|

تصویری متفاوت از توییتر فارسی در گفت‌وگو با «محمد رهبری»، تحلیل‌گر شبکه‌های اجتماعی

بخش هفتم: هوش مصنوعی و توییتر|دوران ربات‌های غیرقابل تشخیص

توییتر یکی از شش شبکه اجتماعی اصلی در دنیاست و بیش از ۵۵۰ میلیون نفر در آن عضو هستند. استفاده سیاسی از شبکه‌های اجتماعی به صاحبان قدرت و دولت‌ها این امکان را داده تا از این ابزار برای زورگویی و کنترل استفاده کنند، قاعده‌ای که توییتر فارسی هم از آن مبرا نیست.

فرانک جواهری دبیر گروه اجتماعی شبکه شرق

بخش هفتم این گفت‌وگو را ببینید:

از هوش مصنوعی برای شناسایی اخبار جعلی و حذف اتوماتیک آنها کمک گرفته خواهد شد. ولی من معتقدم که تولید اخبار جعلی با استفاده از تکنولوژی  هوش مصنوعی برای محتوای جعلی، فیک و یا حتی سایبربولی‌ بیشتر خواهد شد.

به زودی شما می توانید ویدئوهایی  بسازید که اصلا اتفاق نیفتاده ولی کاملا طبیعی جلوه کند. عکس ها و اخبار جعلی که کاملا طبیعی جلوه کند و شناسایی آن ها توسط یک کاربر عادی سخت باشد. به همین دلیل همچنان آن نگاه انتقادی به اخباری که در شبکه های اجتماعی و به خصوص توئیتر منتشر می شود، خیلی اهمیت دارد.

به نظر من با توصیه‌ی هوش مصنوعی و همین مدل های زبانی ای که الان ایجاد شده، ما به زودی زود اکانت هایی را خواهیم داشت که پشت آن ربات است ولی یک کاربر عادی نمی تواند تشخیص دهد محتوایی که دارد تولید می کند را یک انسان نوشته یا یک ماشین . همین الان اگر شما درباره همین سر فصل ها با چت جی پی تی صحبت…