|

8 کلاژن ساز طبیعی برای صورت + ماسک خانگی کلاژن ساز

مصرف مکمل های کلاژن و با منابع طبیعی کلاژن ساز برای داشتن پوستی جوان، بدون چروک و شاداب امری ضروری است.در ادامه با بهترین منابع کلاژن ساز طبیعی آشنا می شوید

8 کلاژن ساز طبیعی برای صورت + ماسک خانگی کلاژن ساز

در سال های اخیر استفاده از کلاژن برای جوانی پوست و سلامت مفاصل رایج شده است.کلاژن عنصری ضروری برای حفظ استحکام پوست و مفاصل است و از این رو بسیاری از افراد برای داشتن پوستی صاف و بدون چین و چروک به سراغ مکمل های کلاژن ساز قوی خارجی همچون کلاژن بیوتی می روند و در کنار آن استفاده از منابع غذایی و طبیعی حاوی کلاژن را مهم می دانند.در ادامه با بهترین خوراکی ها و منابع طبیعی کلاژن ساز پوست آشنا خواهید شد.

تاثیر کلاژن بر پوست

کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن انسان است و حدود 30 درصد از کل محتوای پروتئین بدن را تشکیل می دهد. این ماده جزء ساختاری اولیه پوست است که استحکام، خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری را فراهم می کند.

با افزایش سن، تولید کلاژن به طور طبیعی کند می شود. با شروع دهه 20 زندگی، ما هر سال حدود 1 درصد از کلاژن خود را از دست می دهیم. این کاهش تدریجی منجر به ایجاد خطوط ریز، چین و چروک و افتادگی پوست می شود. عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، آلودگی، و سیگار کشیدن نیز می توانند تجزیه کلاژن را تسریع کنند و به پیری زودرس پوست کمک کنند.

بهترین منابع طبیعی کلاژن ساز پوست

1.آبگوشت استخوان: جوشاندن پای مرغ در آب، کلاژن، ژلاتین و سایر مواد مغذی مفید را به یک آبگوشت مغذی تبدیل می کند. نوشیدن منظم آب پای مرغ یا یا استفاده از آن در سوپ و خورش می تواند منبع غلیظی از کلاژن باشد.

2.ماهی و صدف: انواع خاصی از ماهی ها مانند ماهی آزاد، ماهی تن و ماهی کاد و همچنین صدف هایی مانند میگو، صدف و خرچنگ منابع خوبی از کلاژن دریایی هستند. کلاژن موجود در این غذاهای دریایی بسیار در دسترس زیستی است و جذب آن برای بدن آسان است.

3.سفیده تخم مرغ: قسمت سفید تخم مرغ حاوی پروتئین های غنی از کلاژن است که می تواند به تولید کلاژن در بدن کمک کند.

4.مرکبات: میوه هایی مانند پرتقال، لیمو، لیموترش و گریپ فروت سرشار از ویتامین C هستند که برای سنتز طبیعی کلاژن بدن ضروری است.

5.انواع توت ها: انواع توت ها مانند زغال اخته، تمشک و توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند به محافظت از کلاژن موجود و تقویت تولید کلاژن جدید کمک کنند.

6.سبزی های برگ دار: سبزیجاتی مانند کلم پیچ، اسفناج و چغندر سوئیسی سرشار از ویتامین C و سایر مواد مغذی هستند که از سنتز کلاژن حمایت می کنند.

7.لوبیا و حبوبات: لوبیا، عدس و سایر حبوبات منابع خوبی از اسیدهای آمینه پرولین و گلیسین هستند که بلوک های ساختمانی ضروری برای کلاژن هستند.

8.آجیل و دانه ها: بادام، گردو، دانه چیا و دانه کتان حاوی چربی های سالم و ویتامین هایی هستند که می توانند به حفظ سطح کلاژن در بدن کمک کنند.

گنجاندن این غذاهای طبیعی تقویت کننده کلاژن در رژیم غذایی می تواند به تولید کلاژن طبیعی بدن شما کمک کند و سلامت و ظاهر پوست، مفاصل و سلامت کلی شما را حفظ کند.

توجه به این نکته مهم است که مصرف غذاهای کلاژن ساز در طولانی مدت بر شادابی و جوانی پوست اثر خواهد کرد و اگر شما به دنبال تاثیر قوی و سریع بر پوست خود هستید توصیه می کنیم از مکمل های کلاژن ساز کمک بگیرید.کلاژن سازهای خارجی با آبرسانی عمیق پوست و کاهش لک و تیرگی ، سبب روشنی و لطافت پوست می شوند.

چنانچه به دنبال مرجع معتبر و تخصصی برای استعلام قیمت قرص کلاژن ساز قوی می توانید به داروخانه های آنلاین معتبر دارای اینماد همچون داروخانه آنلاین ویتامین کده مراجعه نمایید.

کلاژن سازی پوست در خانه

خوشبختانه، چندین داروی طبیعی و خانگی وجود دارد که می توانید آنها را در سبک زندگی خود بگنجانید تا به تحریک تولید کلاژن و حفظ پوستی جوان تر و درخشان تر کمک کنید. در اینجا 1 ماسک فوق العاده برای پوست را معرفی می نماییم:

ماسک آلوئه ورا

آلوئه ورا به طور طبیعی سرشار از آب است و یک مرطوب کننده عالی معروف است که می تواند پوست را به شدت آبرسانی کند. استفاده از ماسک آلوئه ورا به حفظ رطوبت و جلوگیری از از دست دادن آب از طریق پوست کمک می کند و پوست شما را نرم، لطیف و شبنم دار می کند.

  • تسکین دهنده و آرام بخش

بافت خنک کننده و ژل مانند آلوئه ورا اثر تسکین دهنده شگفت انگیزی روی پوست دارد. ماسک‌های آلوئه می‌توانند به آرام کردن قرمزی، تحریک و حتی پوست آفتاب‌سوخته کمک کنند و آن‌ها را برای پوست‌های حساس یا ملتهب تبدیل کنند.

  • روشن کننده و شفاف کننده

آلوئه ورا علاوه بر خاصیت آبرسانی، حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هایی است که می‌توانند به درخشان‌تر شدن ظاهر پوست کمک کنند. استفاده منظم از ماسک آلوئه می‌تواند ظاهر لک‌ها را به حداقل برساند، رنگ پوست را یکدست کند و درخشندگی سالمی به شما بدهد.

  • بهبود خاصیت ارتجاعی پوست

پلی ساکاریدهای طبیعی موجود در آلوئه ورا تولید کلاژن را تحریک می کنند که برای حفظ استحکام و انعطاف پذیری پوست ضروری است. استفاده از ماسک آلوئه ورا می تواند به کاهش خطوط و چین و چروک ها کمک کند تا ظاهری جوان تر و برجسته تر داشته باشید.

مصرف مکمل کلاژن ساز پوست

مکمل های کلاژن ساخته شده از پپتیدهای کلاژن هیدرولیز شده می توانند دوز مناسبی از اسیدهای آمینه مورد نیاز برای سنتز کلاژن را فراهم کنند. مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل های کلاژن می توانند خاصیت ارتجاعی پوست، آبرسانی و کاهش چین و چروک را بهبود بخشد.

داروخانه آنلاین ویتامین کده به نشانی vitaminkade.com یکی از معتبرترین مراکز خرید آنلاین مکمل های کلاژن ساز و اقلام داروخانه ای بدون نسخه است که تمامی محصولات را با ضمانت اصالت و تخفیف ویژه خدمت مشتریان محترم ارائه می دهد تا در راستای بهبود سلامت عمومی جامعه گامی مثبت برداشته باشد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها