|

پس‌لرزه‌های اجرای طرح حجاب و بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها

اجرای طرح حجاب پلیس و بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها، واکنش‌های فراوانی را به همراه داشته است.

پس‌لرزه‌های اجرای طرح حجاب و بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها

به گزارش شبکه شرق، «جلیل محبی» دبیر سابق ستاد امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر، «محمدعلی ابطحی» فعال سیاسی و «محمدتقی فاضل میبدی» عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم واکنش نشان دادند.

عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم گفت: هویت جامعه اسلامی عدالت اجتماعی و کرامت انسانی است.

محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: «روشی که مامورین در برخورد با بی‌حجابی پیش گرفته و در رسانه‌ها منتشر می‌شود، خلاف شرع و عقل است.»

جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «راهی جز خون دل خوردن نمانده».

حجاب

روشی که مامورین در برخورد با بی‌حجابی پیش گرفته‌اند، خلاف شرع و عقل است

علاوه بر این، محمدتقی فاضل میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «روشی که مامورین در برخورد با بی‌حجابی پیش گرفته‌اند و در رسانه‌ها منتشر می‌شود، خلاف شرع و عقل است. از مسایل حجاب است، اگر زنان بی حجاب منتهی به نهی زبانی نشوند، لزومی برای پوشش نیست. تاکنون این برخورد‌ها نتیجه معکوس داشته. مگر حجاب از ضروریات دین است؟ هویت جامعه اسلامی عدالت اجتماعی و کرامت انسانی است.»

حجاب

همچنین جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها را از اقدامات دولت نامیده است.

او در پاسخ به یک کاربر گفته است: «اون متن مرکز پژوهش‌ها کنار رفت متن آقای بانکی‌پور تصویب شد که هنوز قانون نشده، این اقدامات هم کار دولت است بر مدار سابق.»

حجاب

واکنش ابطحی به طرح حجاب جدید و بازگشت گشت ارشاد

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی در ویدیویی که منتشر کرده است، می‌گوید:

«رهبری بعد از زدن هواپیمای اوکراین گفتند هرچه ما ناراحت شدیم، دشمن از این کار خوشحال شد.

آیا همان جمله را نمی شود دوباره گفت که هرچه نیروهای انقلابی در سراسر جهان و غرور داران ایرانی در داخل از این برخورد مستقیم ایران با اسرائیل به وجد آمدند، این مبارزه گسترده خیابانی با حجاب اختیاری باعث خوشحالی اسرائیل و مخالفان جمهوری اسلامی شد؟

این همزمانی برخوردهای سنگین تجربه شده و ناکام به بی‌حجاب‌ها با حملات گسترده پهپادی به اسرائیل و بیدار شدن غرور ملی و خوشحالی از اینکه آسمان اسرائیل بعد از ۸۰ سال این‌گونه شکافته شد را فقط مبارزه با حجاب اختیاری و درگیر کردن خانواده‌ها می‌توانست خدشه‌دار کند.

اینکه بارها به نفوذ و عوامل دشمن اشاره می‌شود، نمونه‌اش در همین کارها نیست؟

آیا پشت پرده کسانی نیستند که علاقه‌مند باشند حواس‌ها را از جنایت‌های اسرائیل و عمل مهم و موفق و تمیز سپاه پاسداران در پهپاد باران کردن اسراییل پرت کنند؟

به جای احضار چند نفر نویسنده و منتقد نباید این‌ها مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد؟ در عرف سیاست به وقت جنگ به اتحاد داخلی باید اندیشید.»

واکنش آذری جهرمی به اجرای طرح حجاب

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات دولت دوم روحانی با ویدئویی را که رضا رشیدپور از ابراهیم رئیسی منتشر کرده، بازنشر کرد و زیر آن نوشت: «کاش رئیس‌جمهور بودی سید»، واکنش نشان داد.

آذری جهرمی به کنایه نوشت: «ایشان خلاف آنچه در این ویدئو گفته‌اند عمل نکرده‌اند؛ مساله این است که وزارت ارشاد و سایر 22 دستگاه فرهنگی را برده‌اند زیر نظر وزارت کشور!»

 

منبع: خبر آنلاین
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها