|

جزئیات جدید از پرونده ربودن «یسنا» کودک کلاله‌ای/ حکم دادگاه ربایندگان یسنا صادر شد

حکم پرونده ربودن «یسنا بیدار» دختربچه کلاله‌ای و متهمان این پرونده صادر شد.

جزئیات جدید از پرونده ربودن «یسنا» کودک کلاله‌ای/ حکم دادگاه ربایندگان یسنا صادر شد

به گزارش شبکه شرق، ربایندگان «یسنا دیدار» کودک کلاله‌ای به حبس محکوم شدند.

رئیس کل دادگستری گلستان از صدور رای بدوی متهمان پرونده آدم‌ربایی «یسنا دیدار» کودک کلاله‌ای خبر داد.

حیدر آسیابی، رئیس کل دادگستری گلستان  اظهار کرد: «پرونده آدم‌ربایی کودک کلاله‌ای، چهار متهم داشت که ۲ نفر از آن‌ها به حبس و مجازات‌های تکمیلی متهم شدند.»

رئیس کل دادگستری گلستان ادامه داد: «۲ متهم دیگر این پرونده هم به علت فقدان دلایل اثباتی مبنی بر مشارکت یا معاونت آنان در این آدم‌ربایی، تبرئه شدند.»

«یسنا» کودک کلاله‌ای بود که خبر مفقود شدن او در اردیبهشت ماه امسال، موجی از نگرانی و همدلی را در کشور برانگیخت و سرانجام پس از چند روز جست‌وجو در سلامت کامل پیدا شد.

در کنار تکاپوی اهالی روستا برای یافتن یسنا، دست به دست شدن خبر گم‌شدن این دختر در فضای مجازی کار خودش را کرد و علاوه بر تیم های امدادی، هلال احمر، نیروهای انتظامی و نظامی، مردم از استان‌های دیگر هم خود را به یلی‌بدراق رساندند تا از نزدیک در جریان روند جستجوی یسنا باشند. اعزام بالگرد، چندین دستگاه هلی‌شات که افراد داوطلبانه آن را برای جستجو به آسمان فرستادند و پاراگرایدر، در کنار صدها نفر که قدم به قدم منطقه را زیر پا گذاشته، از جمله اقداماتی بود که در چند روز عملیات جستجو برای پیداکردن یسنا انجام شد.

«ترند» شدن یسنا در فضای مجازی، شاید یکی از کلیدهای حل معمای گم‌شدن یسنا بود. آنجا که این ماجرا به سرخط اول خبرها تبدیل شد، فضا را برای ربایندگان سنگین و عرصه را بر آنان تنگ کرد تا جایی که به گفته سردار دادگر آنان «برای گم‌کردن رد خود و فرار از چنگ قانون با توجه به آشنایی به منطقه در فرصتی مناسب، کودک را در مزارع محل رها کردند.»

ماموران پلیس از روزی که یسنا گم شده بود، علاوه بر حضور در عملیات جست‌وجو، فرضیه‌های دیگری را هم دنبال ‌کردند که یکی از این فرضیه‌ها، ربوده‌شدن بود. آنان احتمال ‌دادند فرد یا افرادی این دختربچه را ربوده و در محلی مخفی کرده باشند؛ فرضیه‌ای که با شناسایی چند مظنون پیگیری شد و در نهایت نیز پلیس در شاخه‌ای از تحقیقات به اطلاعات مهمی رسید. افرادی که یسنا را ربوده بودند وقتی دیدند ماجرا در شبکه‌های اجتماعی جنجالی شده و پلیس در چند قدمی آن‌ها است، یسنا را در نزدیکی همان محلی که او را ربوده بودند رها کردند به این امید که فرار کنند اما توسط کارآگاهان پلیس استان گلستان شناسایی و دستگیر شدند.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها