|

فعال بازار لوازم یدکی خودرو

موثرترین راه مبارزه با تقلب کالا آگاهی بخشی است

موثرترین راه مبارزه با تقلب کالا آگاهی بخشی است

 

امیر سجاد نواب کاشانی از کسبه بازار چراغ برق معتقد است تنوع برندهای ناشناخته و جدید باعث شده تا برخی سودجویان از این امر برای کسب درآمدهای کلان استفاده کرده با ثبت برندهای مشابه برندهای مطرح بازار خود را چند صباحی گشترش داده و با ارائه کالای بی‌کفیت به بازار و کسب سود بسیار از بازار خارج شوند.

وی با انتقاد از تولید بدون کارخانه در کشور گفت: این در دنیا مرسوم است که سرمایه‌گذاران از ظرفیت خالی شرکت‌های بزرگ تولیدکننده بهره برده و با برند خود وارد بازار می‌شوند اما این برندهای نوظهور یک شب به نقطه‌ای نمی‌رسند که بتوانند به راحتی سهم بازار خود را گسترش دهند اما در کشور ما با توجه به عدم آگاهی لازم مردم برخی با ایجاد کارگاه کوچک در حاشیه شهر و نیروی کار ارزان قیمت فیلتر‌های بی‌نام با حداقل کیفیت تولید کرده و در اختیار این برندهای نوظهور قرار می‌دهند و عملا با قیمت کمی رقابتی سعی در جلب نظر کسانی دارند که قیمت برای آن‌ها با توجه به شرایط اقتصادی مهم است، دارند.

نواب کاشانی در ادامه با اشاره به تبعات بعدی استفاده از فیلترهای تقلبی گفت: وقتی فیلترهای تقلبی استفاده می‌شود به خصوص در فیلتر روغن اولین آسیب به موتور خودرو است که با اطلاع کافی و کمی قیمت بیشتر از بروز حادثه برای موتور خودرو چلوگیری کرد.

این فعال بازار لوازم یدکی خودرو که نمایندگی یکی از برندهای مطرح فیلتر را نیز در اختیار دارد گفت: خوشبختانه برندهای معتبر نشان استاندارد، قیمت مصرف کننده و تولیدکننده و همچنین هولوگرام اصالت شرکت را دارند و تمام این نشان‌ها را نیز می‌توان روی خود محصول بعد از خرید نیز مشاهده کرد.

وی در پایان با تاکید بر برندسازی و آگاهی بخشی گفت: زمانی می‌توانیم بازار را از هرگونه کالای تقلبی پاکسازی کنیم که ابتدا با رانت و انحصار مبارزه کرده اجازه دهیم برندهای معتبر داخلی با توجه به عرضه و تقاضا فعالیت کنند و همچنین در مبادی ورودی یا تولیدی‌های کارگاهی بی‌شناسنامه سریع برخورد لازم صورت گیرد نه در بازار بلکه خارج از بازار با کالای تقلبی مبارزه شود. اگاهی بخشی و ایجاد فعالیت رسانه‌ای و خبری و ایجاد فرهنگ خرید قطعات خودرو در کشور می‌توان به کاهش کالای تقلبی امیدوار بود

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها