|
نویسنده: رضا فتوح

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خبر داد:

ساخت دستگاه «سنسور چاه» برای نخستین‌بار در اصفهان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: سنسور چاه که قابلیت حفظ جان آتش‌نشانان را دارد و در آستانه ثبت اختراع است برای نخستین‌بار در اصفهان طراحی و بومی‌سازی شده است.

ساخت دستگاه «سنسور چاه» برای نخستین‌بار در اصفهان

محمدمهدی مقدس‌زاده با اعلام اینکه سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان در سیزدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری و هفتمین نمایشگاه تخصصی حمل‌ونقل عمومی و ترانزیت اصفهان با تجهیزات و رویکرد متفاوتی حضور یافته است، گفت: سنسور چاه وسیله ای است که می‌تواند پنج گاز را در مسیر چاه تشخیص داده و با انتقال تصویر و صدای فردی که در چاه سقوط کرده است، وضعیت او را نشان بدهد و منجر به حفظ جان آتش‌نشانان شود. این وسیله برای نخستین‌بار در اصفهان طراحی و بومی‌سازی شده و در آستانه ثبت اختراع قرار دارد.

وی با اشاره به موضوع تأمین امنیت مجموعه بازار اصفهان به عنوان یکی از دغدغه های مهم این سازمان افزود: از طریق دانش بومی موتور چهار چرخ ارتقا یافته‌ای ساخته شد که یک پمپ موتور مکنده روی آن نصب و به شیر هیدرانت وصل می‌شود، همچنین ۳۰۰ تا ۵۰۰ متر لوله در کنار موتور تعبیه شده است که در کمترین زمان آب را منتقل می کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ساخت یک فروند پهپاد آتش‌نشان دارای سیستم اطفای حریق و دوربین ترمال با ارتفاع زیاد را از دیگر پروژه های این سازمان دانست و اظهارکرد: امیدوارم بتوانیم تا هفتم مهرماه امسال و به‌مناسبت روز آتش‌نشان از این دستگاه رونمایی کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها