|

لوله های کاروگیت، پرکاربرد اما کم هزینه

لوله و اتصالات در صنایع مختلفی از جمله عمران کاربردهای بسیار زیادی دارد. اما پرکاربردترین و کم هزینه‌ترین لوله‌ها، لوله‌های پلی اتیلن تولید شرکت پارس اتیلن می‌باشد. لوله‌های کاروگیت یکی از انواع لوله‌های دوجداره با جنس پلی اتیلن است که به سبب هزینه کمتر، نسبت به سایر تجهیزات توجه‌ها را به خود جلب کرده است.

لوله و اتصالات در صنایع مختلفی از جمله عمران کاربردهای بسیار زیادی دارد. اما پرکاربردترین و کم هزینه‌ترین لوله‌ها، لوله‌های پلی اتیلن تولید شرکت پارس اتیلن می‌باشد. لوله‌های کاروگیت یکی از انواع لوله‌های دوجداره با جنس پلی اتیلن است که به سبب هزینه کمتر، نسبت به سایر تجهیزات توجه‌ها را به خود جلب کرده است. با شنیدن نام لوله کاروگیت به این فکر می‌افتیم که لوله کاروگیت چیست؟

ما قصد داریم تا شما را با این لوله‌های دو لایه‌ی پرکاربرد آشنا کنیم و بهترین مرکز فروش آن را هم به شما معرفی کنیم.  پس این فرصت را از دست ندهید و در ادامه همراه ما باشید.

لوله های کاروگیت چه ساختاری دارند و بر چه اساسی تولید می شوند؟

مراحل تولید یک لوله کاروگیت باکیفیت شامل موارد زیر می‌باشد:

  1. آماده سازی مواد اولیه

  2. اکستروژن

  3. کاروگیت نمودن

  4. خنک کردن لوله‌ها

  5. آزمون کنترل کیفی و تایید نهایی

ساخت لوله‌های دوجداره کاروگیت کار سخت و دشواری نیست و تمامی مراحل آن به کمک ماشین‌ و تجهیزات مکانیکی انجام می‌شود.

در اولین مرحله مواد اولیه درون دستگاهی به نام اکسترودر ریخته شده و در طی فرآیندی به نام اکستروژن، مواد اولیه ذوب می‌شود. اکستروژن به فرآیندی گفته می‌شود که مواد اولیه را ذوب کرده و درون قالب می‌ریزد. بعد از ذوب شدن، مواد اولیه به داخل قالب ریخته شده و بعد از سرد شدن آماده عرضه به بازار می‌شود.

لوله کاروگیت ساختار مخصوص به خودش را دارد و برای رسیدن به این ساختار، مواد پلی اتیلنی مذاب از قالب کاروگیت کننده‌ی دوار عبور می‌کنند و لوله به شکل کاروگیت شده در می‌آید.

در پایان خط تولید لوله کاروگیت، نازل‌های آبی‌ای قرار دارند که جریان آب خنک از آن می‌گذرند و بتدریج دمای مواد مذاب کاهش پیدا می‌کند و با سرد شدن به شکل لوله در می‌آید.

اما مرحله مهم و حیاتی در تولید لوله کاروگیت آزمون و تایید نهایی است. بعد از اینکه لوله‌ها تولید می‌شوند برای کنترل کیفیت، نمونه‌ای از آن‌ها برداشته شده و با انجام آزمون‌های استاندارد بر روی محصول، ناظران کنترل کیفیت تاییدیه نهایی را می‌دهند.

تفاوت لوله های دوجداره (کاروگیت) و لوله های تک جداره

لوله‌های پلی اتیلن در دو خط تولید مجزا و به صورت تک جداره و دوجداره تولید می‌شوند که طرفداران لوله‎های دوجداره از نوع کاروگیت آن بسیار بیشتر از نوع تک جداره آن است. اولین دلیل هزینه‌ی کمتر و به صرفه‌ی لوله کاروگیت در مقابل لوله تک جداره پلی اتیلنی است.

اما بیایید با بررسی ویژگی‌ها و مشخصات هرکدام از این لوله‌ها به تفاوت میان این دو برسیم.

مشخصات لوله پلی اتیلن تک جداره شامل موارد زیر می‌شود:

  • مقاوم در برابر فشار

  • مقاوم در برابر حرارت و برودت

  • قابل استفاده در زمین‌های ناهموار

  • مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی

و اما نوبت به مشخصات لوله‌های پرفروش و کم هزینه کاروگیت می‌رسد. در ادامه این مشخصات را بررسی خواهیم کرد:

  • مصون از رسوب گرفتگی

  • مقاوم در برابر مواد شیمیایی

  • مقاوم در برابر فشارهای خارجی

  • تولید شده مطابق با استانداردهای روز دنیا

  • مقاوم در برابر زمین لرزه و تخریب‌های ناشی از آن

شما می‌‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از خصوصیات و ویژگی‌های لوله‌های کاروگیت با مشاوران پارس اتیلن در ارتباط باشید.

مزایا و معایب استفاده از لوله های دولایه پلی اتیلنی

استفاده از لوله‌های کاروگیت مزایای بسیار زیاد و قابل توجهی دارد و می‌توان گفت که معایب خاصی در آن‌ها وجود ندارد. مزایای قابل توجه در لوله‌های کاروگیت شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. انعطاف پذیر

  2. عمر بالا و طولانی مدت

  3. قابلیت حمل و نصب آسان

  4. مقاوم در برابر فرسایش و خوردگی

  5. دوام بالا در برابر خمیدگی و شکستگی

  6. پایداری در برابر فشار و ضربه‌های ارتعاشی

لوله های پلی اتیلنی کاروگیت در کجا استفاده می شوند؟

اغلب لوله‌های کاروگیت در صنایع مربوط به آب و فاضلاب کاربرد دارند. برای انتقال آب، انتقال فاضلاب شهری، انتقال آب‌های سطحی و آب باران در مناطق کشاورزی از لوله‌های پلی اتیلنی دوجداره استفاده می‌شود.

لوله‌های پلی اتیلنی در موارد زیر نیز قابل استفاده هستند:

  • تاسیسات آب

  • سیستم‌های زهکشی

  • سیستم‌های جمع آوری آب و مایعات در معابر و انتقال آن به مخازن

اعتماد به شرکت پارس اتیلن، از بهترین تولید کنندگان لوله پلی اتیلن

ما به شما تضمین می‌کنیم استفاده از لوله‌ها و اتصالات پلی اتیلنیِ شرکت پارس اتیلن کیش، کیفیت بسیار خوبی در انتظار ساخت و ساز شما خواد بود. شرکت پارس اتیلن کیش یکی از بهترین تولیدکنندگان لوله‌های پلی اتیلنی است که با جلب اعتماد مشتریان داخلی و شناخته شدن بین مردم، توانسته تا به بازارهای جهانی نفوذ پیدا کند.

جهانی شدن، اعتماد به همراه دارد

مجموعه پارس اتیلن کیش توانسته نیاز به اتصالات پلی اتیلنی را در بازار‌های داخلی و بازارهای خارجی تامین کند. کیفیت اولین اصل مهم در تولید شرکت پارس اتیلن است. ناظران ما از ابتدا تا انتهای مسیر تولید قطعات و تجهیزات، کیفیت آن‌ها را بررسی می‌کنند و همین باعث شده تا در پروژه‌های ملی و کشوری از پارس اتیلن کیش استفاده‌های بسیار زیادی شود. برای آشنایی بیشتر با محصولات می‌توانید به کمک راه‌های ارتباطی که در سایت قرار داده شده، با ما در تماس باشید.

آدرس دفتر مرکزی شرکت پارس اتیلن کیش: ایران- تهران، خیابان آفریقا، بلوار مینا، پلاک ۱۸

شماره های تماس: ۸۸۲۰۲۰۶۰- ۰۲۱

منبع : پارس اتیلن کیش

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها