|
نویسنده: رضا فتوح

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان خبر داد :

سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه دراستان اصفهان است

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت:جمعیت تحت پوشش استان اصفهان بالغ بر سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آنها بیمه شده اصلی هستند.

سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت تحت پوشش بیمه دراستان اصفهان است

مرتضی حاجی کاظمی در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت:در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی حدود ۱۶ میلیون نفر بیمه شده اصلی دارد .

وی بیان کرد: بر اساس آمار حدود ۵ میلیون نفر از افرادی که شاغل بوده یا خانه‌دار هستند هنوز جزو هیچ صندوق بیمه‌ای نشده اند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان افزود:جمعیت تحت پوشش استان اصفهان بالغ بر سه میلیون و ۸۰۰ هزار نفر است که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از آنها بیمه شده اصلی هستند.

حاجی کاظمی افزود:  اصفهان بعد از تهران، بیشترین تعداد بازنشستگان تامین اجتماعی را در سطح کشور دارد و پرداخت بیمه بیکاری در استان نسبت به سال گذشته۹درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه کل دریافتی‌های ما در استان جوابگوی تنها بخش درمان ما نیست، گفت: پرداخت دیون از سوی دولت به‌صورت نقد نبوده و شرکت‌هایی هستند که در بسیاری از موارد سودده نیستند و بخشی از سبد شرکت‌های شستا تأمین اجتماعی را این شرکت‌ها تشکیل می‌دهد.

حاجی کاظمی اظهارکرد:افزایش نرخ امید به زندگی، قوانین مربوط به حمایت از خانواده و نرخ رشد جمعیت در کشور موجب پرداخت تا ۵۰ سال حق بازنشستگان شده و ناترازی ایجاد کرده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت:افزایش سن بازنشستگی و یافتن گروه های هدفی که جزو هیچ صندوق بیمه‌ای نیستند، راهکار مقابله با ناترازی در سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه دوره دریافت مستمری در حال افزایش است و از طرفی با معضل کاهش نرخ باوری مواجه هستیم، گفت: در برنامه توسعه هفتم این امر در نظر گرفته شده و افزایش سن بازنشستگی از ۶۰ به ۶۲ سال بصورت پلکانی در نظر گرفته شده است که البته این قانون امسال اجرایی نمی شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه کل دریافتی‌ها و منابع تامین اجتماعی در استان جوابگوی پرداخت مستمری بازنشستگان نیست، بیان کرد: عمده پرداخت دیون دولت به سازمان تامین اجتماعی طی سال های گذشته بصورت نقد نبوده و پرداخت بدهی‌ها از طریق واگذاری شرکت‌هایی که بیشتر آنها سودده نبودند، صورت گرفته است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها