|

رشد ۸ هزار واحدی شاخص کل در معاملات امروز 19 شهریور 1403

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۸ هزار واحدی به ۲ میلیون و ۹۵ هزار واحد رسید.

رشد ۸ هزار واحدی شاخص کل در معاملات امروز 19 شهریور 1403

به گزارش شبکه شرق، بازار سرمایه پس از افت دو روز گذشته، امروز در سومین روز هفته مثبت شد؛ به طوری که شاخص کل با افزایش ۷۸۰۵ واحد به رقم دو میلیون و ۹۵ هزار واحد رسید.

بازار بورس در نوزدهمین روز از آخرین ماه تابستان افزایش داشت. روز شنبه شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران ۷۸۰۵ واحد رشد کرد و در عدد دو میلیون و ۹۵ هزار و ۸۹۲ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن هم با رشد ۴۷۱۷ واحد به رقم ۶۶۶ هزار و ۱۴۷ واحد رسید.

امروز بیش از ۲۵۲ هزار فقره معامله به ارزش ۶۰۰۴ میلیارد تومان در بازار سهام انجام شد.

وغدیر و فملی از نمادهای منفی و فولاد نماد تاثیرگذار مثبت بر شاخص بورس بود. از نمادهای پرتراکنش نیز می‌توان به ذوب، فولاد و شپنا اشاره کرد.

روز یکشنبه شاخص فرابورس ایران نیز ۱۰۲ واحد افزایش داشت و به ۲۱ هزار و ۳۵۸ واحد رسید.

تعداد معاملات امروز فرابورس ۱۳۱ هزار فقره و ارزش آن ۴۱۱۷ میلیارد تومان بود.

زاگرس، خاور و وسپهر اثر مثبت بر شاخص فرابورس ایجاد کردند. شفام، خنور و کرومیت هم از نمادهای پرتراکنش بودند.

در پی حواشی مطرح شده درخصوص دریافت وام‌های قرض‌الحسنه میلیاردی از سوی رئیس و برخی اعضای هیات مدیره سازمان بورس، مجید عشقی ـ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار روز شنبه استعفای کتبی خود را به رئیس شورای عالی بورس ارائه داد که با موافقت وزیر اقتصاد مواجه شد.

دامنه نوسان بورس نیز روز شنبه ۱۷ شهریور از ۲ به ۳ درصد افزایش یافت. از روز یک‌شنبه (۱۴ مرداد ماه) تا چهارشنبه (۱۷ مرداد ماه) دامنه نوسان معاملات سهام به مثبت و منفی یک درصد و معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری سهامی به مثبت و منفی دو درصد تغییر کرد و متعاقب آن دامنه نوسان معاملات بورس از روز شنبه (۲۷ مرداد) تا ۱۷ شهریور به مثبت و منفی دو درصد تغییر یافت. روز شنبه هم این عدد به مثبت و منفی سه درصد افزایش یافت.

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها