|

آتش سوزی جنگل‌های مریوان در سه منطقه مهار شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان گفت: آتش سوزی جنگل های مریوان پس از سه روز در مناطق کلکه جان، دارسیران و پیله مهار شد ولی اطفای آتش در کانی‌میران در حال انجام است.

آتش سوزی جنگل‌های مریوان در سه منطقه مهار شد

به گزارش شبکه شرق، بهزاد شریفی‌پور روز شنبه در گفت و گویی افزود: با پیگیری استاندار کردستان، برای انجام عملیات اطفای حریق هوایی، بالگردی از تهران به مریوان اعزام شده است و در حال حاضر اطفاء آتش در منطقه کانی‌میران توسط بالگرد در حال انجام است.

وی دلیل آتش سوزی را عامل انسانی خواند و بیان کرد: وجود این آتش سوزی منجر به انفجار مین جامانده از دوران جنگ تحمیلی و مصدومیت ۶ نفر شد.

شریفی‌پور ادامه داد: خوشبختانه این ۶ نفر آسیب جدی ندیدند و به صورت سرپایی در مراکز درمانی مداوا و ترخیص شدند.

وی در ارتباط با میزان خسارت وارد شده به جنگل های بکر مریوان در نتیجه این آتش سوزی، گفت: هنوز نمی توان به طور دقیق میزان سطح خسارت دیده را اعلام کرد و باید از طریق کارشناسان به طور فنی و با استفاده از دستگاه جی پی اس و نقشه های ماهواره ای اقدام به برآورد آن کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کردستان یادآور شد: تیم های اطفای حریق ادارات منابع طبیعی شهرستان های سنندج، کامیاران و سروآباد هم در محل حضور پیدا کردند و افزون بر این نیروهای مردمی و سازمان های مردم نهاد، بسیج و سپاه هم برای کنترل و اطفای آتش سوزی به یاری ما آمدند.

به گفته وی آتش سوزی از ظهر پنجشنبه و در منطقه به رده ره شه مریوان شروع شد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها