای نسبت به روز گذشته، با یک طلا و دو برنز، در رده چهلم قرار دارد.

در دوازدهمین روز از سی‌وسومین دوره بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، «محمدهادی ساروی» در کشتی فرنگی صاحب مدال طلا و «مبینا نعمت‌زاده» در تکواندو صاحب مدال برنز برای ایران شدند.

اکنون «ایران» با یک مدال طلا و دو مدال برنز در رده چهلم و هم‌رده با «کوبا» و «ازبکستان» قرار دارد.

«آمریکا» با ۲۵ مدال طلا، ۳۳ نقره و ۳۲ برنز در صدر جدول ایستاد و «چین» نیز با ۲۴ مدال طلا، ۲۲ نقره و ۱۶ برنز به رده دوم رفت. 

«استرالیا» با ۱۷ مدال طلا، ۱۲ نقره و ۱۰ برنز به رده سوم رسید و «فرانسه» میزبان با ۱۳ طلا، ۱۶ نقره و ۲۰ برنز به رده چهارم رفت. بریتانیا و ژاپن نیز با ۱۲ مدال طلا در رده‌های بعدی ایستاده‌اند.

«امین میرزازاده» در کشتی فرنگی اولین مدال کاروان ایران را کسب کرد و در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی، به مدال برنز رسید.

«مبینا نعمت‌زاده» نیز در وزن ۴۹ کیلوگرم تکواندو، صاحب مدال برنز و «محمدهادی ساروی» در ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی صاحب مدال طلا شدند. 

اولین نشان طلای المپیک پاریس ۲۰۲۴ به چین، اولین مدال نقره به کره و اولین برنز به قزاقستان رسید.

*جدول مدالی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در روز دوازدهم (این جدول بعد از کسب مدال طلای ساروی ثبت شده است)

نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

 

نتایج ورزشکاران ایران در المپیک پاریس ۲۰۲۴

سی و سومین دوره از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، از ۶ مرداد ماه؛ به طور رسمی آغاز شده و تا ۲۱ مرداد ماه، ادامه دارد.

در المپیک ۲۰۲۰ توکیو، ایالات متحده آمریکا با ۳۹ طلا، چین با ۳۸ طلا و ژاپن با ۲۷ طلا، اول تا سوم شدند.

رقیبان حسن یزدانی در مسابقات کشتی آزاد المپیک پاریس

رقیبان «حسن یزدانی»، آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران در المپیک پاریس مشخص شدند.

مراسم قرعه‌کشی وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک پاریس برگزار شد و «حسن یزدانی» رقبای خود را شناخت.

بر این اساس، یزدانی در دور نخست به مصاف «لاورنس» از استرالیا می‌رود و در صورت برتری، در یک‌چهارم نهایی مقابل برنده مبارزه «کوروگلیف» از یونان و «راموس» از پورتریکو کشتی می‌گیرد. «نورماگمدوف» از آدربایجان و «مایلس تمینه» از سن‌مارینو که برنز المپیک دارد نیز در سمت جدول یزدانی قرار دارند.

«آرون بروکس»، نماینده آمریکا در این وزن که با شکست «دیوید تیلور» راهی المپیک شده است، در سمت دیگر جدول قرار دارد و تا فینال با یزدانی برخورد ندارد.

همچنین «علیرضا سرلک» باید در دور نخست با «ری هیگوچی» قهرمان المپیک توکیو از ژاپن مبارزه کند. البته سرلک که دیروز اتحادیه جهانی به او سهمیه داد، در تهران به‌سر می‌برد و مسئولان فدراسیون هنوز نتوانسته‌اند پروازی پیدا کنند که او به موقع به پاریس برسد.

برنامه مسابقات امروز ورزشکاران ایران در المپیک پاریس

سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک پاریس با شروع مسابقات آزادکاران، دیدار نهایی دو کشتی‌گیر فرنگی‌کار، حضور «ناهید کیانی» روی تاتامی و مسابقه یوزپلنگ ایران همراه است.

امروز «پنج‌شنبه، ۱۸ مردادماه» در حالی سیزدهمین روز از سی و سومین دوره بازی‌های المپیک آغاز می‌شود که نمایندگان کشورمان دو مدال نقره خود را در کشتی فرنگی قطعی کرده‌اند. تکواندویی که چهارشنبه شب پس از ۱۳ سال ایران را صاحب دومین مدال تاریخی زنان در ادوار المپیک کرده است، منتظر یک روز تاریخی دیگر توسط «ناهید کیانی» است.

در این روز، مسابقه «حسن یزدانی» و «علیرضا سرلک» در کشتی آزاد هم آغاز می‌شود تا کاروان ایران به روزهای طلایی بیشتر امیدوار شود.

«رضا علیپور» سنگ‌نورد ایران نیز در مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت خود را دنبال می‌کند.

*تکواندو

«ناهید کیانی» تکواندوکار وزن ۵۷ کیلوگرم ایران، ساعت ۱۲:۱۷، به مصاف «کیمیا علیزاده» از بلغارستان خواهد رفت.

*کشتی آزاد

مسابقات کشتی این روز از ساعت ۱۳ آغاز می‌شود. «حسن یزدانی» در وزن ۸۶ کیلوگرم با نماینده استرالیا روبرو خواهد شد. «علیرضا سرلک» هم در وزن ۵۷ کیلوگرم به مصاف «ری هیگوچی» ازژاپن خواهد رفت.

*سنگنوردی

«رضا علیپور» سنگ‌نورد ایران در این روز و در مرحله یک‌چهارم نهایی، از ساعت ۱۴:۱۵ دقیقه به مصاف رقبای خود می‌رود.

*کشتی فرنگی

در ادامه مسابقات کشتی فرنگی، از ساعت ۲۱، شاهد حضور دو نماینده ایران در مسابقه فینال برای کسب مدال طلا یا نقره خواهیم بود.

«سعید اسماعیلی» در وزن ۶۷ کیلوگرم و «علیرضا مهمدی» در وزن ۸۷ کیلوگرم نمایندگان ایران در فینال این دو وزن هستند.

لحظه اهدای مدال طلای محمدهادی ساروی در المپیک پاریس

«محمدهادی ساروی» ملی‌پوش کشتی فرنگی ایران در وزن ۹۷ کیلوگرم المپیک ۲۰۲۴ پاریس توانست مدال طلا بگیرد.

«محمدهادی ساروی» اولین طلای کاروان ایران را در این دوره از بازی‌های المپیک به دست آورد.

لحظه اهدای مدال برنز مبینا نعمت‌زاده در المپیک پاریس

«مبینا نعمت‌زاده» در وزن منهای ۴۹ کیلوگرم تکواندوی زنان المپیک ۲۰۲۴ پاریس، موفق به گرفتن مدال برنز شد. او دومین مدال‌آور ورزش زنان ایران در تاریخ المپیک است.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها