|

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی‌رفسنجانی| بیست و هفتم بهمن

تظاهرات در قم علیه سردبیر روزنامه انتخاب/اظهار نارضایتی خبرگان رهبری از وضعیت جاری کشور

خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی رفسنجانی بیست و هفتم بهمن از دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبری نوشته‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

تظاهرات در قم علیه سردبیر روزنامه انتخاب/اظهار نارضایتی خبرگان رهبری از وضعیت جاری کشور

اعضای [مجلس] خبرگان، به مرقد امام رفتند. برای انجام کارها به دفترم رفتم. بعد در دفتر رهبری، برای ملاقات خبرگان با رهبری، حاضر شدم. آقای [علی] مشکینی [رئیس مجلس خبرگان] که به مرقد امام رفته بود، خسته و ضعیف به نظر می‌رسید. به زحمت، چندجمله‌ای صحبت کردند و آقای [ابراهیم] امینی [رئیس دبیرخانه مجلس خبرگان] هم با ضعف ناشی از عمل پروستات، گزارش اجلاسیه را دادند. رهبری صحبت مفصلی کردند؛ بر اساس گزارش‌های نگرانی‌آور آقای امینی، از قول خبرگان که عموماً اظهار نارضایتی از اوضاع جاری است؛ رهبری ضمن پذیرش نگرانی و ضعف‌ها، بر نقاط قوت نظام تأکید کردند.

به دفترم برگشتم و تا ساعت چهار کار کردم. گزارش‌ها را دیدم. رسانه‌ها، از تعبیر آقای خاتمی در رفسنجان درباره من که گفته، فلانی شناسنامه انقلاب از ابتدا تاکنون است، استقبال کرده‌اند. بعضی از خبرگان آن را به جا، ولی با تأخیر خواندند.

اسرائیل با محاصره غزه و کرانه غربی، نسبت به اقدام شهادت‌طلبانه دیروز راننده فلسطینی عکس‌العمل نشان داده است. [بیل] کلینتون، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، به خاطر عفو یک متهم فراری در روز آخر ریاست‌جمهوری، در معرض محاکمه قرار گرفته و گفته شده این شخص به خاطر کمک به انتخابات حزب دموکرات، مورد عفو قرار گرفته و کلینتون می‌گوید، با لابی دولت اسرائیل عفو شده است. صدها نماینده مجلس آلمان و صدها نماینده مجلس ایتالیا، به برنامه سفر [گرهارد شرودر]، صدراعظم آلمان و [جولیانو آماتو]، نخست وزیر ایتالیا به ایران، اعتراض کرده‌اند.

در قم، تظاهرات علیه سردبیر روزنامه انتخاب ترتیب داده‌اند؛ به خاطر نوشته‌هایی‌که به نظر آنها، مخالف ارزش‌هاست. چندی است که آقای طه هاشمی [مدیرمسئول] و آقای [مصطفی] فقیهی، سردبیر [روزنامه انتخاب]، صحبت از تشکیل جریان جدید نواندیشی مذهبی می‌کنند و تفرقه در جناح محافظه‌کار.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها