|

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار تهران:

روزانه دو میلیون معامله در بازار سرمایه انجام می‌گیرد

رئیس سازمان بورس اوراق بهادار گفت: روزانه دو میلیون معامله در بازار سرمایه انجام می‌گیرد و در این شرایط نظارت بر بازار بدون هوش مصنوعی امکان پذیر نیست.

روزانه دو میلیون معامله در بازار سرمایه انجام می‌گیرد

 

به گزارش شبکه شرق، مجید عشقی چهارشنبه، ۱۲مهرماه، در افتتاحیه بیست و یکمین همایش ملی و سومین همایش بین المللی حسابداری که در دانشگاه آزاد واحد تبریز برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بورس اهتمام جدی در نحوه افشا و گزارشگری رویدادهای شرکت‌ها دارد که با توجه به افزایش روزافزون حساسیت بازار سرمایه و توسعه حضور سرمایه‌گذاران و بنگاه‌ها، اگر به فکر توسعه حسابداری نباشیم حرفه حسابداری از مسیر توسعه بازار سرمایه عقب می‌ماند، البته اکنون نیز مقداری عقب افتاده و نیازمند افزایش سرعت است.

وی به نقش هوش مصنوعی در بازار سرمایه پرداخت و گفت: در حال حاضر به صورت روزانه ۳۰۰ یا ۴۰۰ هزار نفر در بازار معامله می‌کنند که در روزهای اوج تعداد معامله‌گران به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد و تعداد معاملات نیز روزانه دو میلیون معامله است.

عشقی یادآور شد: به تبع این تعداد معاملات با روش سنتی قابل بررسی و نظارت امکان پذیر نیست چرا که استفاده از هوش مصنوعی یک بحث جدی و کاربردی است که در شرکت‌های ارائه دهنده خدمات نیز استفاده می‌شود.

وی با بیان این‌که حسابداری یکی از مبانی اصلی و ابعاد بازار سرمایه است، گفت: بازار سرمایه متکی بر اطلاعات در حوزه‌های مختلفی بوده که مورد استفاده ذی‌نفعان قرار می‌گیرد.

رییس سازمان بورس با اشاره به بحث تاب‌آوری کسب و کارها، افزود: تاب‌آوری کسب و کار ابعاد مختلفی دارد که یکی از آنها نحوه گزارشگری مالی است.

وی با بیان این‌که ریسک از مباحثی است که به آینده نگاه می‌کند، اظهار کرد: متاسفانه جایگاه درستی برای ریسک در حسابداری پیدا نکرده‌ایم که نیاز به اهتمام جدی دارد.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها