|
نویسنده: فاطمه شفیعی

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور:

صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشوراست

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور، اولین صندوق بزرگ کشور است که حدود هزار میلیارد تومان به صورت واقعی سرمایه‌گذاری کرده است.

صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشوراست

حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور گفت: صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه به عنوان بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور، اولین صندوق بزرگ کشور است که حدود هزار میلیارد تومان به صورت واقعی سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود:از دکتر طیب‌نیا قول گرفتیم و خودمان در دولت پیگیری می‌کنیم این صندوق از یک همت به چهار همت افزایش سرمایه بدهد، اگر این اتفاق رخ دهد اکوسیستم فولاد و نوآوری کشور تحول بزرگ می یابد.

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز گفت:نوآوری و فناوری آن چیزی است که تضمین‌کننده پیشرفت، رشد متوازن و دائمی فولاد مبارکه است و خوشبختانه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همیشه در کنار ما بوده‌اند و برای این حرکت نوین، انرژی‌بخش و انگیزه‌بخش بوده‌اند.

وی بیان کرد: هدف‌گذاری این است که قطب زیست‌بوم نوآوری و فناوری را پیرامون فولاد مبارکه ایجاد کنیم که این قطب نوآوری منحصر به صنعت فولاد نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در جلسه با معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور گفت: در حال حاضر از سرمایه‌های موجود در کشور به خوبی استفاده نمی‌شود و براساس آمار وزارت صمت، تنها از ۴۵ درصد ظرفیت صنعت کشور استفاده می‌شود و این درصد در صنعت فولاد ۶۵ درصد است و ممکن است تا سه سال آینده به دلیل ایجاد ظرفیت‌های جدید، این عدد به کمتر از ۵۰ درصد برسد و از این رو استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها یکی از استراتژی‌های اصلی در شرکت فولاد مبارکه است.  

وی تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های انرژی در سال ۱۴۰۰، میزان تولید فولاد در کشور روند نزولی پیدا کرد اما فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۱ موفق شد روند تولید خود را به روند رو به رشدی تبدیل کند؛ فولاد مبارکه تنها شرکت فولادی و تنها صنعت انرژی‌بر کشور است که توانسته در سال گذشته با صددرصد ظرفیت به فعالیت خود ادامه دهد و امسال نیز تولید خود را علی‌رغم افزایش محدودیت‌های انرژی نسبت به سال گذشته افزایش داده است.

طیب نیا گفت: استراتژی بعدی فولاد مبارکه، توسعه متوازن است و این شرکت توسعه متوازن را جایگزین توسعه کمّی کرده است؛ ما در زنجیره تولید فولاد، تولید محصولات کیفی را در دستور کار قرار داده‌ و توسعه‌ها را به سمت محصولات کیفی سوق داده‌ایم.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها