|

تداوم عملیات اجرایی تنها کارخانه تولید گازهای سرمازای خاورمیانه

عملیات ساخت کارخانه تولید گاز مبرد در خاورمیانه در استان آذربایجان شرقی، از اسفند ما سال 1402 آغاز شد. احداث این مجتمع بزرگ تولیدی، توسط شرکت تبریز موتور آسیا در شهرک صنعتی پروفسور هشترودی و در زمینی به وسعت ۲۶۵۰۰ متر مربع با همکاری شرکای خارجی صورت می‌گیرد.

تداوم عملیات اجرایی تنها کارخانه تولید گازهای سرمازای خاورمیانه

اجرای این پروژه از آغاز تا مرداد ماه سال 1403 (لحظه تهیه گزارش) پیشرفت قابل توجهی داشته و با سرعتی مناسب پیش می‌رود.

تکمیل حفاری‌ پی‌های پروژه، سفت کاری و لاشه چینی زیر فونداسیون‌ها، اجرای فونداسیون سوله اصلی تولید به متراژ 6700 متر مربع، صفحه گذاری محل ستون‌ها و نصبیات سازه سوله، ستون گذاری سوله، آغاز عملیات اجرایی نصب قطعات سوله و تکمیل طراحی‌های فرعی شامل محوطه سازی نمای بیرونی پروژه از جمله فعالیت های صورت گرفته طی فاز اول بوده است. این پیشرفت طبق نظریه کارشناسی برای فاز نخست و با در نظر گرفتن قراردادهای منعقده و عملیات مرتبط، بالغ بر 40درصد می باشد.

کارخانه تولید گازهای سرمازای خاورمیانه

با آغاز به کار این کارخانه، کشور ایران وارد عرصه تولید گازهای مبرد شده و نیاز کشور به این مواد اساسی رفع خواهد شد. تولید گازهای مبرد در داخل، سبب حذف وابستگی کشور به واردات آن و ورود ایران به عرصه صادرات گاز مبرد و جلوگیری از خروج سالانه بیش از ۲۰ میلیون دلار ارز می گردد.

با تولید گازهای مبرد در این کارخانه، صنایع مختلف مانند حمل و نقل، پتروشیمی، سردخانه‌های صنعتی و صنایع غذایی از این گازها استفاده خواهند کرد.

اشتغال زایی این پروژه حداقل ۱۵۰ نفر به طور مستقیم و 400 نفر به طور غیرمستقیم برآورد شده و موجب تقویت زیرساخت‌های اقتصادی منطقه خواهد شد.

در تمامی مراحل ساخت این کارخانه از فناوری‌های پیشرفته و روش‌های نوین، طبق استانداردهای جهانی برای افزایش بازدهی تولید و حفظ محیط زیست استفاده می شود.

شرکت تبریز موتور آسیا و شرکای آن متعهد هستند تا بالاترین کیفیت تولید را ارائه دهند و گام بلندی در مسیر رو به جلوی ایران بردارند.

کارخانه تولید گازهای سرمازای خاورمیانه

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها