|

حسن یزدانی فینالیست المپیک پاریس شد؛ «حسن یزدانی» به رکورد تختی رسید/ ویدئو و تصاویر

«حسن یزدانی» با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی، به فینال المپیک پاریس رسید.

حسن یزدانی فینالیست المپیک پاریس شد؛ «حسن یزدانی» به رکورد تختی رسید/ ویدئو و تصاویر

به گزارش شبکه شرق، «حسن یزدانی» نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان در بازی‌های المپیک پاریس، با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی، به فینال رسید.

«حسن یزدانی» آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک، با راهیابی به فینال المپیک پاریس، در آستانه شکستن رکورد جهان پهلوان «غلامرضا تختی» و «هادی ساعی» به عنوان پرافتخارترین کشتی‌گیر و ورزشکار ایران در تاریخ المپیک قرار گرفت.

«حسن یزدانی» در ادامه رقابت‌های ۲ وزن اول مسابقات کشتی آزاد بازی‌های المپیک پاریس که از ساعت «۱۱:۳۰» صبح امروز «پنج‌شنبه، ۱۸ مرداد ۱۴۰۳» به وقت محلی (۱۳ به وقت تهران) آغاز شده بود، عصر امروز، نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی به فینال رسید.

در وزن ۸۶ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند، «حسن یزدانی» در مبارزه نخست، با نتیجه ۱۰ بر صفر مقابل «الکساندر لاورنس» از استرالیا به پیروزی رسید.

حسن یزدانی

او در دور بعد نیز با نتیجه ۹ بر ۴ از سد «داورن کوراگلیف»، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از یونان گذشت و راهی یک‌چهارم نهایی شد.

حسن یزدانی

یزدانی در این مرحله، با نتیجه ۷ بر یک مقابل «مایلز امینه»، دارنده مدال‌های برنز جهان و المپیک با سن‌مارینو به پیروزی دست یافت و فینالیست شد.

حسن یزدانی

یزدانی برای کسب مدال طلا، با «ماگومد رمضانوف» از بلغارستان دیدار خواهد کرد.

«آرون بروکس» از آمریکا که در آن سوی جدول قرار داشت، در نیمه‌نهایی در دیداری جذاب و تماشایی در حالی که تا ثانیه‌های پایانی، مقابل «ماگومد رمضانوف» پیش بود در نهایت با نتیجه چهار بر سه باخت و از حضور در فینال بازماند.

 حسن یزدانی برای سومین بار به فینال المپیک رسید

«حسن یزدانی» در ادامه رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در دیدار نیمه‌نهایی مقابل «مایلس آمینه» دارنده مدال برنز جهان و المپیک از سن مارینو، روی تشک رفت و در پایان، با نتیجه قاطع ۷ بر یک ،به برتری رسید و برای سومین بار پیاپی راهی فینال المپیک شد.

حریف حسن یزدانی در فینال «رمضانوف» از بلغارستان است که موفق شد در چهار ثانیه پایانی، «آرون بروکس» آمریکایی را مغلوب کند.

حسن یزدانی بعد از 64 سال به رکورد تختی رسید

«حسن یزدانی» امشب علاوه بر آنکه برای سومین دوره متوالی به فینال المپیک صعود کرد، به رکورد سه مدال جهان پهلوان غلامرضا تختی هم رسید.

جهان پهلوان تختی که در چهار دوره المپیک حضور داشت، در 1956 ملبورن طلا و 1952 هلسینکی و 1960 رم، دو نقره گرفت و از نظر تعداد مدال کشتی در المپیک، رکورددار بود که حالا یزدانی با قطعی شدن مدالش به رکورد «غلامرضا تختی» رسیده و فردا شب این فرصت را خواهد داشت که با کسب نشان طلا، با دو طلا و یک نقره المپیک از رکورد این قهرمان بزرگ عبور کند.

«حسن یزدانی» همچنین درصورت کسب مدال طلا، به پرافتخارترین المپین تاریخ ورزش ایران نیز تبدیل خواهد شد و بالاتر از «هادی ساعی» که دو نشان طلا و یک برنز از المپیک در کارنامه دارد، قرار می‌گیرد.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها