|

قهرمان نامدار کشتی المپیک و جهان درگذشت/ تصاویر

«الکساندر مدوید» رقیب جهان پهلوان تختی و پرافتخارترین آزادکار کشتی تاریخ درگذشت.

قهرمان نامدار کشتی المپیک و جهان درگذشت/ تصاویر

به گزارش شبکه شرق، «الکساندر مدوید» (Aleksandr Medved) قهرمان پرآوازه کشتی آزاد المپیک و جهان درگذشت.

«الکساندر مدوید» قهرمان پرآوازه کشتی آزاد المپیک و جهان، رقیب جهان پهلوان تختی و یکی از برترین کشتی‌گیران تاریخ در ۸۷ سالگی درگذشت.

به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، «الکساندر مدوید» رقیب جهان پهلوان تختی که ۳ مدال طلای المپیک، ۷ مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز جهان را در کشتی آزاد برای اتحاد جماهیر شوروی کسب کرده بود، درگذشت.

الکساندر مدوید

 الکساندر مدوید

 الکساندر مدوید

«الکساندر مدوید» یکی از برترین آزادکاران تاریخ کشتی جهان در  ۸۷ سالگی درگذشت. این آزادکار اهل جماهیر شوروی سابق توانسته بود  ۳ مدال طلای المپیک ۱۹۶۴ توکیو، المپیک ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی و المپیک ۱۹۷۲ مونیخ و هفت قهرمانی جهان را به‌دست بیاورد.

مدوید یکی از هم‌دوره‌های «غلامرضا تختی» بود و سال‌ها توانست افتخارآفرینی کند.

«الکساندر مدوید» در مصاحبه‌ای درباره ویژگی‌های تختی گفته بود: «تختی یک انسان مهربان و دوست داشتنی بود. او به قدری قوی بود که نمی‌شد از قبل مقابلش برنامه‌ریزی کرد و اصلاً نمی‌شد مقابلش با یک فن خاص به برتری رسید.»

 الکساندر مدوید

در مسابقات جهانی ۱۹۶۲ تولیدو در آمریکا مدوید به شدت از ناحیه زانو احساس درد داشت و تختی نیز پس از اطلاع از این موضوع هیچگاه در طول مبارزه به سمت پای مصدوم او نرفت. مبارزه‌ای که مدوید آن را پاک‌ترین مبارزه طول عمر خود دانست.

«الکساندر مدوید» پرافتخارترین آزادکار کشتی تاریخ بود که در کشور بلاروس زندگی می‌کرد.

 الکساندر مدوید

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها