|

مدیرعامل بانک پارسیان خبر داد:

پرداخت ۸ همتی تسهیلات صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در سال ۱۴۰۲

مدیر عامل بانک پارسیان در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار در این بانک برگزار شد گفت: صندوق قرض‌الحسنه بانک پارسیان در سال گذشته بالغ بر ۸ همت تسهیلات قرض‌الحسنه در سراسر کشور در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، ازدواج و اشتغال پرداخت کرده و در میان بانک‌های خصوصی رتبه نخست را دارد و در میان بانک‌های دولتی نیز جزو چند بانک اول محسوب می‌شود. همچنین برای سال جاری بالغ بر ۱۰ همت تسهیلات تکلیفی برای بانک پارسیان در قانون بودجه دیده‌شده است که در چهارماهه امسال تا به امروز طبق برنامه سهم تعیین‌شده پرداخت‌شده است.

پرداخت ۸ همتی تسهیلات صندوق قرض الحسنه بانک پارسیان در سال ۱۴۰۲

جواد شکرخواه از رتبه نخست این بانک در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه در میان بانک‌های خصوصی خبر داد و گفت: مولدسازی و واگذاری دارایی‌های مازاد در جهت بهبود ساختار مالی و کفایت سرمایه از مهم‌ترین برنامه‌های این بانک در سال جاری است.

مدیر عامل بانک پارسیان نقش خبرنگاران را در ایجاد فضای مثبت در جامعه اثرگذار دانست و اظهار داشت: خبرنگاران و رسانه‌ها آیینه تمام نمای جامعه هستند و با ارائه اطلاعات و اخبار صحیح و سازنده، آیینه‌ای صاف و شفاف از وضعیت سازمان‌ها را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند و سازمان‌ها نیز با درک این موضوع تلاش می‌کنند با اصلاح کاستی‌ها، کیفیت و کمیت عملکرد خود را در خدمت‌رسانی به مردم و ذی‌نفعان افزایش دهند.

وی تصریح کرد: در مجموعه بانک پارسیان تلاش ما بر این است تا در خدمت‌رسانی به مردم و سایر بخش‌های اقتصادی در دو حوزه خرد و‌ کلان اقدامات مؤثری را باکیفیت مناسب و هزینه کمتر ارائه دهیم.
 
بهره‌مندی ۳۲ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور از خدمات بانک پارسیان

مدیرعامل بانک پارسیان با اشاره به ساختار سازی مطلوب این بانک در حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: با توجه به اهمیت شرکت‌های دانش‌بنیان در برنامه‌های توسعه‌ای کشور و به‌ویژه برنامه هفتم، این بانک زنجیره کاملی از خدمات را برای این شرکت‌ها در حوزه بانکداری ایجاد کرده و در این زمینه همکاری نزدیکی را با صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین سایر نهادهای فعال در این حوزه دارد.

وی با اعلام اینکه ۳۲ درصد از شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور از خدمات بانک پارسیان استفاده می‌کنند گفت: سعی‌مان بر این بوده تا نیاز این شرکت‌ها را با هزینه‌ای پایین و درعین‌حال خدمت‌رسانی مطلوب پوشش دهیم.

پایبندی بانک پارسیان در رونق تولید

وی در بخش دیگر از اظهارات خود به عملکرد بانک پارسیان در حمایت از رونق تولید اشاره کرد و افزود: این بانک تأمین مالی پروژه‌های بزرگی را در سطح ملی عهده‌دار بوده و تنها در یک سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار ارزی و ۱۲ همت تأمین مالی کرده است.

شکر خواه همچنین اضافه کرد: در حوزه ارزی هم علیرغم تحریم‌های موجود توانسته‌ایم با تأمین بخش زیادی از نیاز ارزی در واردات کالا نقش مناسبی را ایفا کنیم. رشد ۱۱ درصدی واردات کالا از طریق فعالیت‌های ارزی بانک نسبت به سال ۱۴۰۱، سهم ۶/۶ درصدی بین بانک‌ها و مؤسسات مالی کشور در واردات کالا و رشد ۳۴ درصدی سود نسبت به سال ۱۴۰۱، ازجمله اقدامات و فعالیت‌های بانک در حوزه ارزی است.

خروج از بنگاه‌داری مهم‌ترین برنامه بانک پارسیان

وی در ادامه در تشریح کلی اهم برنامه و هدف‌گذاری بانک پارسیان در سال جاری اظهار داشت: اولین و مهم‌ترین برنامه‌ای که به دنبال اجرای آن هستیم خروج از بنگاه‌داری غیر مرتبط با فعالیت بانکداری است و بر این اساس مقدمات و سازوکارهای لازم در این زمینه فراهم‌شده و امیدواریم تا پایان امسال بخش عمده‌ای از این هدف‌گذاری به نتیجه برسد و منابع حاصل از آن وارد چرخه بانکداری شود.

مدیرعامل بانک پارسیان تصریح کرد: با خروج دارایی‌های غیر مولد از چرخه فعالیت بانکداری می‌توانیم سهممان را از تأمین مالی بخش‌های مختلف تولید افزایش دهیم.

پیگیری جدی برای وصول مطالبات

وی وصول مطالبات بدهکاران این بانک را که طی سال‌ها نسبت به بازپرداخت بدهی‌شان اقدام نکرده‌اند را از دیگر محورهای مهم برنامه بانک پارسیان در سال جاری برشمرد و افزود: این موضوع را از طریق فرآیند قضایی و مصالحه به‌طورجدی در حال پیگیری هستیم و امیدواریم در این رابطه با همکاری که بین ما و قوه قضاییه و بانک مرکزی وجود دارد در بازه زمانی سه‌ساله این مهم را به یک تعیین تکلیف قطعی برسانیم.

کاهش هزینه‌ها با توسعه خدمات غیرحضوری

شکر خواه همچنین توسعه زیرساخت‌ها و سامانه‌های غیرحضوری را از برنامه‌های بانک پارسیان در حوزه فناوری اطلاعات عنوان کرد و گفت: درصدد هستیم با توسعه بانکداری دیجیتال و افزایش بهره‌وری در این بخش خدمات جامع‌تری را با هزینه کمتر به مشتریان بانک ارائه دهیم.

وارد رقابت منفی نرخ سود نمی‌شویم

مدیرعامل بانک پارسیان در ادامه رقابت منفی بر سر نرخ سود را اقدامی ناشایست از سوی برخی بانک‌ها عنوان کرد و گفت: تلاش ما بر این است وارد این رقابت منفی نشویم، چراکه معتقدیم منابع باید باقیمت مناسب و ارزان به دست مردم و سایر بخش‌های اقتصادی برسد.

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها