|

کدام موجران از پرداخت مالیات معاف شدند؟

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، آخرین وضعیت معافیت از پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی را تشریح کرد.

کدام موجران از پرداخت مالیات معاف شدند؟

به گزارش شبکه شرق، براساس تازه‌ترین تصمیمات صورت گرفته موجرانی که قرارداد اجاره سه ساله منعقد کنند از مالیات معاف هستند.

حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، آخرین وضعیت معافیت از پرداخت مالیات بر خانه‌های خالی را تشریح کرد؛ بر اساس آن موجرانی که قرارداد اجاره سه ساله منعقد کنند از مالیات معاف هستند.

«حسین جنتی»‌ افزود: ثبت آخرین وضعیت اجاره یا تملیک براساس قانون در سامانه املاک و اسکان ضروری است و همه مالکانی که سند ملک به نام آنها ثبت شده باید املاک تحت مالکیت خود را اعلام کنند.

جنتی ادامه‌داد: بر اساس قانون (بند چ ماده یک قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره بها)، آن دسته از موجرانی که ملک خود را به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اقشار سه دهک پایین جامعه و یا افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی اجاره بدهند، مشمول معافیت ۱۰۰ درصدی مالیات اجاره بها هستند.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح‌کرد: قانون همچنین آن دسته از صاحبان خانه را که واحد مسکونی خود را به مدت سه سال اجاره بدهند نیز مشمول معافیت مالیاتی ۱۰۰ درصدی دانسته و البته قرارداد دو ساله اجاره نیز مشمول معافیت ۷۰ درصدی مالیات می‌شوند.

وی، رافت انسانی و اسلامی در خصوص انعقاد قراردادهای اجاره‌بها را یکی از مواردی دانست که به تعدیل بازار اجاره بها کمک کرده و کاملاً به نفع موجران و مستاجران خواهد بود.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها