|

چه عواملی را قبل از خرید بیت کوین باید در نظر گرفت؟

چه عواملی را قبل از خرید بیت کوین باید در نظر گرفت؟

چه عواملی را قبل از خرید بیت کوین باید در نظر گرفت؟

معاملات و سرمایه‌گذاری در بیت کوین یک فرصت هیجان‌انگیز برای تجارت و سودآوری است. در عین حال، خطرات و ریسک‌های خاصی را به همراه دارد که درک آن برای هر تریدر و سرمایه‌گذاری ضروری است. یکی از مهم‌ترین ریسک‌ها، نوسانات بازار ارز دیجیتال است. قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال ممکن است به سرعت و به‌ طور کاملا غیرقابل پیش‌بینی در نوسان باشد و احتمال دارد زیان قابل‌توجهی را برای سرمایه‌گذاران به بار بیاورد. عوامل متعددی بر نوسانات بازار رمزارزها از جمله بیتکوین تأثیرگذار هستند. از جمله می‌توان به رویدادهای اقتصادی و سیاسی جهانی و مهم‌تر از آن، تغییرات عرضه و تقاضای بازار بیتکوین اشاره کرد. در این مقاله کوتاه، عوامل مهمی که پیش از خرید بیتکوین باید مد نظر قرار دهید را بیان کرده‌ایم. در پایان این مقاله تصویر بهتری از سرمایه‌گذاری در بیتکوین خواهید داشت.

نکات کلیدی خرید بیت کوین

در لیست زیر، فاکتورهای مهمی که قبل از خرید بیت کوین باید مورد توجه قرار بگیرند را به طور خلاصه بیان کرده‌ایم. در ادامه با بسط این موارد و توضیحات بیشتر، کمک می‌کنیم درک بهتری از موضوع داشته باشید.

  • ریسک‌های سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، از جمله نوسانات بازار، چشم‌انداز نظارتی و نگرانی‌های امنیتی را در نظر بگیرید.

  • درصد کمی از سرمایه خود را به خرید بیت‌کوین اختصاص دهید. به بیانی دیگر، هرگز بیشتر از توان ضرردهی‌تان‌ روی BTC و هیچ ارز دیجیتال دیگری سرمایه‌گذاری نکنید. همچنین بهتر است سبد سرمایه‌گذار‌یتان ترکیبی از دارایی‌های متنوع اعم از سنتی و دیجیتال باشد.

  • تحقیق کنید؛ اطلاعات خود را بالا ببرید و به‌روز باشید. سعی کنید اطلاعات مناسب و کافی درباره فناوری و وضعیت فعلی بازار ارزهای دیجیتال به دست بیاورید.

  • یک کیف پول امن انتخاب کنید.

  • برای خرید بیت‌کوین به یک صرافی امن و قابل اعتماد مراجعه کنید.

مقررات

کشورهای مختلف دیدگاه‌ها و قوانین متفاوتی در مورد ارزهای دیجیتال دارند. این قوانین می‌تواند تأثیر عمیقی بر معاملات و سرمایه‌گذاری شما داشته باشد. به‌عنوان مثال، برخی از کشورها مقررات سختگیرانه‌تری در مورد استفاده از بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دارند که این قضیه، استفاده از رمزارزها را محدود می‌کند. در مقابل، ممکن است قوانین و مقررات یک کشور دیگر، بازتر و حمایت‌کننده‌تر باشد. بر همین اساس، قبل از خرید بیت‌کوین، تحقیق درباره چشم‌انداز نظارتی در کشورتان نکته مهمی است.

امنیت بیت‌کوین

امنیت هم عاملی مهم است؛ زیرا ارزهای دیجیتال به غیرمتمرکز بودن در برابر سرقت و هک آسیب‌پذیر هستند؛ بنابراین باید بیت‌کوین‌های خود را به‌طور ایمن ذخیره کنید. برای مثال، یک کیف پول سخت افزاری انتخاب کنید و در هنگام کار با صرافی‌ها و استفاده از کیف‌پول‌های آنلاین، بسیار مراقب باشید.

نقدینگی BTC

نقدینگی بازار، یکی دیگر از عواملی است که قبل از سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین باید در نظر گرفت. سطح نقدینگی در بازار می‌تواند بر قیمت بیت کوین و سهولت خرید و فروش تأثیر بگذارد. یک بازار با نقدینگی بالا، به این معنی است که خرید و فروش بیت‌کوین آسان‌تر است؛ اما احتمالا منجر به نوسانات بیشتر قیمت نیز خواهد شد.

یک معامله‌گر مبتدی، چقدر باید در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کند؟

یک سرمایه‌گذار یا تریدر مبتدی، باید درصد کمی از سبد سرمایه‌گذاری خود را به بیت‌کوین اختصاص دهد. چنین کاری در عین حال که فرصت کسب تجربه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را برای فرد فراهم می‌کند، احتمال زیان و ضرر را به حداقل می‌رساند.

همچنین بهتر است، مبلغی از سرمایه‌گذاری خود را به دارایی‌های سنتی از قبیل اوراق بهادار، سهام و اوراق قرضه اختصاص دهید. این کار به مدیریت ریسک و بهبود و بازده کلی کمک خواهد کرد.

قبل از سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین، باید درک روشنی از نحوه عملکرد ارزهای دیجیتال و خطرات احتمالی آن داشته باشید. همچنین داشتن یک سبد سرمایه‌گذاری متنوع، نظارت مستمر، بررسی سرمایه‌گذاری‌ها و ایجاد تغییرات در صورت لزوم برای اطمینان از همسویی با اهداف مالی‌تان بسیار مهم است.

تحقیق درباره بیت‌کوین

در کنار موارد فوق‌الذکر، یک تحقیق کلی درباره چیستی و نحوه عملکرد بیت‌کوین، همچنین عملکرد بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال بسیار مهم است. برای این کار می‌توانید مقالات درباره بیتکوین را بخوانید؛ ویدیوها را تماشا کنید و فناوری، تاریخچه و وضعیت فعلی بازار یاد بگیرید.

به‌‌علاوه خطرات و مزایای سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین را در نظر بگیرید و سپس در مورد مناسب بودن آن برای سبد سرمایه‌گذاری‌تان، تصمیمات آگاهانه بگیرید.

یک کیف پول ارز دیجیتال انتخاب کنید

کیف پول ارز دیجیتال، محل ذخیره بیت‌کوین‌های شماست. انواع مختلفی از کیف پول، شامل کیف پول نرم‌افزاری، کیف پول‌ سخت‌افزاری و کیف پول‌های کاغذی یا همان کلیدهای خصوصی چاپ شده روی کاغذ وجود دارد. در انتخاب کیف پول باید به امنیت بالای آن، دسترسی‌پذیری آسان، کاربری راحت اهمیت بدهید.

انتخاب صرافی ارز دیجیتال

برای خرید و فروش بیت‌کوین، باید از صرافی‌های ارز دیجیتال استفاده کنید. تعداد زیادی صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که برخی از آن‌ها مانند صرافی Coinbase، Binance و Kraken شناخته شده هستند. معمولا صرافی‌های شناخته شده، قابل اعتماد‌تر بوده و پلتفرم کاربرپسندتری دارند. در کل، باید با یک صرافی قابل اعتماد، امن و با رابط کاربری خوب کار کنید. ناگفته نماند که علاوه بر امنیت، کاربرپسند بودن و دسترسی آسان، باید موارد دیگری همچون کارمزدها، روش‌های پرداخت موجود، محدودیت‌های جغرافیایی و اقدامات امنیتی را نیز در نظر بگیرید.

احراز هویت در صرافی

در اکثر صرافی‌ها، قبل از شروع معامله، احراز هویت کاربران صورت می‌گیرد. هدف از احراز هویت، مقابله با کلاهبرداری و پولشویی است.

حساب خود را تأمین مالی کنید و بیت‌کوین بخرید

پس از انتخاب صرافی و احراز هویت، از طریق یکی از روش‌های موجود، وجه لازم را به حسابتان انتقال دهید. تأمین حساب کاربری بیتکوین از طریق انتقال بانکی یا کارت اعتباری صورت می‌گیرد. مقدار قابل انتقال نیز، نسبت به نوع صرافی و موقعیت جغرافیایی متفاوت است.

پس از تأمین حساب کاربری، می‌توانید بیت‌کوین یا بخش‌های کوچک آن را با قیمت بیت کوین در آن لحظه خریداری کنید. نحوه خرید نیز به طور معمول یا به صورت یک سفارش بازار (برای خرید توکن با قیمت فعلی بازار) یا یک سفارش محدود (خرید بیت‌کوین با یک قیمت خاص) صورت می‌گیرد. پس از انجام سفارش، بیت‌کوین‌ها به کیف پول شما منتقل می‌شود. شما می‌توانید برای بررسی قیمت بیت کوین به Wallex و Coinmarketcap مراجعه کنید.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها