|

توافق با آمریکا و پذیرش اتهام نقض قانون

آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس آزاد شد

سرانجام «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار «ویکی‌لیکس» می‌تواند به کشورش استرالیا بازگردد و از استرداد به آمریکا رهایی ‌یابد. او پس از ۵ سال، از زندان بریتانیا آزاد شده است؛ این اتفاق در توافق با وزارت دادگستری آمریکا رخ داده است.

آسانژ، بنیان‌گذار ویکی‌لیکس آزاد شد
سحر طلوعی خبرنگار شبکه شرق

 

ما هر روز در این استوری‌تلینگ، به چهار گوشه جهان سرمی‌زنیم و خبرهایی را که کمتر دیده شده‌اند، مرور می‌کنیم.

ابتدا، خبری درباره سکته مغزی می‌خوانیم. سپس به آزادی «جولیان آسانژ» می‌پردازیم. در آخر نیز، علت افت رتبه ایرلاین کانتاس را بررسی می‌کنیم.

سکته مغزی؛ تنهایی را جدی بگیرید

تنهایی ممکن است نقش مهمی در بروز سکته مغزی داشته باشد. مطالعات جدید نشان می‌دهند تنهایی، تا ۵۶ درصد، خطر سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

عوامل زیادی در بروز سکته مغزی نقش دارند، اما در بیانیه سازمان بهداشت جهانی از تنهایی به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل یاد شده است.

یک جراح آمریکایی معتقد است تنهایی طولانی‌مدت به اندازه کشیدن ۱۵ نخ سیگار در یک روز بر سلامت انسان تاثیر می‌گذارد و احتمال بروز سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

افغانستان؛ بدحجابی، بازداشت و تجاوز به دختران

گزارش‌های منتشرشده از پرونده دستگیری و بازداشت چند دختر نوجوان و زن جوان افغان از برخوردهای خشونت‌آمیز و حتی تجاوز جنسی ماموران طالبان خبر می‌دهد.

این زنان و دختران به اتهام بدحجابی دستگیر شده‌اند، اما ماموران طالبان در بازداشتگاه با آنها بدرفتاری و در مواردی تجاوز کرده‌ند. این برخوردها حتی منجر به مرگ شده است.

جسد یکی از زنان بازداشتی چند هفته بعد درون یک کانال در نزدیکی خانه‌اش پیدا شده است. در گزارش قید شده است که آثاری از تجاوز جنسی به او دیده می‌شود.

ویکی‌لیکس؛ آزاد آسانژ و توافق با آمریکا

سرانجام «جولیان آسانژ» بنیان‌گذار «ویکی‌لیکس» می‌تواند به کشورش استرالیا بازگردد و از استرداد به آمریکا رهایی ‌یابد. او پس از ۵ سال، از زندان بریتانیا آزاد شده است.

این اتفاق در توافق با وزارت دادگستری آمریکا رخ داده است. آسانژ باید در جلسه‌ای رسمی اعتراف کند قوانین ضدجاسوسی آمریکا را نقض کرده است؛ اتهامش را بپذیرد و سپس به استرالیا بازگردد.

آسانژ ۵۲ساله، به انتشار اسناد محرمانه جنگ عراق و افغانستان و درز اطلاعات سری آمریکا متهم بود. درخواست عدم استرداد او پذیرفته شد. این توافق و عدم مجازات بیشتر در گروی پذیرفتن اتهامش بود.

استرالیا؛ خروج کانتاس از فهرست بهترین‌ ایرلاین‌ها

حالا دیگر نام ایرلاین استرالیایی «کانتاس»، در جدول رتبه‌بندی بهترین ایرلاین‌ها وجود ندارد. دست‌کم، در ۲۰‌تای اول این جدول، نامی از کانتاس نیست.

در ماجرای خروج نام کانتاس از این فهرست، پای فروش پروازهای بلامحل و جریمه ۱۰۰ میلیون دلاری درمیان است. چندی پیش، گفته شد «کانتاس» پروزهایی به متقاضیان فروخته که موجودیت نداشته است.

تا پیش از این اتفاق، کانتاس در رتبه هفدهم بهترین ایرلاین‌های جهانی قرار داشت. بعد از این پرونده، کانتاس هفت رتبه سقوط کرده و به رده بیست و چهارم رسیده است.

لقب بلندترین سگ جهان به کوین نساخت

«کوین» که هفته پیش به عنوان بلندترین سگ شناخته شده بود، سرانجام در سه سالگی درگذشت. نام او در کتاب رکوردهای جهان گینس ثبت شده بود.

مالکان کوین در آیووای آمریکا می‌گویند این سگ پس از یک دوره بیماری و عمل جراحی مرد. او در وضعیت چهار دست و پا کمی بلندتر از یک متر قد داشت. 

کوین کمی بداخلاق بود و از جاروبرقی می‌ترسید، اما در نهایت، صلح و آرامش با خانواده راجر ولف و فرزندان آنها و دیگر حیوانات زندگی کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها