|

بررسی پروفیل آلومینیوم و قیمت آن

وقتی صحبت از پروفیل آلومینیوم می‌شود، پای صنایع مختلفی از قبیل در و پنجره، کشاورزی، ابزار آلات فولادی و… به میان می‌آید. این محصول یک قطعه با ارزش است که از فولاد و آلومینیوم ساخته شده و به دلیل ظرافت، سبکی وزن، زیبایی و انعطاف‌پذیری فوق‎العاده‌اش در صنایع گوناگون به اشکال مختلفی (صنعتی، ساختمانی و اختصاصی) قابل توزیع و استفاده است. پروفیل آلومینیومی انواع مختلفی دارد که از مهمترین آن می‌توان به ناودانی سبک و سنگین، نبشی و تیرآهن اشاره کرد.

 با توجه به  استقبال شدید از این نوع فلز آلومینیومی در صنایع و مصارف متفاوت، قیمت آن ممکن است به دلایل متفاوتی دچار نوساناتی شود. بنابراین، این مقاله را ترتیب دادیم تا با عوامل موثر بر تغییر قیمت پروفیل آلومینیوم آشنا شوید.

بررسی قیمت پروفیل آلومینیومی

قیمت پروفیل آلومینیومی و محصولاتی از این دست به‌صورت کیلویی محاسبه می‌شود. دو ویژگی سبکی و شکل پذیری بالا، باعث تشدید نوسانات قیمتی آن شده است زیرا کاربردهای وسیع متنوعی دارد که در هر صنعتی قابل استفاده است. این کالا نه تنها مقاوم تر از چوب‌، آهن و یو‌ پی‌ وی‌ سی است، بلکه میزان انقباض و انبساط کمتری در مقایسه با این فلزات ذکر شده دارد. برای مثال وزن سبک و ظرافت پروفیل آلومینیوم به‌قدری کم است که جایگزین مناسبی برای پنجره‌های UPVC و در و پنجره های فولادی شده است.

یکی از عوامل موثر در قیمت این محصول، کیفیت بیلت است زیرا هر چقدر این کیفیت بیشتر باشد، بر حفظ کیفیت این کالا تاثیر می‌گذارد و در نتیجه میزان بهره‌وری آن را برای استفاده در سطوح و صنایع مختلف افزایش می‌دهد.

 بنابراین، فاکتورهای زیادی در نوسانات قیمت این محصول دخیل هستند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به جنس، ابعاد، وزن، برند، کیفیت و قیمت آلومینیوم در بازار فولاد اشاره کرد. همچنین، خرید و فروش این نوع فلز محبوب و پرکاربرد، بیشتر در ابعاد مختلفی نظیر 10*10، 20*20، 100*40 و … صورت می‌گیرد.

ابعاد رایج پروفیل آلومینیوم

پروفیل آلومینیوم در ابعاد مختلفی قابل عرضه است. میزان ضخامت تاثیر بسزایی در قیمت نهایی یا تمام‌شده آن دارد. ابعاد 0.5 الی 1.5 میلیمتر این محصول جز کم ‌ضخامت‌ترین نوع محسوب می‌شود که به پروفیل‌های سبک و مبلی شناخته می‌شود. اگر هم ابعاد بیش از 1.5 میلیمتر باشد به آن پروفیل سنگین یا صنعتی می گویند.

بررسی قوطی آلومینیوم

نوع دیگری از پروفیل آلومینیوم، قوطی آلومینیوم است که به اصطلاح مشتقاتی از آلومینیوم به‌شمار می‌رود. این محصول به دلیل نازک بودن و  وزن مناسب نسبت به فولاد، درجه‌ و کیفیت بالایی دارد و به همین علت در زمینه ساخت و ساز و کنسرو سازی به شدت مورد استقبال قرار گرفته است. پروفیل مورد استفاده در قوطی آلومینیومی شامل ابعاد ۴۰ در ۸۰ میلی‌متر و ضخامت ۴ است. قیمت این کالا به عواملی چون قیمت ارز و برند تولید کننده بستگی دارد.

راهنمای خرید پروفیل آلومینیوم

متاسفانه نوسانات بازار آهن، قیمت پروفیل و قوطی آلومینیومی را تحت تاثیر قرار داده است. از این رو، برای خرید این کالا نیازمند ارزیابی و استعلام قیمت از پلتفرم‌های‌ معتبر خواهید بود. سایت پیوان با آدرس https://pivan.co/ به‌عنوان مرجع معتبر استعلام قیمت آهن‌آلات و مقاطع فولادی به‌صورت آنلاین و تلفنی جهت استعلام سریع قیمت در خدمت شماست.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها