|

نکات مهم درباره حریفان پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا

حریفان پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا را بیشتر بشناسید.

نکات مهم درباره حریفان پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا

به گزارش شبکه شرق، تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا در حالی باید به مصاف حریفان خود برود که کار سختی برای صعود از گروهش دارد.

مراسم قرعه‌کشی لیگ نخبگان آسیا روز جمعه «۲۶ مرداد ۱۴۰۳» در حالی برگزار شد که تیم فوتبال پرسپولیس با تیم‌هایی شامل پاختاکور ازبکستان، السد قطر، الریان قطر، الشرطه عراق، النصر عربستان، الاهلی عربستان و الاهلال عربستان هم‌گروه شد؛ سرخپوشان قرار است در  اولین بازی خود به مصاف الاهلال در عربستان بروند و کار سختی برای صعود از این گروه پیش رو دارند.

نکته جالب توجه این است که اکثر تیم های همگروه پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا باید با تیم استقلال دیگر نماینده کشورمان در این رقابتها بازی کنند. 

حریفان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا

نگاهی به حریفان پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا می‌اندازیم.

پرسپولیس و پاختاکور ازبکستان

پاختاکور با قهرمانی در لیگ ازبکستان در فصل گذشته توانست به لیگ نخبگان آسیا راه یابد. پاختاکور به عنوان یکی از اصلی‌ترین تیم‌های ازبکستان برای مسابقات آسیایی است. همچنین این تیم در لیگ ازبکستان همیشه یکی از اصلی‌ترین مدعیان قهرمانی به شمار می‌آید. علاوه بر این پاختاکور پرافتخارترین باشگاه در ازبکستان است.

تیم پاختاکور ۱۳ قهرمانی در لیگ ازبکستان، ۱۲ قهرمانی در ازبک کاپ به دست آورده است.  در لیگ قهرمانان آسیا هم تاکنون تا نیمه نهایی این مسابقات در سال‌های ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ پیش رفته است. ماکسیم شاتسکیخ هدایت تیم فوتبال پاختاکور ازبکستان را برعهده دارد. بازیکنان شاخص این تیم در سال‌های گذشته  شامل سرور جباروف، مارشاریپوف، ارونوف و ایگور کریمتس هستند که اکنون  مارشاریپوف و ارونوف در تیم‌های استقلال و پرسپولیس بازی می‌کنند.  

تیم فوتبال پاختاکور تاکنون ۴ بار به مصاف پرسپولیس نماینده ایران  در لیگ قهرمانان آسیا رفته  که یک برد، یک مساوی و ۲ باخت به دست آورده است. ۳ گل زده و ۳ گل خورده هم درتقابل با سرخپوشان پایتخت در کارنامه اش دیده می‌شود.

پرسپولیس و السد قطر

تیم فوتبال السد تنها تیم قطری است که ۲ بار موفق به قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا شده  و این عناوین  را در جام باشگاه‌های آسیا و لیگ قهرمانان آسیا کسب کرده است. همچنین السد تنها تیم قطری است که سابقه قهرمانی در آسیا را دارد.

تیم السد ۱۷ قهرمانی در لیگ ستارگان قطر، ۱۸ قهرمانی در جام امیر قطر، ۸ قهرمانی در جام ولیعهد قطر و ۱۵ قهرمانی در جام شیخ جاسم قطر کسب کرده است. همچنین ۲ بار قهرمان لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های ۱۹۸۹ و ۲۰۱۱ شده است. همچنین در جام برندگان آسیا مقام سوم را در سال ۲۰۰۲ به دست آورد.

بازیکنان شاخص السد قطر شامل بغداد بونجاح، حسن الهیدوس و اکرم عفیف هستند. فلیکس سانچز سرمربی تیم فوتبال السد قطر است که با این تیم قطری فصل گذشته قهرمان لیگ ستارگان قطر شد و به لیگ نخبگان آسیا راه یافت.

تیم السد قطر یکی از حریفان پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا است. این ۲ تیم تاکنون ۷ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته اند که ۴ برد سهم پرسپولیس، ۲ برد سهم السد و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

پرسپولیس و الریان قطر

تیم الریان قطر فصل گذشته در لیگ ستارگان قطر بعد از السد به مقام دوم دست یافت و به لیگ نخبگان آسیا راه یافت.

تیم الریان قطر ۸ قهرمانی در لیگ ستارگان قطر، ۶ قهرمانی در جام امیر قطر، ۴ قهرمانی در جام ولیعهد قطر و ۵ قهرمانی هم در جام شیخ جاسم قطر را کسب کرده است. بازیکنان برجسته‌ای همانند خامس رودریگ، تا با تا و یوهان بولی در این تیم حضور داشته اند. همچنین ایراهیم قاسمپور و شجاع خلیل زاده سابقه بازی در این تیم قطری را دارند.

پویا اسبقی  سرمربی ایرانی- سوئدی سرمربی تیم الریان قطر است. این سرمربی ایرانی سابقه هدایت تیم‌های گوته بورگ در لیگ سوئد، تیم زیر ۲۱ ساله‌های سوئد، بارنزلی در چمپیونشیب و همچنین ستاره سرخ بلگراد را دارد.

تیم الریان قطر یکی از همگروه‌های پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا است.  این ۲ تیم ۵ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که ۳ برد سهم پرسپولیس، یک برد سهم الریان و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

پرسپولیس و الشرطه عراق

تیم الشرطه عراق سابقه ۷ قهرمانی در لیگ عراق و ۲ نایب قهرمانی در لیگ داخلی دارد. این تیم یک مرتبه در جام حذفی عراق قهرمان شده است. ۶ قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی در لیگ مرکزی عراق درکارنامه اش دارد. همچنین یک قهرمانی در سوپرجام عراق دارد.  علاوه بر این یک قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی  در جام برتر عراق در اختیار دارد. یک قهرمانی هم در جام باشگاه‌های عربی به دست آورده است. مومن سلیمان مربی تیم الشرطه عراق است.

کرار جاسم یکی از بازیکنان برجسته الشرطه است که سابقه بازی در تیم‌های ایرانی از جمله استقلال و تراکتور را دارد.

تیم الشرطه عراق با تیم پرسپولیس نماینده کشورمان  در لیگ نخبگان آسیا همگروه است. این ۲ تیم فقط یک بار سابقه رویارویی با یکدیگر را دارند که این تک بازی  با نتیجه تساوی به پایان رسید.

پرسپولیس و النصر عربستان

تیم فوتبال النصر عربستان با کسب رتبه دوم در لیگ حرفه‌ای عربستان توانست جواز حضور در لیگ نخبگان آسیا را به دست آورد.

تیم النصر عربستان ۹ قهرمانی و ۷ نایب قهرمانی در لیگ  عربستان در اختیار دارد. همچنین این تیم عربستانی ۶ قهرمانی و ۸ نایب قهرمانی در جام پادشاهی عربستان به دست آورده است. این تیم عربستانی ۲ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی در سوپرجام عربستان کسب کرده است.

تیم النصر عربستان یک بار در سال ۱۹۹۵ نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است. همچنین در سال ۱۹۹۸ قهرمان سوپر جام آسیا شده است. در جام برندگان آسیا هم یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی در اختیار دارد. این تیم عربستانی قهرمان جام باشگاه‌های عربی در سال ۲۰۲۳ شده است.

تیم النصر عربستان بازیکنان شاخصی همانند کریستین رونالدو، سادیو مانه، اوتاویوو تالیسکا را در اختیار دارد. لوئیس کاسترو هدایت این تیم عربستانی را برعهده دارد.

تیم النصر عربستان در فصل گذشته  لیگ قهرمانان آسیا با پرسپولیس همگروه بود و در ۲ بازی رفت و برگشت توانست یک برد و یک تساوی مقابل  سرخپوشان ایرانی به دست آورد و با ۱۳ امتیاز  صعودش به مرحله حذفی این رقابت‌ها را قطعی کند.

تیم النصر عربستان در فرمت جدید لیگ نخبگان آسیا دوباره با تیم پرسپولیس همگروه شده است و کریس رونالدو دوباره قرار است به ایران بیاید. این تیم تاکنون ۶ بار به مصاف یکدیگر رفته اند که یک برد سهم پرسپولیس، ۳ برد سهم النصر و ۲ بازی هم به تساوی کشیده شده است.

پرسپولیس و الاهلی عربستان

تیم الاهلی عربستان در سال ۲۰۲۲-۲۰۲۳ با قهرمانی در لیگ دسته اول عربستان به لیگ حرفه‌ای عربستان صعود کرد و به لیگ نخبگان آسیا راه یافت.

این تیم عربستانی در سال‌های ۱۹۸۶ و ۲۰۱۲ نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شده است. همچنین این تیم ۳ بار قهرمان لیگ حرفه‌ای عربستان و ۱۳ مرتبه قهرمان جام پادشاهی عربستان را به دست آورده است و لقب باشگاه سلطنتی را دارد. علاوه بر این، باشگاه الاهلی در سال ۲۰۲۲ برای اولین بار در تاریخ خود به لیگ دسته اول فوتبال عربستان سقوط کرد.

ماتیاس بایسله هدایت تیم الاهلی عربستان را برعهده دارد.

تیم الاهلی عربستان امسال در لیگ نخبگان آسیا یکی از همگروه‌های پرسپولیس است. این ۲ تیم تاکنون ۴ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته اند که ۲ برد سهم پرسپولیس، یک برد سهم الاهلی و یک بازی هم به تساوی رسیده است.

پرسپولیس و الهلال عربستان

تیم الهلال عربستان در فصل ۲۰۲۲-۲۰۲۳ با قهرمانی در لیگ حرفه‌ای عربستان به لیگ نخبگان آسیا صعود کرد.

تیم الهلال با ۶۹ جام داخلی و بین المللی پرافتخارترین تیم عربستان و با ۴ قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا، پرافتخارترین باشگاه در قاره آسیا به شمار می‌آید. این تیم عربستانی در فهرست ۱۰۰ تیم برتر فوتبال جهان در قرن بیستم از نظر کسب قهرمانی‌های محلی و قاره‌ای توسط فدراسیون بین المللی در رتبه ۷۹ جهانی قرار دارد.  

ژرژه ژسوس هدایت تیم الهلال عربستان را برعهده دارد. بازیکنان شاخص این تیم عربستانی شامل نیمار، کولیبالی و مالکوم و الکساندر میتروویچ هستند.

نیمار بازیکن برزیلی الهلال فصل گذشته به علت مصدومیت کل فصل را از دست داد و نتوانست این تیم عربستانی را در لیگ حرفه‌ای عربستان همراهی کند. همچنین تیم الهلال در فصل گذشته لیگ قهرمانان آسیا با تیم سپاهان همگروه بود، اما به علت مصدومیت نتوانست برابر نماینده کشورمان بازی کند.

تیم الهلال عربستان یکی از همگروه‌های پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا است. این ۲ تیم تاکنون ۱۵ مرتبه به مصاف یکدیگر رفته اند که ۴ برد سهم پرسپولیس، ۵ برد سهم الهلال و ۶ بازی هم با تساوی به پایان رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها