|

درمان خانگی درد عضلانی؛ از استراحت تا ماساژ

درمان خانگی درد عضلانی؛ از استراحت تا ماساژ

خستگی و کوفتگی بدن یکی از مشکلاتی است که همه افراد در زندگی روزمره خود تجربه می‌کنند. این مشکل ممکن است به‌ دلایل مختلفی مثل نشستن طولانی‌مدت و سبک زندگی نادرست ایجاد شود و زندگی روزمره را تحت تاثیر قرار دهد. راه‌حل‌های مختلفی برای رفع این عارضه وجود دارد که باتوجه‌به شدت خستگی خود می‌توانید یکی از این روش‌ها را انتخاب کنید. در این مقاله، به بررسی روش‌های درمان خانگی درد عضلانی می‌پردازیم. چند دقیقه از وقتتان را به مطالعه این مطلب کوتاه و مفید اختصاص دهید تا با شناخت راه‌های درمان خانگی درد عضلانی، زندگی روزمره راحت‌تری داشته باشید.

 

سرما و گرما درمانی؛ اولین راهکار برای رفع درد عضلانی

گرما باعث افزایش سرعت گردش خون در اندام‌های مختلف و سرما باعث کاهش التهاب می‌شود. ابتدا برای تسکین درد و خستگی از کمپرس گرم استفاده کنید. قرار دادن آب گرم، حوله یا دستمال، نمونه‌ای از کمپرس گرم روی عضلات است. بعد از کمپرس گرم روی عضله‌های خود کمپرس سرد قرار دهید. آب سرد یا یخ باعث کاهش التهاب خواهد شد. این روش برای افرادی که به‌علت فعالیت‌های روزمره یا مشکلات عضلانی با خستگی بدن مواجه هستند، بسیار مفید خواهد بود. بعد از سرمادرمانی از صندلی ماساژور irest برای افزایش گردش خون استفاده کنید.

ماساژ؛ بهترین راه‌حل از بین بردن درد عضلانی

دستگاه‌های ماساژ راه‌حلی ساده و دردسترس برای رفع درد عضلانی و خستگی بدن است. برای مثال صندلی ماساژور روتای یا هر نوع صندلی و ماساژور دیگری با ایجاد ارتعاشات و فشار مناسب عضلات به بهبود وضعیت عضلات و کاهش احساس خستگی کمک می‌کند. مراجعه به مراکز ماساژ و سالن‌های اسپا نیز از راهکارهای دیگر برای رفع خستگی عضلانی است. درصورتی‌که امکان مراجعه حضوری به کلینیک‌های ماساژ را ندارید، خرید صندلی ماساژور انتخاب خوبی است. باتوجه‌به قیمت مبل ماساژور انتخابی اقتصادی به شمار می‌رود.

222

تاثیر افزایش تحرک بدن بر رفع درد عضلانی

همانطور که تحرک بالا، فعالیت‌های سنگین و ایستادن طولانی‌مدت ممکن است علت درد عضلانی باشد، بی‌تحرکی نیز احتمال درد بدن را افزایش می‌دهد. برخی از افرادی که سبک زندگی بدون تحرک دارند، معمولا کوفتگی عضلانی را نیز تجربه کرده‌اند. برای رفع این مشکل انجام حرکت‌های ورزشی بهترین راه‌حل است. انجام فعالیت‌های ورزشی باعث افزایش جریان خون و انتقال اکسیژن و مواد مغذی به بافت‌ها می‌شود.

یک راهکار درمان خانگی درد عضلانی استفاده از حرکت‌ّهای کششی و ورزش است. برای این کار تمرین‌هایی انجام دهید که باعث تقویت عضلات شود. تمرینات تقویتی باعث استحکام عضلات در اندام‌های مختلف و پا می‌شود. برای مثال انجام حرکت‌هایی مثل اسکوات باعث تقویت عضله جلوی ران و عضلات همسترینگ (عضلات پشت ران) خواهد شد. استفاده از ماساژور تفنگی روتای بعد از ورزش نیز تاثیر بسزایی بر آزادسازی گره‌های ایجاد شده در عضلات خواهد داشت.

انجام حرکات کششی سبک؛ یک راهکار درمان درد عضلانی

ورزش روزانه فواید متعددی برای سلامتی دارد؛ همچنین ورزش مداوم حتی به مدت چند دقیقه باعث ایجاد تغییراتی در سوخت‌وساز بدن می‌شود. اگر بعد از ورزش احساس خستگی و کوفتگی دارید، از روش‌های مختلفی مثل انجام حرکات کششی، تغذیه مناسب، مصرف املاح و ماساژ گرفتن برای رفع آن استفاده کنید. ماساژ درمانی با انواع دستگاه ماساژور برقی، تفنگی و ماساژور پا برای ورزشکاران پیشنهاد می‌شود. با استفاده از دستگاه‌های ماساژور و بهره‌مندی از سازوکار این وسایل، ریکاوری عضلات با سرعت بیشتری انجام می‌شود.

برای رفع خستگی، بدنتان را هیدراته کنید

یکی از اصلی‌ترین اصلی‌ترین روش‌های درمان خانگی درد عضلانی نوشیدن آب کافی است که باعث اکسیژن‌رسانی و دفع سموم بدن می‌شود. بسیاری از تنش‌ها و دردهای عضلانی مثل درد بافت‌های ماهیچه‌ای نیز با دفع سموم بدن از بین می‌روند. به‌طورکلی نوشیدن آب کافی به حفظ رطوبت در بافت ماهیچه‌ای و افزایش انعطاف‌پذیری عضلات و بافت‌ها کمک می‌کند. ازاین‌رو نوشیدن آب کافی در طول روز را برای جلوگیری از تجمیع اسدلاکتیک در بافت ماهیچه‌ای و ایجاد کوفتگی، فراموش نکنید.

برای رفع درد‌های عضلانی، استراحت کنید

کم‌خوابی باعث کاهش مقاومت بدن در برابر تحمل درد می‌شود. زمانی که خواب کافی نداشته باشید، احتمال ابتلا به کوفتگی بدن و دردهای مزمن در شما افزایش می‌یابد. به‌این ترتیب در زمانی که احساس درد دارید، حتما حداقل ۸ ساعت در شبانه‌روز را بخوابید. استراحت کردن و دراز کشیدن‌های کوتاه و در حد ۵ یا ۱۰ دقیقه نیز باعث بهبود دردهای عضلانی و رفع تنش‌های بافت ماهیچه می‌شود.

استفاده از ماساژورهای فروشگاه مبل ماساژ؛ راهکار درمان درد عضلانی

در این مطلب به بررسی راهکارهای درمان خانگی درد عضلانی پرداختیم. گرما و سرما درمانی، ماساژ، افزایش تحرک روزانه، ورزش کردن، نوشیدن آب و استراحت کافی از روش‌های درمان درد عضلانی هستند. علاوه‌بر انجام حرکت‌های کششی، استفاده از ماساژ درمانی برای رفع خستگی و درمان خانگی درد عضلانی موثر خواهد بود؛ زیرا  اساس کار ماساژ درمانی بر پایه ایجاد کشش سراسری در بدن است و مکمل حرکات کششی محسوب می‌شود.

انواع دستگاه‌های استاندارد ماساژور سایت فروشگاهی مبل ماساژ برای رفع خستگی بعد از فعالیت‌های سنگین روزانه یا ورزشی، مناسب هستند. فروشگاه مبل ماساژ نماینده دو برند معروف آیرست و روتای در ایران است. این فروشگاه دستگاه‌های استاندارد ماساژور محصولات آی رست و روتای اصل را عرضه می‌کند. برای آشنایی با راه‌های ارتباطی با مبل ماساژ به سایت این فروشگاه مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها