|

تفاوت درب ضد سرقت ایرانی و ترک چیست؟

تفاوت درب ضد سرقت ایرانی و ترک چیست؟

از گذشته تا کنون توجه به نکات ایمنی در ساختمان یکی از اولویت‌های انکارناپذر بوده است. اگر در گذشته استفاده از تیرآهن در اسکلت و سقف ساختمان از نکات امنیتی به‌شمار می‌آمد، کم کم پنجره‌ها و درب‌های فلزی نیز نقش بسزایی در امنیت ساختمان پیدا کردنند. امروزه درب‌های ضد سرقت نیز به جزء لاینفکی از امنیت ساختمان‌ها تبدیل شده‌اند. در حال حاضر به دلیل نیاز اساسی بازار به این نوع محصولات، اکثر کشورها به تولید آنها اقدام کرده‌اند. اگر شما نیز در بازار ایران به دنیال خرید درب ضد سرقت بوده‌اید، حتما با تنوع زیاد آنها روبرو شده‌اید.

در بازار ایران می‌توان سه نوع درب چینی، ترکی و ایرانی را مشاهده کرد. هر یک از این درب‌ها قطعا ویژگی‌های خاص خود را داشته و به همین دلیل، قیمت آنها نیز متفاوت است. گروه تولیدکننده درب‌های ضد سرقت افرا درب با بیش از ربع قرن تجربه، محصولات باکیفیتی تولید و به بازار ارائه داده است. ما در این مقاله در نظر داریم درب ضد سرقت ترکی و ایرانی را بایکدیگر مقایسه کنیم. اگر شما نیز می‌خواهید علت تفاوت قیمت این دو محصول را در بازار ایران بدانید، ادامه این مطلب را مطالعه کنید.

درب ضد سرقت چه نوع دربی است؟

درب‌های ضد سرقت همانطور که از نام آنها مشخص است به آن دسته از درب‌ها گفته می‌شود که برای جلوگیری و یا به تاخیر انداختن سرقت برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری ساخته می‌شوند. طراحی و ساخت درب‌های ضد سرقت برای اولین بار در کشور ایتالیا رقم خورد. کم‌کم تولید این محصولات در سراسر دنیا از جمله ایران و کشورهای همسایه نظیر چین و ترکیه نیز آغاز شد.

در منطقه رقابت بر روی کیفیت میان تولیدکنندگان ترک و ایرانی از سایر کشورها بیشتر است. هر چند در این زمینه کشور ترکیه هنوز هم در این زمینه پیشتاز است، اما تولیدکنندگانی که در داخل فعالیت می‌کنند نیز از لحاظ ساخت و کیفیت، رقابت خوبی با ترکیه دارند. در این راستا شرکت افرا درب توانسته با تولید انواع مختلف درب‌های ساختمانی با کیفیت گام بلندی بردارد

تفاوت درب ضد سرقت ایرانی و ترک

درب‌های ضد سرقت ایرانی از لحاظ ظاهر شباهت زیادی با درب‌هایی که در کشور ترکیه ساخته می‌شوند دارند. هر چند که شرایط ساخت و نوع متریال این محصولات یکسان هستند، اما از نظر کیفیت تفاوت‌های بارزی با یکدیگر دارند برخی از تفاوت‌های درب ضد سرقت ترک و ایرانی عبارتند از:

1. تفاوت درب ضد سرقت ترک و ایرانی از لحاظ رویه

رویه‌ای که بر روی درب‌های ترک نصب می‌شوند، از جنس پی وی سی، ام دی اف و چوب طبیعی است. این

روکش‌ها جزو مرغوبترین و بهترین روکش‌های موجود در بازار هستند و به راحتی دچار خرابی و آسیب نخواهند شد. رویه‌ای که بر روی درب‌های ایرانی بکار برده می‌شود، به سه نوع درجه یک، اکونومی و لوکس تقسیم می‌شوند. روکش‌های نوع لوکس ایرانی همانند روکش‌های درب ضد سرقت ترک هستند. رویه درب‌های ضد سرقت ایرانی از نظر ظاهر و کیفیت با یکدیگر برابری کرده و هیچ نوع تفاوتی با هم ندارند.

2. تفاوت درب ضد سرقت ترک و ایرانی از لحاظ چهارچوب

چهارچوب درب‌های ضد سرقت ترک، در داخل کشور تولید می‌شود و از این منظر نیز هیچگونه تفاوتی میان درب‌های ایرانی و ترک وجود ندارد. این چهارچوب‌ها صاف نیستند و در صورتی که درب قفل نشود، باز هم نمی‌توان آن را باز کرد.

3. تفاوت درب ضد سرقت ایرانی و ترک از لحاظ ابعاد

درب‌های ضد سرقتی که در کشور ایران تولید می‌شوند دارای عرض 105 و ارتفاع 210 سانتی‌متر هستند. اما این دربها در کشور ترکیه با ابعاد بزرگتری تولید شده و به‌صورت یک‌پک وارد کشور ایران می‌شوند. عرض درب‌های ضد سرقت ترک معمولا 115 و ارتفاع آنها 220 سانتی‌متر است. یکی از مزایای بسیار عالی درب‌های ضد سرقت ایرانی قابلیت سفارشی سازی آنهاست، زیرا ابعاد درب‌های ترک را نمی‌توان تغییر داد و این خود مشکلات زیادی را برای صنعت ساختمان سازی به‌وجود می‌آورد.

4. تفاوت درب ضد سرقت ایرانی و ترک از لحاظ وزن

برای اینکه به درب‌های ضد سرقت ترک، خاصیت منحصربه‌فردی نظیر عایق بودن در برابر صدا ببخشند، از متریال‌هایی مانند پشم سنگ در آنها استفاده شده. قرار دادن این مواد در درب، باعث افزایش وزن آن شده است. در درب‌های ساخت ایران نیز متریال‌های ذکر شده بکار رفته، اما به دلیل اینکه ماده بکار رفته در محصولات ایرانی وزن کمتری دارند این درب‌ها وزن کمتری نسبت به نوع ترک خواهند داشت. البته این تغییر در درب‌های ایرانی هیچ نوع تاثیر منفی بر روی خاصیت عایق بودن در برابر صدا ندارد.

5. تفاوت درب ضد سرقت ایرانی و ترک از لحاظ کیفیت

. درب‌های ضد سرقتی که از ترکیه وارد کشور می‌شوند، از نظر کیفیت جایگاه بسیار بالاتری نسبت به دیگر درب‌ها دارند. روکش بکار رفته بر روی این محصولات از کیفیت بسیار عالی برخوردار بوده و مقابل شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت و استحکام شایسته‌ای از خود نشان داده‌اند. یراق‌آلاتی که در درب‌های ترکی بکار رفته از محصولات بهترین برندها بوده و دوام و استحکام بسیار عالی را می‌توان از آنها انتظار داشت. رویه این محصولات از جنس ام دی اف بوده و رطوبت در آنها نفوذ نمی‌کند.

6. تفاوت درب ضد سرقت ترک و ایرانی از لحاظ قیمت

قطعا محصولاتی که از کشورهای دیگر وارد ایران می‌شوند بنا به دلایل مختلف، از قیمت بالاتری برخوردار هستند. این موضوع در مورد درب‌های ضد سرقت نیز صادق بوده و اگر برای خرید این نوع درب‌ها سری به بازار زده باشید، متوجه این تفاوت خواهید شد. البته قیمت درب‌های ضد سرقت ایرانی اگر چه اندکی از نوع ترک پایین‌تر است اما گزینه مناسبی برای صنعت ساختمان سازی در کشور به‌شمار می‌آیند. برای کسب اطلاع از قیمت انواع مختلف درب ضد سرقت، می‌توانید به سایت افرا درب مراجعه فرمایید.

Shape2

سخن آخر

اگر شما نیز قصد خرید درب ضد سرقت با کیفیت بالا و قیمت مناسب را دارید، بهتر است از محصولات ساخت داخل و همچنین برندهای معتبر خرید کنید. در حال حاضر درب‌های ضد سرقتی که در کشور تولید می‌شوند نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. مهمتر اینکه بعد از خرید می‌توانید از خدمات پس از فروش و خدمات جانبی و تعمیرات نیز بهره‌مند شوید.

گروه تولید کننده درب‌های ضد سرقت افرا درب با تولید انواع مختلف درب‌های ساختمانی نظیر درب اتاقی و سرویس با کیفیت بالا، قیمت مناسب و تحویل به موقع، مشتری مداری را در اولویت کارهای خود قرار داده است. برای مشاهده محصولات تولید شده توسط این شرکت و همچنین کسب اطلاع از قیمت آنها، می‌‌توانید به سایت افرا درب مراجعه فرمایید.

 

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها