|

چه خبر از شهر!

الوشرق:  تعداد زیادی درختان چنار خیابان تاریخی عباس آباد و آذر (بیش از 200 تا 300 اصله) در سال گذشته و ابتدای امسال بدون دلیل قطع شدند و شهرداری منطقه یک بهانه خشکسالی را دارد،  چرا این خشکسالی به منطقه دو و سه اصفهان در مجاورت منطقه یک نفوذ نکرده است؟!! شهرداری فقط گویی قصد دارد، درختان کهن چنار اصفهان را با درختان بیفایده مانند توت جایگزین کند که هوا را گرم تر و خیابان را کثیف می کند.جمعی از شهروندان منطقه یک

الو شرق: تعدادی از پزشکان اصفهان، مراکز درمانی مانند فیزیوتراپی، آزمایشگاه ها برای فرار از مالیات فقط پول نقد دریافت می کنند، حتی دندانپزشکی را می شناسم که بیشتر از عرف معمول هزینه دریافت می کند و از بیمار می خواهد دو بار کارت بکشد!! با وجود شکایت در سامانه مالیاتی مربوطه هیچ جوابی دریافت نکردم.

الو شرق: آبیاری پیمانکاران شهرداری فاجعه آمیز است، برخی درختان آبیاری نشده و در برخی مناطق آب تا وسط خیابان نفوذ کرده است، بعد صحبت از خشکی درختان اصفهان می کنند!!! چرا این نوع درختان همانند گذشته مقاوم سازی نمی شوند، با ادامه این فعالیتها چیزی از  فضای سبز اصفهان باقی نمی ماند.اعتراض جمعی از شهروندان منطقه یک و 13

الو شرق: سالهاست نه تابستان هوا برای نفس کشیدن داریم و نه زمستان، تابستانها از گرد و خاک و ریزگرد که مطمئنا ناشی از خشکی زاینده رود و تالاب گاوخونی است و زمستان نیز آلودگی کارخانه جات و وارونگی دما، مسئولان استانی چرا فکری عاجل برای سلامتی مردم استان نمی‌کنند؟

الو شرق: می خواستم از مدیر منطقه دو شهرداری اصفهان و  عملکرد کارکنان آن در طول سالهای گذشته در زمینه تزئینات و زیباسازی منطقه در جشنها و سیاهپوش کردن در مراسمات عزاداری به شیوه های نوآورانه، و به شکل ویژه نگهداری بی نظیر از درختان کهن اصفهان و آبیاری بسیار اصولی، آسفالت معابر، امکانات پارکها تشکر ویژه کنم که در کمتر منطقه ای از اصفهان این نوع عملکرد را شاهد بودیم.

الو شرق: اصفهان تبدیل به یک استان مهاجر نشین شده است؛ هر طرف اصفهان که رو می کنی اتباع بیگانه‌ای حضور دارند که بدون توجه به مهمان‌نوازی این همه سال ایرانیان، ادعا می کنند که آن قدر بچه خواهند آورد که دیگر جایی برای ما باقی نماند، آیا این وضعیت شایسته اصفهانی با این تمدن کهن هست، خواهشا استاندار و مسئولان بالارده کشور فکری به حال این وضعیت داشته باشند.

الو شرق: وضعیت کتابخوانی در اصفهان اصلا شایسته این شهر فرهنگی نیست، دیگر نه همایشی برگزار می‌شود و نه کتابهای موجود در کتابخانه ها به روز شده است، ضمن اینکه خبری از جنب و جوشها و دغدغه مندی مسئولان اداره کل کتابخانه های اصفهان نیز نیست و این جای تاسف دارد.

الو شرق: می خواستم از فرمانده جدید انتظامی اصفهان و نیروهای پلیس به خاطر جمع آوری معتادان و برخی اراذل در پارک شهید رجایی تشکر کنم؛ چند سالی است بار دیگر این افراد فعالیت خود را در پارک از سر گرفته بودند و جرئت رد شدن از پارک را هنگام تاریکی هوا نداشتیم، در طول یک ماه گذشته اقدامات خوبی در این ارتباط انجام شده است.جمعی از بانوان اصفهانی

الو شرق: جمعی پیش مقادیر قابل توجهی روغن و شکر که در فلاورجان احتکار شده بود به همت اداره کل تعزیرات حکومتی شناسایی شد اما هنوز تکلیف این پرونده احتکار و جریمه در نظر گرفته شده مشخص نیست، در این شرایط خاص که مردم نیاز مبرم به این کالاهای اساسی دارند، لطفا تکلیف این پرونده را برای روشن شدن اذهان عمومی مشخص کنید.

الوشرق: چهار سال گذشت، نمایندگان مجلس اصفهان برای موضوع آب اصفهان چه کرده اند؟، در اوج گرمای تابستان در بسیاری از مناطق اصفهان فشار آب به قدری اندک است که حتی برای پخت غذا و یک استحمام ساده با مشکل مواجه هستیم!! این نمایندگان سالهاست به جز حرفهای بدون عمل برای اصفهان چه داشته اند، حداقل کمی از نمایندگان دیگر استانها الگو بگیرید.

روزنامه شرق آمادگی دارد، هر نوع پاسخ مسئولان و یا مطالب مرتبط با انتقادات و سوالات شهروندان را در ویژه نامه بعدی خود در قالب متن پاسخگویی یا گزارش منتشر کند، در این ارتباط می توانید با شماره تلفن 09130916727 و یا 09902419581 تماس بگیرید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها