|

ویژگی‌های ساندویچ پانل

ساندویچ پانل از مهم‌ترین و محبوب‌ترین سازه‌هایی است که در سال‌های اخیر به صنعت ساختمان‌سازی راه پیدا کرده است، در واقع این سازه به دلیل استحکامات زیاد و همچنین ویژگی‌های منحصر به فرد یک انتخاب‌ایده‌آل برای ساختن سازه‌های سریع و کم هزینه است.

ویژگی‌های ساندویچ پانل

 

ساندویچ پانل از مهم‌ترین و محبوب‌ترین سازه‌هایی است که در سال‌های اخیر به صنعت ساختمان‌سازی راه پیدا کرده است، در واقع این سازه به دلیل استحکامات زیاد و همچنین ویژگی‌های منحصر به فرد یک انتخاب‌ایده‌آل برای ساختن سازه‌های سریع و کم هزینه است. از مهم‌ترین مزایای استفاده از این سازه در ساخت و ساز، تسریع در زمان ساخت است چرا که این تجهیزات از پیش ساخته هسستند و شما تنها باید این سازه‌ها را به هم متصل کنید که این امر یکی از ویژگی‌های مهم و اساسی ساندویچ پانل به شمار می‌آید.

ساندویچ پانل چیست

در سال‌های اخیر صنعت ساختمان‌سازی با تحولات عجیبی همراه بوده که از مهم‌ترین آن‌های می‌توان به ورود ساندویچ پانل اشاره کرد. این سازه در عین سبک بودن از مقاومت بالایی برخوردار است و به همین دلیل محبوبیت زیادی دارد که البته ویژگی‌های دیگری نیز در این امر دخیل هستند.

ویژگی‌های مهم و اساسی ساندویچ پانل

سفارش ساندویچ پانل در مدل‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌شوند که هر یک داری ویژگی‌های خاصی هستند، اما در این میان برخی ویژگی‌های مشترک وجود دارند که در زمان تولید انواع سازه‌ها به شکل ثابت اجرا می‌شوند که شامل موارد زیر می‌باشند:

  • عایق حرارتی

از مهم‌ترین و قابل توجه‌ترین ویزگی‌های ساندویچ پانل ضریب انتقال حرارت پایین این سازه است، در واقع این تجهیزات از قابلیت ضرایب انبساطی حرارتی متفاوتی برخوردار هستند که سبب کاربرد‌های متفاوت آن خواهد شد.

  • خواص ضد رطوبت

گاهی به دلیل تغیرات آب و هوایی در لایه‌های میانی ممکن است بخار آب ایجاد شود که در انواع ساندویچ پانل برای پیشگیری از تجمع آب اقداماتی صورت گرفته است و بخار آب به سادگی از بین خواهد رفت.

  • عایق صوت و صدا

عبور صدا از دیوار‌هایی که با مصالح ساختمانی سنتی درست شده یک امر کاملاً عادی است که در زمان ساخت ساندویچ پانل به آن توجه شده. در واقع پیاده‌سازی استاندارد‌ها در این سازه و داشتن فوم میانی از عبور هر گونه صوت و صدا جلوگیری می‌کند.

  • سیستم پیشرفته

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌توان به عنوان شاخص اصلی انواع ساندویچ پانل معرفی کرد، داشتن سیستم قوی برای حمل، نصب و راه‌اندازی است. در واقع این سازه‌ها به دلیل داشتن سیستم نصب قوی و اتصال قدرتمند قابلیت تحمل وزن سنگین را دارند.

  • معماری مفید

یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ساندویچ پانل، تنوع در طراحی و معماری آن است. در واقع این تجهیزات با معماری متفاوتی به بازار عرضه می‌شوند و همین امر ثابت شده که در بخش‌های ساختمان مانند سقف، دیوار و... مورد استفاده قرار بگیرند. این سازه‌های از پیش ساخته شده علاوه بر استحکام با داشتن تنوع در طرح و رنگ دست شما را برای انتخاب باز می‌گذارند.

  • کیفیت متریال

بدون شک متریال به کار رفته در انواع ساندویچ پانل تأثیر زیادی در برتری ویژگی‌های این سازه دارد، از این رو لازم است بدانید که در طراحی و تولید این تجهیزات از ورقه‌های فلزی که معمولاً از جنس آلوزینک، گالوانیزه و آلومینیوم هستند، استفاده می‌شود. البته ورقه‌ی آلوزینک به دلیلی وارداتی بودن، از قیمت بیشتری برخوردار است و معمولاً رایج‌ترین ورقه گالوانیزه است که به دلیل داشتن کیفیت متفاوت داری قیمتنهای متنوعی نیز می‌باشد.

 

2

علاوه بر ورقه‌ها، متریال مهم و کاربردی که نقش عایق را نیز ایفا می‌کند فوم میانی است که معمولاً از جنس پلی یورتان، پلی استایرن و پشم سنگ و شیشه است که رایج‌ترین آن‌ها فوم پلی یورتان است.

  • استاندارد‌ها

قابلیت و امکانات انواع ساندویچ پانل به اندازه‌ای است که می‌توان با استفاده از آن‌ها دیوار کشی‌های بلند و ساختمان‌سازی‌های بزرگ انجام داد، اما قانون‌گذاران این اجازه را صادر نمی‌کنند که البته به نظر برای محدود کردن استفاده از این تجهیزات است. به طور کلی تمامی این سازه‌ها بر اساس معیار‌ها و استاندارد‌ها طراحی و ساخته شده‌اند و می‌توان از آن‌ها برای ساخت و ساز‌های حرفه‌ای نیز استفاده نمود.

  • پوشش دهنده

از دیگر ویژگی‌های مهم ساندویج پانل پوشش دهندگی عایق‌بندی آن است. در واقع این سازه باید قابلیت عایق‌بندی محیط داخلی سازه در برابر صوت، رطوبت، دما و حرارت را داشته باشد تا بتوان به آن لقب بهترین سازه از پیش ساخته را داد.

  • کنترل کیفیت

بدون شک داشتن تأییدیه کنترل کیفیت برای این سازه به عنوان یک ویژگی بارز معرفی می‌شود. در این مبحث سلامت و متریال و نحوه تولید ساندویچ پانل مورد بررسی قرار می‌گیرد و داشتن این تأییدیه بیانگر استاندارد بودن تمامی شرایط تولید خواهد بود.

نتیجه‌گیری

با توجه به ویژگی‌های عنوان شده استفاده از ساندویچ پانل در ساخت و ساز از اهمیت زیادی برخوردار است و تأثیر زیادی در کاهش هزینه‌ها دارد به علاوه به دلیل از پیش ساخته بودن آن‌ها در زمان ساخت نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. البته نکته مهم و حائز اهمیت، مرکز تولید این سازه است. دنیای ماموت به عنوان بهترین و معتبر‌ترین مرکز تولید‌کننده این تجهیزات یک انتخاب‌ایده‌آل به عنوان مرکز خرید است و امکان خرید تمامی تجهیزات ساختمانی را برای شما فراهم می‌نماید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها