|

روش های کنترل دوربین مداربسته از راه دور

یکی از بهترین تکنولوژی های محافظت از اماکن مختلف، نصب دوربین مدار بسته است. با این حال ممکن است شما درگیر مشغله های شخصی خود باشید و نیاز داشته باشید دوربین های مدار بسته خود را از راه دور کنترل کنید. سیستم کنترل از راه دور دوربین مدار بسته با اینترنت ، بهترین راه حل برای این موضوع است که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

 

 

نحوه اتصال به دوربین مدار بسته از راه دور

مفهوم اتصال به دوربین مدار بسته همان اندازه که جالب توجه است، می تواند برای برخی از افراد هم پیچیده باشد و ندانند چطور اقدام به مشاهده دوربین مدار بسته با آی پی کنند. راهکار حل این مشکل این است که مراحل دیدن دوربین مدار بسته با اینترنت را بصورت گام به گام پیش ببریم تا ببینید که به آسانی می توان این کار را انجام داد.

بازبینی فیلم دوربین مدار بسته در 6 گام

گام اول:

اولین مرحله از دیدن دوربین مدار بسته با اینترنت از راه دور این است که بررسی کنید آیا دستگاه شما قابلیت اتصال به اینترنت را دارد؟ و اینکه اینترنتی در دسترس دستگاه قرار داده اید یا خیر؟ برای این منظور بهتر است بدانید دستگاه دوربین مدار بسته آنالوگ دارید یا تحت شبکه؟ اگر دستگاه شما از نوع آنالوگ می باشد، آیا دستگاه DVR را در اختیار دارید؟

بررسی این موارد کمک می کند تا متوجه شوید دستگاه شما قادر به اتصال به اینترنت هست یا خیر؟

حال باید  با وصل کردن آن به یکی از شماره های پورت LAN در پشت روتر (Router)، ضبط کننده خود را به روتر وصل کنید تا گام اول را به خوبی پشت سر بگذارید.

 

گام دوم:

ابتدا لازم است با دانستن نام کاربری و رمز عبور خود وارد سیستم ضبط کننده تان شوید. ممکن است این رمز را خودتان ساخته باشید یا توسط کسی که اقدام به نصب دوربین مدار بسته کرده است، ساخته شده باشد.

سپس نیاز است یک آدرس IP از روتر خود دریافت کنید که این کار به وسیله تنظیم کردن DHCP روی دستگاه ضبط کننده تان اتفاق می افتد. DHCP یک پروتکل پیکربندی مجدد که همان Dynamic Hots Configuration Protocol می باشد. 

این کار به شما کمک می کند  این یک آدرس IP جدید برای ضبط کننده در رایانه شما تنظیم کرده تا شما بتوانید از راه دور به ضبط کننده خود متصل شوید.

گام سوم:

بعد از IP برای دیدن فیلم های دوربین مدار بسته نیازمند نصب نرم افزار بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود خواهید شد. یکی از نرم افزارهایی که برای دوربین های مدار بسته پاناسونیک کاربرد دارد, ASM300  است. این نرم افزار از دوربین مدار بسته های ایرانی نیز پشتیبانی می کند؛ که خبر خوبی است.

با این حال نرم افزارهای مشاهده فیلم های دوربین مدار بسته عموما با توجه به برند و سازنده دوربین مدار بسته اختصاصی است ولی بیشتر دوربین مدار بسته های ایرانی نیز از برنامه های خارجی می توانند استفاده کنند.

همچنین با استفاده از این نرم افزار؛ شما می توانید موقعیت دوربین مدار بسته خود را برای کنترل بیشتر تنظیم کنید.

گام چهارم:

یکی از قابلیت های مهمی که اکثر کسانی که اقدام به نصب دوربین مداربسته کرده اند، از آن انتظار دارند، بازبینی فیلم دوربین مداربسته با موبایل است. برای این منظور لازم است مراحل زیر را پیش بگیرید:

بعد از آنکه آدرس آی پی ها را تنظیم کردید؛ نیاز است قوانین ارسال شماره پورت را پیکربندی کنید. با این کار به دیتا اجازه می دهید تا از فایروال روتر عبور کرده  و به دستگاه ضبط کننده ان وی آر برسد. 

مرحله بعد این است که برنامه موبایل سیستم عامل تان را (IOS یا Android) نصب کرده و سپس شبکه P2P را روی ضبط کننده خود فعال نمایید.

 در این مراحل شاید نیاز باشد برای اتصال ضبط کننده به موبایلتان؛ کد QR را اسکن کنید. بعد از آن شما می توانید همچون نرم افزار دسکتاپ، اقدام به تنظیم، نظارت و کنترل دوربین های مدار بسته خود کنید.

گام پنجم:

یکی از راهکارهای فوق العاده برای مواقعی که به نرم افزار مشاهده از راه دور دوربین های مدار بسته دسترسی ندارید، استفاده از خدمات وب است. کافیست شما از طریق گوگل کروم این نظارت را انجام دهید.

گام ششم:

یکی از خطراتی که با اتصال به دوربین مدار بسته از راه دور، شما را تهدید می کند، دسترسی افراد خارجی به این اطلاعات است. برای جلوگیری از این موضوع، بهتر است از روش های افزایش امنیت سیستم های دوربین مدار بسته همچون روش های جلوگیری از هک کردن دوربین مدار بسته مطلع شوید. 

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع گردد، شما می توانید نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

منبع : https://ariahoshmand.com/mag/how-to-watch-cctv-camera-from-anywhere-using-internet/

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها