|

جریمه پوشاندن پلاک وسایل نقلیه ۷۰۰ هزار تومان

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: جریمه پوشاندن پلاک وسایل نقلیه ۷۰۰ هزار تومان شده و برای دستکاری پلاک وسیله نقلیه ۶ ماه تا یکسال حبس مجازات در نظر گرفته شده است.

جریمه پوشاندن پلاک وسایل نقلیه ۷۰۰ هزار تومان

به گزارش شبکه شرق، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ، با اشاره به این که مبالغ جریمه پوشاندن پلاک وسایل نقلیه ۷۰۰ هزار تومان شده است، گفت: ۶ ماه تا یکسال حبس مجازات دستکاری در پلاک وسیله نقلیه است.

سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص مجازات دستکاری در پلاک وسیله نقلیه گفت: از هفته قبل مبالغ جرایم رانندگی افزایش پیدا کرد که بر اساس آن پوشاندن، دستکاری پلاک و مخدوش کردن وسیله نقلیه در حال حاضر ۷۰۰ هزار تومان اعمال قانون را در پی خواهد داشت.

این مقام انتظامی عنوان داشت: مرحله اول به این صورت است که در ابتدا اعمال قانون و رفع اثر پوشش پلاک در محل انجام می‌شود و اگر تکرار شود ضمن اعمال قانون و رفع اثر می‌باید در کلاس‌های آموزشی پلیس راهور حضور یابند.

وی افزود: اگر باز هم مجدد این تخلف را تکرار کنند، ضمن اعمال قانون و رفع اثر برابر ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی برای این افراد که اقدام به مخدوشی و دستکاری در ارقام وسیله نقلیه خود می‌کنند، ۶ ماه تا یکسال حبس در نظر گرفته شده است.

سرهنگ مؤمنی افزود: امید است با اجرای این طرح‌ها و افزایش میزان جریمه تخلفات تخلفات رانندگی، میزان تخلفات کاهش یافته، ترافیک نظم بیشتری داشته و تصادفات در معابر کاهش یابد.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها