|

معاون علمی ریاست‌جمهوری: بیش از ۳ هزار میلیارد به سازمان هوش مصنوعی اختصاص یافت

۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع به راه‌اندازی سازمان ملی هوش مصنوعی اختصاص داده شده است

معاون علمی ریاست‌جمهوری: بیش از ۳ هزار میلیارد به سازمان هوش مصنوعی اختصاص یافت

روح‌الله دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، در حاشیه جلسه امروز (۲۷ تیر) هیئت‌ دولت اعلام کرد که سازمان هوش مصنوعی پس از ۱۲ ماه پیگیری راه‌اندازی شده است. او از اختصاص ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان منابع به سازمان ملی هوش مصنوعی خبر داد.

او درباره مراحل راه‌اندازی سازمان ملی هوش مصنوعی گفت: «اساسنامه و سند هوش مصنوعی کشور که بیش از ۱۸ هزار صفحه سند پشتیبان دارد در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد. تأسیس سازمان هوش مصنوعی ابلاغ شد و ساختمانی برای سازمان در نظر گرفته شد.»

براساس توضیحات او یک هزار میلیارد تومان از منابع این سازمان از محل پروژه‌های پیشران معاونت علمی و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تأکید کرد که این سازمان نه یک سازمان بزرگ دولتی بلکه «سازمانی کاملاً چابک» است که تنها وظیفه‌اش ایجاد زیرساخت‌هاست.

دهقانی فیروزآبادی در این باره توضیح داد: «کل کار این سازمان راه‌اندازی اپراتوری است که خدمات ایجاد یک مزرعه پردازشی خوب، ایجاد الگوهای بزرگ نرم‌افزاری و جمع‌آوری داده‌های آماده به کار برای استفاده در حوزه هوش مصنوعی از دستگاه‌های دولتی را جمع کند.»

به گفته او این اپراتور قرار است کار توسعه اقتصاد هوش مصنوعی و توسعه کاربست‌های هوش مصنوعی توسط مردم، شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش خصوصی را  پیگیری کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها