|

تصمیم دولت درباره مبلغ و نحوه افزایش حقوق سال ۱۴۰۴/ ویدئو

رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص مبلغ و نحوه افزایش حقوق سال ۱۴۰۴ توضیحاتی ارائه کرد.

تصمیم دولت درباره مبلغ و نحوه افزایش حقوق سال ۱۴۰۴/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، رئیس سازمان برنامه و بودجه نحوه افزایش حقوق‌ سال ۱۴۰۴، در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت را شرح داد و اعلام کرد: «میزان افزایش حقوق ۱۴۰۴ شاغلان تا دو هفته آینده مشخص می‌شود.»

هر ساله، تعیین حقوق و دستمزد، با چالش‌هایی همراه است. معمولاً بر اساس میزان افزایش حقوق کارمندان، درصد افزایش حداقل دستمزد کارگران نیز مصوب می‌شود. بر اساس تصمیمات اتخاذشده در دولت سیزدهم، افزایش حقوق و دستمزد کارمندان و کارگران باید متناسب با یکدیگر باشد.

سید حمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره نحوه افزایش حقوق شاغلان برای سال آینده در یک برنامه صداوسیما گفت: «نخست باید دید چقدر پول داریم و دیگر اینکه نیاز قطعی و چیزی که استحقاق همکاران و کارمندان دولت و همچنین بازنشستگان دارد، چیست.»

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: «امیدواریم تا یکی‌، دو هفته آینده، بهترین گزینه برای افزایش حقوق شاغلان برای سال آینده، از سوی ستاد هماهنگی اقتصادی دولت تعیین و اعلام شود.»

او افزود: «با توجه به این موارد، چندین گزینه تهیه شده که هم ورودی و هم توان بودجه‌ای کشور در آن دیده شده است.»

پورمحمدی ادامه داد: «دولت در حال بحث است؛ در این راستا، چندین سناریو تنظیم شده است که در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت به دنبال انتخاب بهترین آنها هستیم.»

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: «امیدواریم تا یکی‌، دو هفته آینده، بهترین گزینه برای افزایش حقوق سال ۱۴۰۴، از سوی ستاد تعیین و اعلام شود.»

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها