|

خبر مهم درباره بازی امروز پرسپولیس و تراکتور

پرسپولیس که در اولین بازی خود در فصل جدید مقابل ذوب‌آهن، با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شده بود، به دنبال کسب اولین پیروزی خود تحت هدایت «خوان کارلوس گاریدو» است.

خبر مهم درباره بازی امروز پرسپولیس و تراکتور

به گزارش شبکه شرق، کادر پزشکی تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با آخرین وضعیت بازیکنان این تیم، گزارشی را به سرمربی اسپانیایی سرخ‌ها داد.

تیم فوتبال پرسپولیس در دومین بازی خود در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر، امروز «پنج‌شنبه، اول شهریور ۱۴۰۳»، رو‌در‌روی تراکتور تبریز قرار می‌گیرد. این بازی برای هر دو تیم حساسیت بالایی دارد.

پرسپولیس که در اولین بازی خود در فصل جدید مقابل ذوب‌آهن، با نتیجه تساوی یک بر یک متوقف شده بود، به دنبال کسب اولین پیروزی خود تحت هدایت «خوان کارلوس گاریدو» است.

کاروان پرسپولیس اکنون در تبریز حضور دارد و کادر پزشکی این تیم آخرین وضعیت بازیکنانی از جمله «گئورگی گولسیانی» و «اوستون ارونوف» را برای گاریدو شرح داد.

گاریدو در آخرین تمرین پرسپولیس در رابطه با وضعیت این دو بازیکن از کادر پزشکی سوالاتی پرسید و خود بازیکنان نیز اعلام کردند که می‌توانند در این دیدار به میدان بروند و کادر پزشکی هم به گاریدو اطمینان داد که می‌تواند از این دو بازیکن در ترکیب خود استفاده کند.

این احتمال وجود دارد با توجه به وضعیت ارونوف و اینکه او فشار کمتری را متحمل شود او در جریان بازی تعویض شود و به طور کامل در زمین حضور نداشته باشد. عدم حضور ارونوف در دیدارهای گذشته پرسپولیس نشان داده که قدرت فاز هجومی این تیم کاهش می‌یابد و این خبر خوبی نمی‌تواند برای سرمربی اسپانیایی باشد.

پیش از این، امید عالیشاه نیز به دلیل مصدومیت دیدار با تراکتور را از دست داده بود. این بازی از ساعت ۱۹:۴۵ آغاز می‌شود.

پرسپولیس و تراکتور با حضور تماشاگران

رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد که «دیدار پرسپولیس و تراکتور، حتما با حضور تماشاگران و سیستم داور ویدئویی «VAR» برگزار می‌شود.»

 تیم‌های فوتبال تراکتور و پرسپولیس در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر امروز پنج‌شنبه «اول شهریور ماه»، در ورزشگاه یادگار امام‌(ره) و از ساعت «۱۹:۴۵»، رودرروی هم قرار می‌گیرند.

جواد ششگلانی، رئیس هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی، در رابطه با حضور هواداران در این بازی و شماره گذاری صندلی‌های ورزشگاه یادگار امام‌(ره) اظهار داشت: «شماره‌گذاری صندلی‌های ورزشگاه انجام شده اما در بازی امروز بلیت‌فروشی مطابق شماره صندلی‌ها نخواهد بود و مطابق با شماره سکوها ما بلیت فروشی خواهیم داشت.»

او در رابطه با تعداد ظرفیت تماشاگران برای این بازی گفت: «هیچ محدودیتی وجود ندارد و با تمام ظرفیت تماشاگران می‌توانند با خرید بلیت بازی را از نزدیک تماشا کنند.»

ششگلانی در مورد حضور سیستم داور ویدئویی «VAR» برای این دیدار تصریح کرد: «شب گذشته، تست‌های مربوط به VAR توسط صداوسیما انجام شده و قطعاً در این بازی از «VAR» استفاده می‌شود.»

پرسپولیس و تراکتور؛ حاشیه پررنگ‌تر از متن

یکی از بازی‌های بزرگ نیم فصل لیگ بیست و چهارم در شرایطی برگزار خواهد شد که علاوه بر حساسیت‌های سال‌های گذشته جابجایی چند بازیکن پرسپولیس حاشیه‌های جدیدی را برای این دیدار ایجاد کرده است.

هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور امروز پنجشنبه با برگزاری چهار دیدار در حالی آغاز می‌شود که بدون شک مهم‌ترین بازی در ورزشگاه یادگار امام تبریز بین تراکتور و پرسپولیس خواهد بود.

پرسپولیس که در گام اول تن به تساوی مقابل ذوب آهن اصفهان داد حالا باید مقابل تراکتوری قرار بگیرد که با سه امتیاز خارج از خانه مقابل مس رفسنجان در بازی نخستش با انگیزه فراوان کادر فنی و بازیکنان صاحب نام خود چیزی جز جبران باخت‌های قبلی در تقابل با مدافع عنوان قهرمانی و تداوم راه مدعی بودن در مسیر صدرنشینی ندارد.

دیگر بازی‌های امروز نیز جدال‌های مهم برای تیم‌هایی است که نمی‌خواهند نشانه‌های ضعف و قوت خود را در بین کارشناسان برجسته‌تر از همیشه کنند تا آنها هم دنبال بهبود جایگاه خود در جدول باشند.

گل گهر سیرجان در اولین بازی فصل بیست و چهارم مقابل ملوان بندر انزلی تن به شکست یک بر صفر داد تا مهدی تارتار در نخستین گام مقابل تیمی که خاطرات خوشی با آن ساخته بود باختن را تجربه کند.

حالا سیرجانی‌ها برای کسب اولین امتیازهای خود در فصل جاری چیزی جز بردن استقلال خوزستان که تغییرات گسترده‌ای در کادر فنی و بازیکنان خود داده‌اند، نمی‌خواهند. تارتار به هیچ وجه نمی‌خواهد تیمش به باختن عادت کند تا خیلی زود جمع کردن امتیاز در لیگ را تجربه کرده و بتوانند در رتبه‌های بالای جدول برای حفظ ثبات و آزمودن شانس خود برای سرکشی در بین مدعیان متمول جام، سرکشی کنند.

لیگ برتر فصل جاری کشور در حالی پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد که افتتاحیه این بازی‌ها در اراک بود اما خبری از نماینده این شهر نبود! پرسپولیس به دلیل عدم شرایط میزبانی در تهران ناچار به برگزاری بازی نخست خود مقابل ذوب آهن اصفهان در ورزشگاه امام خمینی (ره) شهر اراک با حضور VAR شد. حالا این بار اراک قرار است طعم میزبانی واقعی را با برگزاری دیدار خانگی آلومینیوم مقابل نساجی مازندران بچشد. آلومینیوم که تلاش زیادی برای استقرار سیستم داور ویدئویی در ورزشگاه خود کرد حالا با مساعدت فدراسیون فوتبال می‌تواند از همین فناوری در لیگ برتر استفاده کند.

شاگردان مجتبی حسینی پس از کسب یک امتیاز مقابل استقلال خوزستان در بازی اول به مصاف تفکرات ساکت الهامی در نساجی می‌رود که برای جبران شکست هفته گذشته خود دنبال امتیازگیری در اراک است.

بی‌شک حساس‌ترین بازی فصل بین تراکتور تبریز و پرسپولیس برگزار خواهد شد. انتقال سه بازیکن تأثیرگذار فصل گذشته پرسپولیس به تراکتور تبریز یکی از بزرگترین کنش‌های محمدرضا زنوزی مالک تراکتور برای تقویت تیم خود و به نوعی تضعیف مدافع قهرمانی بود.

زنوزی بدون ترس خرج کرد تا ولخرجی‌هایش حسابی صدای رضا درویش مدیرعامل سرخپوشان را در آورد. درویش که فکرش را نمی‌کرد با جدایی بازیکنان اصلی خود روبرو شود تلاش مضاعف برای پر کردن جای خالی آنها کرد تا بخشی از دغدغه‌های کادر فنی و هوادارانش را برطرف کند.

نبرد بزرگ تبریز با دوئل بزرگ‌تر علیرضا بیرانوند، مهدی ترابی و دانیال اسماعیلی فر با پرسپولیس همراه خواهد بود تا یکی از فینال‌های زودرس فصل جاری فوتبال باشگاهی کشور اتفاق بیفتد.

پرسپولیس برای این بازی امید عالیشاه را به علت مصدومیت و میلاد محمدی را که به تازگی پیراهن این تیم را بر تن کرد به دلیل صادرنشدن کارت بازی در اختیار ندارد. عارف غلامی تازه‌ترین خرید تراکتور نیز به همین دلیل بازی نمی‌کند. این دیدار نیز با استفاده از سیستم داور ویدئویی برگزار می‌شود تا تراکتور در تبریز برای نخستین بار آن را در رقابت‌های آسیایی تجربه کند.

بدون شک، تنش سنتی بین پرسپولیس و تراکتور در مسیر قهرمانی در چند فصل اخیر و کری‌خوانی هواداران دو تیم، بخشی از جذابیت همیشگی این دو تیم بوده است اما مهم‌تر از چنین موضوعاتی نحوه جدایی علیرضا بیرانوند از پرسپولیس و رفتن او به تراکتور تبریز است.

بیرانوند با فسخ یکطرفه قرارداد خود با پرسپولیس اقدام به عقد قرارداد با سرخپوشان تبریزی گرفت تا یکی از مهم‌ترین نقل و انتقالات تابستانی لقب بگیرد. دروازه‌بان شماره یک تیم ملی ایران باعث شکایت پرسپولیس از خود و تراکتور شد تا کمیته تعیین وضعیت بازیکنان فدراسیون داوری این پرونده را بر عهده بگیرد اما شائبه فشار نهادهای مهم دولتی و سیاسی باعث شد تا این حکم با وجود گذشت نزدیک به ۵۰ روز صادر نشده و کار به ورود حسابرسان مالی قوه قضائیه برای بررسی مستندات پرداختی پرسپولیس به بیرانوند شود.

حضور بیرانوند در بازی امروز مقابل پرسپولیس مهم‌ترین بحث حقوقی دو باشگاه در هفته‌های اخیر بوده است. حضوری که شاید امروز اتفاق بیفتد اما احتمال دارد تبعاتی در آینده برایش شکل بگیرد.

فولاد خوزستان و مس رفسنجان آخرین بازی امروز پنجشنبه را در اهواز برگزار خواهند کرد. برد هفته اول فولاد مقابل نساجی مازندران در حالی رقم خورد که یحیی گل محمدی مجوز نشستن روی نیمکت فولادی‌ها را نداشت و باید دید آیا مشکل او برای هدایت تیمش برطرف خواهد شد تا دستورات خود را از کنار زمین به بازیکنان تیمش منتقل کند. مس هم باخت خانگی در هفته نخست مقابل تراکتور را تجربه کرد تا حالا چیزی جز کسب امتیاز در اهواز را نخواهد.

برنامه بازی‌های روز پنج‌شنبه لیگ برتر به شرح زیر است:

* گل گهر سیرجان - استقلال خوزستان؛ ساعت ۱۹:۳۰

* آلومینیوم اراک - نساجی مازندران؛ ساعت ۱۹:۳۰

* تراکتور تبریز - پرسپولیس؛ ساعت ۱۹:۴۵

* فولاد خوزستان - مس رفسنجان؛ ساعت ۲۰:۳۰

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها