|

آقای رئیس‌جمهور‌ زنهار که فرصت در چشم برهم‌زدنی می‌گذرد

صداقت و خلوص در رفتار و گفتار آقای رئیس‌جمهور این روزها زبانزد خاص و عام شده و امروز همگان از این نوع گفتمان که گویی سال‌ها بود ارج و شأن خود را در میان دولتمردان از دست داده بود، استقبال ویژه‌ای کرده‌اند؛ در حدی که این را هم نوعی «سیاست» می‌دانند!

صداقت و خلوص در رفتار و گفتار آقای رئیس‌جمهور این روزها زبانزد خاص و عام شده و امروز همگان از این نوع گفتمان که گویی سال‌ها بود ارج و شأن خود را در میان دولتمردان از دست داده بود، استقبال ویژه‌ای کرده‌اند؛ در حدی که این را هم نوعی «سیاست» می‌دانند! که البته و اتفاقا هم همین‌طور است و رئیس‌جمهور با همین مشی ساده و به‌ظاهر معمولی بود که در تمام دوران تبلیغات و رقابت‌های انتخاباتی و نیز پس از آغاز کار ریاست‌جمهوری توانست توجهات را به خود جلب و سبد آرا و طیف هواداران خود را تقویت کند! اما دکتر پزشکیان در این مدت نشان داد که با وجود رفتار و گفتار‌های صادقانه خود، اتفاقا بسیار ژرف‌اندیش است و دقیق و درست می‌داند که چه می‌خواهد و چه می‌کند! در کابینه «وفاق ملی» با رویکرد به‌کارگیری توان کاربردی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی، بیش از هر عامل دیگری «هماهنگی‌ها و تعاملات» است که سبب‌ساز همسویی و هم‌افزایی چرخ‌دنده‌های ماشین اجرائی کشور می‌شود و در‌این‌میان آنچه مهم به نظر می‌رسد، دستیابی به اهداف مورد انتظار جناب پزشکیان و همفکران و هم‌قطاران اوست.

در واقع، همه این هماهنگی‌ها و تعاملات به کار گرفته می‌شود تا مطالبات مردم پس از سال‌ها یکی پس از دیگری پاسخ داده شود؛ بنابراین امروز وظیفه خطیر و سنگین پاسخ‌گویی به خواسته‌ها و مطالبات مردمی بر دوش رئیس‌جمهوری است که صادقانه مناظره کرده، صمیمانه رقابت کرده و مسند امروز خود را مدیون آرای مردمی است که امیدشان را «وثیقه» گذاشتند. آقای رئیس‌جمهور! ناچاریم از سر شفقت و همراهی، زنهار دهیم که اگر مطالبات حداقلی مردم که در جهان امروز، حقوقی طبیعی و بدیهی محسوب می‌شود، پاسخ داده نشود، خیلی زودتر از آنچه فکر کنید پشتوانه‌های حداکثری خود را از دست خواهید داد.

بنابراین شاید از امروز تا نیمه مهر ماه فرصت خوبی باشد برای اینکه فضای کسب‌وکار محدودشده یا گرفته‌شده از مردم را در کشوری که اشتغال بزرگ‌ترین دغدغه است، دوباره بازپس‌گیری کنید و حداقل در همین مدت‌زمان -که البته زمان کمی هم نیست- مطالباتی مانند رفع فیلتر اینستاگرام را در دستور کار حوزه‌ها و دستگاه‌های مرتبط قرار دهید و خبر خوش آن را به مردم اعلام کنید.

آقای رئیس‌جمهور! باز ناگزیریم از سر مهرورزی و تعامل، توصیه کنیم در نظر داشته باشید که امروز بیش از هر زمان دیگری مردم کشورمان نیازمند نشاط هستند و چشم امیدشان به تصمیمات و سرعت عمل شماست. پس دریغ نفرمایید و با تمام توان و دغدغه، اجازه دهید جامعه از حالت خمودگی خارج شود.

امروز به جای فضای کسب‌وکار پررونق و مردمی در اکوسیستم استارت‌آپی کشور، تجارت‌های پنهانی و فروش فیلترشکن و... مصادیق ایجاد «شغل» شده‌اند.

انکارناپذیر است که اگر چنین اتفاق‌هایی در زمان مناسب خود رخ ندهند، شمع‌های امید مردم یکی پس از دیگری خاموش می‌شود؛ پس صریح می‌پرسیم: چرا باید به جایی رسیده باشیم که حداقل‌ها و بدیهیات، به مطالباتی بزرگ تبدیل شود؟! پاسخ روشن است: چون در زمان مناسب آن واکنش مناسب داده نشده و تبدیل به رویه شده است؛ رویه‌ای که نخ‌نما و فاقد کارایی است و گویی فقط دستمایه‌ای است برای سوءاستفاده‌های بین‌المللی و اتهام‌هایی که مردم و کشور ما اساسا برازنده آن نیستند!

آقای رئیس‌جمهور! مشفقانه، فاش می‌گوییم: در چشم برهم‌زدنی، شش ماه و بیشتر، از دولت شما خواهد گذشت و نقدهای منصفانه و غیرمنصفانه و البته تند و بی‌پروا از هر سو و جناحی به سمت‌تان روانه می‌شود! پس زنهار که نگذارید حتی یک روز و یک ساعت هم بدون برنامه سپری شود؛ درحالی‌که مردم در انتظار تجربه و لمس حس مشهود رونق و روشنی سبدهای خانوار و سفره‌های‌شان هستند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها