|

سامانه های اعلام بار سراسری چگونه به ما کمک خواهند کرد ؟

سامانه های اعلام بار سراسری چگونه به ما کمک خواهند کرد ؟

اعلام بار تلگرامی نمادی از پیشرفت تکنولوژی و هوشمند سازی تمامی صنایع به منظور سهولت در عملکرد و ارائه خدمات است. با پیشرفت فناوری اطلاعات و گسترش خدمات هوشمند در هر زمینه‌ای، سیستم‌های هوشمند به صورتی منطبق با نیازهای کاربران خود، فعالیت می‌کنند. بااین‌حال، سامانه‌های هوشمند، به علت دسترسی آسان به اینترنت و استفاده گسترده کاربران، به‌ویژه افراد فعال در حوزه حمل‌ونقل، جایگاه ویژه‌ای را در بین کاربران خود به دست آورده‌اند. این سامانه‌ها با ارائه خدماتی هوشمند در زمینه اعلام بار، توانسته‌اند توجه ویژه‌ای را از سوی رانندگان (شامل وانت‌بار، کامیونت، کامیون)، صاحبان صنایع (تولیدکنندگان و شرکت‌های بازرگانی) و شرکت‌های حمل‌ونقل (شامل حمل‌ونقل داخلی، بین‌المللی و اتوبارها) به خود جلب کنند.

در این راستا، بسیاری از کانال‌های تلگرام برای اعلام بار به وجود آمدند و بدون شک، بسیاری از رانندگان به این کانال‌ها دسترسی دارند.

سامانه اعلام بار چیست؟

فعالان در حوزه حمل بار، باتوجه‌به مشکلات موجود در این صنعت، به دنبال راه‌حل‌هایی برای رفع این مسائل هستند. آن‌ها با حضور در پایانه‌ها و گوش‌دادن به نیازها و مشکلات رانندگان، واقعیت مسائل را به‌خوبی متوجه شدند و برای حل آن‌ها سامانه اعلام بار را ایجاد کردند.

سامانه‌های اعلام بار با ارائه خدمات خود، به صاحبان کالا و رانندگان کمک‌های مهمی ارائه می‌دهند. صاحبان کالا با استفاده از اپلیکیشن مخصوص همانند دریافت بارنامه به صورت اینترنتی ، در مناطق تحت پوشش سامانه، می‌توانند به‌راحتی بار خود را اعلام کنند. این سامانه‌ها ممکن است تنها در یک استان یا با پوشش خاصی ارائه شوند و یا حتی نوع خودروی خاصی را برای استفاده کاربران مشخص کنند، درحالی‌که درعین‌حال به طور مداوم درحال‌توسعه هستند.

رانندگان نیز با داشتن اپلیکیشن مخصوص، می‌توانند بدون نیاز به مراجعه به پایانه‌ها، بارهای موجود در سراسر ایران را مشاهده کنند، این سامانه‌ها در‌واقع پلی بین صاحبان بار و رانندگان فراهم کردند.

اعلام بار تلگرامی: راهکاری هوشمند برای حمل‌ونقل بار

اعلام بار تلگرامی ، به‌عنوان یکی از راه‌های اصلی و محبوب برای یافتن بار، در صنعت حمل‌ونقل بار شناخته می‌شوند. این کانال‌ها برای هر استان و شهری، به‌صورت مجزا و متمرکز، در دسترس قرار دارند و این امکان را به رانندگان می‌دهند تا به‌سرعت فرایند حمل‌ونقل بار را آغاز کنند.

اخیراً، اپلیکیشن‌های اعلام بار از طریق تلگرام نیز وارد بازار شدند. این اپلیکیشن‌ها امکان پیدا کردن بار، یافتن راننده مناسب و انجام فرایند تحویل بار به مقصد را به‌سرعت و به‌صورت آسان فراهم می‌کنند. یکی از مزایای اصلی این اپلیکیشن‌ها، دسترسی آسان کاربران به بار و راننده موردنظر است.

مزایا استفاده از کانال‌ها و اپلیکیشن‌های اعلام بار

  • کاهش هزینه‌ها: دسترسی آسان به اطلاعات بار به‌صورت آنلاین، می‌تواند به کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل کمک کند.
  • مطلع شدن در هر زمان: با عضویت در کانال‌های تلگرامی اعلام بار، شما می‌توانید در هر لحظه از شبانه‌روز از وضعیت بارها مطلع شوید.
  • مقایسه و انتخاب بهترین گزینه: امکان مقایسه بین بارهای مختلف و انتخاب بهترین گزینه برای حمل‌ونقل بار را دارید.
  • ارتباط مستقیم: این کانال‌ها و اپلیکیشن‌ها به شما امکان برقراری ارتباط مستقیم با رانندگان و باربری‌ها را می‌دهند.

 

اعلام بار سراسری

راهنمای مراحل درخواست وسیله حمل‌ونقل در سامانه اعلام بار و دریافت بارنامه

  • انتخاب مبدا و مقصد: در ابتدا، شما باید محل بارگیری و محل تخلیه بار خود را انتخاب کنید. این انتخاب می‌توانند از طریق نقشه یا واردکردن آدرس‌ها انجام شود و این مرحله اولیه برای تعیین مسیر حمل بار بسیار حیاتی است.
  • جزئیات وسیله حمل‌ونقل: در این مرحله از ثبت درخواست، اطلاعات گیرنده بار باید وارد شود. همچنین شما باید نوع وسیله حمل بار خود را انتخاب و روش پرداخت کرایه را مشخص کنید.
  • ثبت مشخصات بار و نیازمندی‌ها: در این مرحله، شما باید جزئیات بار خود را مشخص کرده و هر نیازمندی خاص دیگری که مرتبط با حمل بار شما است، وارد کنید.
  • مشاهده پیش‌فاکتور: پس از واردکردن اطلاعات، سیستم به شما یک پیش‌فاکتور نمایش می‌دهد که شامل تخمین هزینه حمل بار شما است و در این مرحله می‌توانید درخواست خود را رزرو کنید.
  • مشاهده موقعیت راننده روی نقشه: پس از رزرو درخواست، می‌توانید در هر لحظه موقعیت و مکان فعلی راننده و وسیله حمل بار خود را روی نقشه مشاهده کنید که این امکان به شما اطمینان می‌دهد که بار شما در مسیر صحیح است.
  • مشاهده نرخ مربوط به حمل بار: شما می‌توانید نرخ و هزینه نهایی حمل بار را بر اساس نوع وسیله حمل بار و مسافت مشاهده کنید که امکان دارد باتوجه‌به عواملی از جمله وضعیت آب‌وهوا، ترافیک، کدهای تخفیف و تخفیفات محلی متغیر باشد.

با طی کردن این مراحل، شما می‌توانید به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، به‌سادگی وسیله حمل‌ونقل خود را درخواست و رزرو کنید. این سامانه با ارائه اطلاعات دقیق حمل بار و امکانات مفید به رانندگان و مشتریان، به بهبود عملکرد حمل‌ونقل بار کمک می‌کند.

روند اعلام بار اینترنتی و حمل بار

  • ثبت بار موردنظر: ابتدا مشتریان اطلاعات بار موردنظر خود را در سامانه ثبت می‌کنند. این اطلاعات شامل موارد و جزئیاتی مانند نوع بار، ارزش بار، وزن، ابعاد بار و همچنین اطلاعات فرستنده و گیرنده می‌شود. تاریخ و زمان موردنیاز برای بارگیری نیز در این مرحله مشخص می‌شود.
  • اعلام بار توسط اپلیکیشن باربری: اطلاعات بار توسط سامانه اعلام بار به تمام رانندگانی که نوع خودروی آنها و شهرهای محل فعالیتشان با مشخصات بار مطابقت دارد، ارسال می‌شود. رانندگان این اعلان را از طریق اپلیکیشن دریافت می‌کنند.
  • تایید رانندگان جهت حمل بار: هر راننده‌ای که علاقه داشته باشد، می‌تواند به درخواست حمل بار پاسخ دهد. او می‌تواند دستمزد موردنظر خود و زمان تخمینی رسیدن به محل بارگیری را اعلام کند. سپس مشتری می‌تواند از بین رانندگانی که تأیید کردند، راننده مناسبی را انتخاب کرده و مراحل حمل بار را شروع کند.

بارنامه

علت محبوبیت برنامه 

اعلام بار سراسری برنامه‌های اعلام بار به‌صورت سراسری که خدمات خود را به‌صورت هوشمند و آنلاین به شرکت‌های باربری و رانندگان ارائه می‌دهند، از ویژگی‌های بسیاری برخوردار هستند. از مهم‌ترین ویژگی‌ها، حذف دلالان و واسطه‌ها است. دیگر دلالان بین شرکت‌های باربری و رانندگان ماشین‌های حمل بار فعالیت نمی‌کنند، زیرا رانندگان و شرکت‌ها بدون واسطه از طریق سامانه اعلام بار به یکدیگر متصل می‌شوند. تمامی این قابلیت‌ها و خدمات برنامه اعلام بار به‌صورت سراسری، منجر شده است تا استفاده از این سامانه توسط رانندگان و شرکت‌های حمل‌ونقل موردتوجه قرار گیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها