|

مراحل راه‌اندازی مودم و روش‌های دریافت اینترنت رایگان

دسترسی مناسب به اینترنت این فرصت را به شما می‌دهد که به طور مداوم و بی‌درسر به اینترنت متصل بمانید و از منابع آموزشی، ارتباطی و سرگرمی بهره‌مند شوید. همچنین، می‌توانید به راحتی بصورت آنلاین خریدهایتان را انجام دهید و بسیاری از نیازهای روزمره‌تان را با سرعت بیشتری برطرف نمایید! از ملزومات دسترسی به اینترنت خوب و ثابت، استفاده از یک مودم مناسب است. در ادامه با ما همراه باشید تا تمام آنچه که باید راجب مودم مناسب با نیازهایتان و هزینه‌ای که باید بابت آن بپردازید، بدانید.

مراحل راه‌اندازی مودم و روش‌های دریافت اینترنت رایگان

 

 

مراحل راه‌اندازی اینترنت خانگی

برای راه‌اندازی اینترنت خانگی، ابتدا باید یک شرکت ارائه‌دهنده اینترنت انتخاب کنید. بعد از بین خدمات آن شرکت بسته‌ای که بیشترین تطابق را با نیازهای شما دارد دریافت کنید، سپس مودم یا روتر مورد نیاز را تهیه و به خط تلفن یا کابل اینترنت وصل نمایید. مودم را به برق وصل کنید و تمام! حال شما براحتی به اینترنت خانگی دسترسی پیدا کرده‌اید.

برای استفاده از اینترنت ابتدا به مرورگر سیستمتان بروید و آدرس IP مودم را وارد کنید. احتمالاً نام کاربری و رمز عبور پیش‌فرض مورد نیاز را از ارائه‌دهنده دریافت کرده‌اید ، اطلاعات را وارد کنید و وارد تنظیمات مودم شوید. پس از این مرحله می‌توانید با استفاده از همان نام کاربری و رمز عبور، به اینترنت متصل شده و به خدمات اینترنتی دلخواهتان دسترسی پیدا کنید.

انتخاب نوع اینترنت و اپراتور متناسب با نیاز خود

در انتخاب مناسب‌ترین اینترنت برای خود، اول از هرچیز باید نیازهایتان را به خوبی بررسی کنید. بیشتر برای چه فعالیتی از اینترنت استفاده می‌کنید؟ سرگرمی، کلاس‌های آنلاین، کار و... جواب این سوال در مشخص کردن مناسب‌ترین نوع اینترنت برای شما کمک‌کننده خواهد بود.

برای مثال اگر صرفا برای وب‌گردی از اینترنت استفاده می‌کنید، یک بسته با حجم کم و سرعت معمولی می‌تواند جوابگوی نیاز شما باشد. اما اگر دوست دارید فیلم‌های با کیفیت بالا تماشا کنید، یا کارتان بصورتی ست که مرتب نیاز دارید فایل‌های حجیم را دانلود و اپلود کنید، یا اهل بازی‌های آنلاین هستید، بهتر است به سراغ یک اینترنت با سرعت و حجم بیشتری بروید.

شرکت‌های مختلفی برای ارائه اینترنت وجود دارند؛ مخابرات، شاتل، آسیاتک، های‌وب و ... شرکت‌هایی هستند که هرکدام پلن‌های متنوعی را به کاربر ارائه می‌دهند. حتماً بررسی کنید که کدام شرکت‌ و یا ارائه‌دهنده بهترین خدمات و پشتیبانی را مطابق با نیاز شما در اختیارتان می‌گذارد.

برای مثال بعضی از شرکت‌ها خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته دارند یا قیمت‌های مناسبتری برای حجم‌های بالا ارائه می‌دهند؛ بهترین روش این است که بسته‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و ببینید کدام یک با نیازهای شما هماهنگ‌تر هست.

در ادامه به اختصار چند شرکت ارائه‌دهنده را به شما معرفی میکنیم.

شاتل: شاتل یکی از محبوب‌ترین شرکت‌های اینترنتی در ایران است که به خاطر خدمات پشتیبانی خوب و سرعت بالای اینترنتی که ارائه می‌دهد، شهرت دارد. این شرکت بسته‌های متنوعی از اینترنت خانگی تا تجاری را به کاربران ارائه می‌دهد.

آسیاتک: آسیاتک نیز یکی دیگر از ارائه‌دهندگان معتبر اینترنت در ایران است که بسته‌های خدماتی متنوعی دارد و در بسیاری از مناطق کشور فعال است.

های‌وب: های‌وب به دلیل ارائه اینترنت با سرعت بالا و خدمات با کیفیت شناخته شده است. این شرکت نیز بسته‌های متنوعی به کاربران خانگی و تجاری خود معرفی می‌کند.

راه‌اندازی مودم

راه‌اندازی مودم به منظور دسترسی اینترنت خانگی مراحلی ساده دارد و شما خیلی راحت می‌توانید این کار را انجام دهید:

۱. خرید مودم

اول از هرچیز، نیاز به خرید یک مودم با قیمت مناسب دارید. بسته به نوع اینترنتی که استفاده می‌کنید مثلا ADSL، VDSL یا فیبر نوری، باید مودم مناسب خود را انتخاب کنید. خرید مودم را هم می‌توانید بصورت فیزیکی از فروشگاه و هم بصورت آنلاین انجام دهید. اگر در انتخاب مودم مناسب شک دارید، از یک فرد متخصص راهنمایی بگیرید.

همچنین می‌توانید با یک جست وجوی ساده در اینترنت لیست متنوع قیمت مودم‌ را بررسی نمایید و مناسب‌ترین گزینه را با توجه به بودجه و نیاز خود انتخاب کنید. پیشنهاد می‌شود مودمی را تهیه کنید که از برندهای معتبری مثل TP-Link یا D-Link باشند. اینگونه از بابت کیفیت، کارایی و متناسب بودن قیمت مودم خیالتان راحت خواهد بود.

راه‌اندازی مودم

۲. اتصال مودم

این مرحله خود شامل سه مرحله زیر می‌شود:

  • اتصال به اینترنت: مودم را با یک کابل شبکه مناسب به خط تلفن یا کابل اینترنت وصل کنید.

  • اتصال به برق: مودم رو به برق بزنید و روشنش کنید. چراغ‌های مودم به حالت چشمک‌زن درمی‌آید و مودم شروع به کار کردن می‌کند.

  • اتصال به دستگاه‌ها: می‌توانید با کابل شبکه یا از طریق Wi-Fi و با وارد کردن اسم شبکه و رمز عبوری که پشت مودم نوشته شده‌است، به مودم وصل شوید.

۳. تنظیمات مودم

  • ورود به تنظیمات: مرورگر اینترنت را باز کنید و آدرس IP مودم را وارد نمایید ( IP معمولاً شبیه به این اعداد است: 192.168.1.1). بعد از ثبت آدرس، وارد صفحه تنظیمات مودم خواهید شد.

  • تنظیمات اینترنت: اطلاعاتی که از ارائه‌دهنده اینترنت گرفتید (مثل نام کاربری و رمز عبور) را وارد کنید.

  • تنظیمات Wi-Fi: اسم شبکه Wi-Fi و رمز عبور مورد نظرتان را انتخاب کنید.

با انجام همین چند مرحله ساده، مودم شما آماده است و می‌توانید از استفاده از یک اینترنت پرسرعت لذت ببرید!

تنظیمات مودم

روش‌های دریافت اینترنت رایگان برای مودم

برخی از ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی در ایران بسته‌ها و طرح‌های خاصی را در خصوص ارائه اینترنت رایگان به کاربرانشان در نظر می‌گیرند. در ادامه، پرووایدرهایی که می‌توانید از آن‌ها اینترنت رایگان تهیه کنید به همراه نحوه دریافت این خدمات را معرفی می‌کنیم:

شاتل

  • شاتل به طور دوره‌ای طرح‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهد که می‌تواند شامل بسته‌های اینترنت رایگان برای کاربران جدید یا تخفیف برای کاربران فعلی شود.

آسیاتک

  • آسیاتک به کاربران جدید خود به مدت یک ماه اینترنت رایگان ارائه می‌دهد. همچنین کاربران، در مناسبت‌ها و جشنواره‌ها، از بسته‌های اینترنت رایگان یا تخفیف‌های ویژه برخوددار خواهند شد.

های‌وب

  • های‌وب نیز بسته‌های اینترنت رایگانی برای کاربران جدید خود در نظر می‌گیرد، که ممکن است شامل یک دوره تستی اینترنت رایگان با حجم مشخصی از ترافیک باشد. همچنین، در مناسبت‌های خاص، تخفیف‌های ویژه‌ای را ارائه می‌دهد.

جهت دریافت اینترنت رایگان برای مودم خود، می‌توانید به روش‌های زیر عمل کنید:

  • بررسی وب‌سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرووایدرها به منظور کسب اطلاعات در مورد طرح‌های ویژه و بسته‌های رایگان.

  • تماس با پشتیبانی برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد طرح‌ها و پیشنهادات ویژه.

  • ثبت‌نام در جشنواره‌ها و مسابقات آنلاین جهت افزایش فرصت دریافت اینترنت رایگان.

  • استفاده از کدهای تخفیف و پیشنهادات ویژه.

نکات کلیدی در راه‌اندازی مودم و اینترنت خانگی

نکاتی را که بهتر است در راه‌اندازی مودم و اینترنت خانگی درنظر بگیرید شامل انتخاب و تهیه مودم با قیمت مناسب و باکیفیت و همچنین اعتماد به یک پرووایدر معتبر است. به‌ منطور اطمینان بیشتر از کیفیت اینترنت خود می‌توانید با استفاده از سایت‌های تست سرعت، عملکرد اتصال خود را بررسی کنید.

امیدواریم خواندن این مقاله درجهت استفاده بهینه شما از اینترنت کمک کننده بوده باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها