|

ترکیب احتمالی استقلال و الغرافه

استقلال و الغرافه در ورزشگاه شهر قدس به مصاف یکدیگر می‌روند.

ترکیب احتمالی استقلال و الغرافه

به گزارش شبکه شرق، بازی استقلال و الغرافه قطر، دوشنبه در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار خواهد شد.

تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الغرافه قطر، در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا، فردا «دوشنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۳» و در ورزشگاه شهدای شهر قدس رودرروی هم قرار می‌گیرند.

بدون‌شک یکی از دغدغه‌های شیرین «جواد نکونام» برای دوئل استقلال و الغرافه قطر، چگونگی چینش آرایش فاز تهاجمی تیمش است.

استقلال شروع پرنوسانی در فصل جدید رقابت‌های باشگاهی داشته و شکست دادن شمس‌آذر، متوقف کردن ملوان و سپس پذیرش باخت مقابل استقلال خوزستان باعث شده تا انتقادات نسبت به عملکرد جواد نکونام در دوره حضورش در جمع آبی‌پوشان پایتخت به اوج خود برسد. نکونام که در روزهای اخیر تا یک‌قدمی برکناری از هدایت استقلال هم پیش رفت، همچنان سکان‌دار آبی‌ها است و بدون‌شک بازی‌های پیش‌روی استقلال در مسیر تعیین سرنوشت نکونام بسیار حائزاهمیت است.

آبی‌پوشان بعد از گذراندن یک دوره پرماجرا در ایام تعطیلات فیفادی، حالا خود را برای جدال با الغرافه قطر آماده کنند و طبق برنامه‌ریزی انجام شده از سوی (AFC)، استقلالی‌ها باید روز دوشنبه «بیست‌وششم شهریورماه» در ورزشگاه شهدای شهر قدس به مصاف حریف قطری بروند. در طول تعطیلات فیفادی، آبی‌ها یک دیدار دوستانه مهم برابر گل‌گهر سیرجان برگزار کردند که گفته می‌شود که در این مسابقه، نکونام به سراغ آزمودن آرایش 3دفاعه تیمش رفته و دور از ذهن نیست که بخواهد مجدداً استقلال را با این آرایش به میدان بفرستد؛ به‌ویژه آنکه هم آبی‌ها در فصل جدید ناکام در ثبت کلین‌شیت بوده‌اند و هم با ماندنی‌شدن محمدحسین مرادمند، ترافیک خط دفاعی استقلال به اوج خود رسیده است.

نکونام لیست نامتوازنی را در مقابل خود می‌بیند؛ چراکه ترافیک در پست‌هایی مانند دفاع میانی و یا وینگر، بسیار شدید است و بازیکنان برای حضور در ترکیب اصلی استقلال رقابت جذابی با یکدیگر دارند و از سوی دیگر، شرایط در خط حمله استقلال پیچیده است؛ چرا که به جز گوستاوو بلانکو و آرمان رمضانی، مهاجم دیگری در دسترس کادرفنی استقلال نیست و با وجود شایعات مطرح‌شده، خبری از جذب بازیکن جدید در پست مهاجم هدف هم نیست تا ترکیب استقلال برای جدال با الغرافه شرایط ویژه‌ای داشته باشد.

مهرداد محمدی می‌تواند یکی از سورپرایزهای جواد نکونام برای دوئل با الغرافه قطر باشد. محمدی که به‌واسطه حواشی به‌وجود آمده در آخرین بازی فصل گذشته و البته 2 بازی بیرون بودن نامش از فهرست استقلال به دلیل فسخ قرارداد، فعلاً تا هفته نهم لیگ برتر نمی‌تواند برای استقلال در رقابت‌های داخلی به میدان برود، منعی برای همراهی استقلال در مسابقات آسیایی ندارد و همین مسئله باعث شده تا برترین گلزن فصل گذشته آبی‌ها، یکی از جدی‌ترین گزینه‌های حضور در ترکیب اولیه استقلال مقابل الغرافه باشد.

محمدی در فصل گذشته هم در قامت وینگر به میدان رفت و هم در پست مهاجم سایه به کار گرفته شد. در صورت قطعی‌شدن تصمیم جواد نکونام برای تغییر آرایش تیمش و استفاده از آرایش 2-5-3، احتمال حضور مهرداد محمدی در پست مهاجم سایه بیشتر از احتمال حضور او در پست وینگر است اما اگر نکونام بخواهد به آرایش مورد علاقه و 1-3-2-4 خود دست نزند، احتمالاً محمدی در قامت یکی از 2 وینگر ترکیب اصلی استقلال برابر الغرافه شانس بازی به‌دست خواهد آورد.

ستاره گلزن استقلالی‌ها در شرایطی در سودای بازگشت به ترکیب اصلی استقلال است که شرایط ویژه‌ای آبی‌ها در پست وینگر دارند و همان‌طور که گفته شد، ترافیک چشمگیری در پست وینگر به چشم می‌خورد؛ به‌طوری‌که بازیکنانی نظیر گائل کاکوتا، محمدحسین اسلامی، جلال‌الدین ماشاریپوف و البته علیرضا کوشکی توانایی بازی در پست وینگر را دارند و همین مسئله باعث شده تا کار برای ستاره شماره 7 آبی‌ها در مسیر بازگشت به ترکیب اصلی استقلال دشوار شود.

جواد نکونام هنوز به ترکیب ایده‌آل خود برای جدال با الغرافه قطر نرسیده اما بدون‌شک یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های سرمربی استقلال، چگونگی چینش فاز تهاجمی تیمش است؛ آن‌هم در حالی‌که حضور گوستاوو بلانکو در قامت مهاجم هدف تقریباً قطعی به نظر می‌رسد اما اینکه 2 وینگر و هافبک هجومی ترکیب اولیه استقلال در جدال با حریف قطری چه کسانی هستند، هنوز مشخص نیست. نام‌های جذابی مثل مهرداد محمدی، گائل کاکوتا، محمدحسین اسلامی، جلال‌الدین ماشاریپوف و علیرضا کوشکی باعث شده تا نکونام دردسر شیرین برای چینش فاز تهاجمی تیمش داشته باشد و باید دید سرانجام انتخاب او کدام بازیکنان خواهد بود.

بازی استقلال و الغرافه قطر، دوشنبه شب در ورزشگاه شهدای شهر قدس برگزار خواهد شد.

ترکیب الغرافه مقابل استقلال

تیم فوتبال الغرافه قطر در سفر به تهران دو بازیکن خود را به دلیل مصدومیت همراه با خود نیاورده است و آنها در بازی با استقلال غایب خواهند بود.

تیم‌های فوتبال استقلال ایران و الغرافه قطر، در مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا، فردا «دوشنبه ۲۶ شهریور» و در ورزشگاه شهدای شهر قدس رودرروی هم قرار می‌گیرند.

کاروان تیم الغرافه روز گذشته «شنبه، ۲۴ شهریورماه» وارد تهران شد و قرار است امروز اولین جلسه تمرینی این تیم برگزار شود. طبق اعلام رسانه‌های قطری، «یاسین براهیمی» و «رودیگو مورنو» به دلیل مصدومیت نتوانسته اند الغرافه را در سفر به تهران همراهی کنند و در بازی فردا شب غایب خواهند بود.

استقلال و الغرافه تاکنون دو بار رو در روی هم قرار گرفتند که یک بازی با پیروزی نماینده ایران همراه بوده و یک دیدار هم با نتیجه تساوی خاتمه یافته است. این بازی از ساعت ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود.

استقلال و الغرافه

تیم فوتبال الغرافه قطر که برای دیدار با تیم استقلال در تهران حضور دارد فردا رودرروی نماینده کشورمان قرار خواهد گرفت.

تیم فوتبال الغرافه قطر در دور اول مرحله گروهی لیگ نخبگان آسیا باید فردا شب «دوشنبه، ۲۶ شهریورماه» به مصاف تیم فوتبال استقلال برود و قرار است این دیدار در ورزشگاه شهدای شهر قدس و با ظرفیت ۸ هزار نفر برگزار شود.

رسانه‌های قطری خبر دادند که «پدرو مارتینز» سرمربی الغرافه برای بازی با استقلال از سیستم ۳-۳-۴ استفاده خواهد کرد و در ترکیب تیمش از خلیفه ابوبکر، ماتیاس نانی، جانگ هیون سون، عبدالله یوسف، سیف الدین، مادیبو، فابریتزیو دیاز، فرجانی ساسی، فلورینن کومان، احمد الجانحی و خوسلو استفاده خواهد کرد. لازم به ذکر است که مارتینز در این بازی تصمیم گرفته تا از ستاره سابق رئال مادرید (خوسلو) از ابتدا در ترکیب تیمش استفاده کند.

این بازی از ساعت ۲۱:۳۰ برگزار می‌شود.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها