|

بهترین نرم‌افزار ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

بهترین نرم‌افزار ارسال صورتحساب به سامانه مودیان

 

براساس ماده 1 قانون تسهیل تکالیف مودیان، از تاریخ یکم دی 1402 کلیه مودیان اعم از حقیقی و حقوقی ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی موضوع قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مصوب 27 مهر 1398 با اصلاحات و الحاقات بعدی هستند. به منظور رعایت موعد زمانی فوق سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است به ازای هر ماه تاخیر به ازای موعد زمانی مزبور به میزان 5 درصد تا سقف 50 درصد از منابع اختصاصی سازمان امور مالیاتی کشور موضوع ماده 217 قانون مالیات های مستقیم مصوب سوم اسفند 1366 کاهش دهد پس از اینکه سازمان امور مالیاتی کشور به تائید وزیر امور اقتصادی و دارایی امکان صدور و ارسال صورتحساب های الکترونیکی توسط کلیه مودیان را فراهم نمود، درصدهای کاهش ‌یافته به حالت قبل باز می گردد.

کلیه صاحبان مشاغل (صنفی و غیرصنفی) و اشخاص حقوقی موضوع فصل های چهارم و پنجم باب سوم قانون مالیات های مستقیم مصوب 1366/12/3 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن، مشمول این قانون هستند.

درحال حاضر راه‌های متفاوتی برای ارسال صورتحساب به سامانه مودیان وجود دارد که پس از انتخاب می‌توانید اقدامات لازم جهت بررسی اطلاعات آن‌ها و مغایرت‌گیری در «کارپوشه سامانه مودیان» صورت گیرد.

رایج ترین روش ارسال صورتحساب به سامانه مودیان استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری یا شرکت‌های معتمد مالیاتی است. برخی از این نرم‌افزارها خدمات خود را به صورت رایگان ارائه نموده و خدمات لازم جهت ارسال صورتحساب به سامانه مودیان را برای شما به صورت محدودتر فراهم می‌نمایند.

صورتحساب الکترونیکی

 

مزیت‌های استفاده از نرم افزار حسابداری:

  • صرفه حویی در زمان

  • امکان استفاده در اصناف متفاوت

  • مدیریت نقدینگی

  • کاهش خطا

  • سازماندهی اطلاعات و دیتاهای مرتبط با سازمان شما

  • دریافت گزارش با جزئیات کامل از اطلاعات وارد شده و موجودی انبار.

معایب استفاده از نرم افزارهای حسابداری:

  • هزینه‌ی خرید ماژول نرم‌افزار

  • هزینه‌ی دریافت خدمات پشتیبانی

  • وابستگی به اینترنت

  • نیاز به داشتن دانش کافی در زمینه حسابداری

مقایسه ویژگی‌های نرم‌افزار ارسال صورتحساب رایگان

علاوه بر نرم‌افزارهای حسابداری، شرکت‌های معتمد مالیاتی که اشخاص حقوقی دارای پروانه هستند که حسب ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی سازمان، نسبت به ارائه مشاوره وآموزش‌های لازم به مودیان، نصب و پشتیبانی تجهیزات مورد نیاز برای ارائه خدمات مالیاتی از قبیل خدمات مربوط به صدور صورتحساب الکترونیکی و سایر امور غیرحاکمیتی (به تشخیص سازمان) با سازمان همکاری می‌کنند امکان ارسال صورتحساب به «کارپوشه سامانه مودیان» را فراهم نموده‌اند و برخی از شرکت‌های معتمد نیز تعرفه رایگان جهت ارسال صورتحساب الکترونیکی ارائه می‌دهند.

شرکت‌های معتمد مالیاتی نقش پررنگی در تسهیل و بهبود فرایندهای مالیاتی دارند و می‌توانند به مودیان کمک کنند تا با رعایت قوانین، میزان بهره‌وری مالیاتی خود را افزایش دهند و مانع از بروز مشکلات احتمالی شوند.

مهم‌ترین خدماتی که شرکت‌های معتمد باید به مودیان مالیاتی ارائه کنند به‌صورت زیر است:

  • ثبت معاملات در سامانه مودیان

  • ارائه مشاوره‌های فنی

  • دریافت استعلام از سامانه مودیان

مزایای شرکت معتمد مالیاتی:

  • حصول اطمینان از عملکرد صحیح مودیان در خصوص صدور صورت حساب الکترونیکی

  • ثبت دقیق معاملات در سامانه مودیان

  • اطمینان از انجام تکالیف قانونی توسط مودیان

  • ارائه آموزش و مشاوره‌های فنی و غیر مالیاتی به مودیان از جمله: گزارش‌های الکترونیکی پرداخت، پشتیبانی و استانداردسازی تجهیزات مورد استفاده و دریافت استعلام‌های مورد نیاز.

معایب شرکت معتمد مالیاتی:

  • یکی از اصلی‌ترین معایب استفاده از شرکت‌های معتمد، هزینه آنها است. تعرفه این شرکت‌ها برای ارائه خدمات مختلف مالیاتی، به طور مصوب توسط شورای اقتصاد تعیین می‌شود و ممکن است برای برخی از مودیان، به خصوص مودیان با حجم معاملات پایین، غیرقابل‌صرفه باشد.

  • ممکن است برخی از این شرکت‌ها از تخصص کافی در زمینه‌های مختلف مالیاتی برخوردار نباشند و نتوانند خدمات مورد نیاز مودیان را به درستی ارائه دهند.

باتوجه به مزایایی که شرکت معتمد مالیاتی درجهت ارسال صورتحساب‌ها به سامانه مودیان دارد، به منظور عدم جلوگیری از پرداخت جریمه و هم‌چنین صدوراظهارنامه با اطلاعات درست، انتخاب شرکت معتمدی که بتواند بهترین خدمات با کمترین هزینه را ارائه دهد، امری دشوار است و شما با مراجعه به وب‌سایت هریک از شرکت‌های معتمدمالیاتی می‌توانید به بررسی ویژگی‌های آنان بپردازید.

شرکت معتمد مالیاتی کیسان در تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ با هدف ارائه خدمات مالیاتی در راستای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان تاسیس شده است. کنسرسیوم شرکت های پایه‌گذار این شرکت شامل فعالین صنایع پرداخت، نرم افزارهای سفارشی و تامین کنندگان تجهیزات فناوری اطلاعات و خدمات مالی هستند. کیسان در تابستان ۱۴۰۱ به عنوان شرکت معتمد مالیاتی نوع ۱ مجوز فعالیت خود را از مرکز تنظیم مقررات پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان دریافت کرد و ارائه خدمت به مشتریان خود را با اجرای قانون از ابتدای آبان ماه ۱۴۰۱ شروع کرده است. برا ساس آمارهای منتشر شده توسط سازمان امور مالیاتی کشور، شرکت معتمد مالیاتی کیسان، در حال حاضر رتبه اول از نظر تعداد مؤدی مالیاتی در میان شرکت‌های معتمد مالیاتی است.

 امنیت در نرم‌افزارهای رایگان ارسال فاکتور

اطلاعات یکی از با ارزش‌ترین دارایی‌های یک کسب و کار است. بنابراین مدیران کسب و کارها به صورت دائم در تلاش هستند تا از اطلاعات خود به خوبی نگهداری کنند.

نرم‌افزارهای حسابداری اطلاعات مالی حساسی را در خود جای می‌دهند، از جمله اطلاعات مالی مشتریان، پیمانکاران، و کارکنان. برقراری امنیت به معنای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به این اطلاعات و حفظ محرمانگی آنها است.

شرکت معتمدمالیاتی باید حریم خصوصی مشتریان خود را حفظ کند و اطلاعات مالیاتی آن‌ها را محرمانه بداند. این شامل اطلاعات شخصی و مالی، اظهارنامه‌های مالیاتی و سایر اسناد مرتبط با مالیات است. شرکت باید سیاست‌ها و رویه‌های مناسب برای حفظ حریم خصوصی برای اطلاعات مالیاتی مشتریان خود را اجرا کند.

امنیت در ارسال صورتحساب

شرایط شرکت های معتمد ارائه دهنده خدمات مالیاتی، نحوه انتخاب، چگونگی ارتباط با سازمان و مودیان، تعیین تعرفه شرکت های معتمد مالیاتی و سایر مقررات مربوط به این شرکت‌ها، ظرف مدت شش ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون توسط کارگروه راهبری سامانه مودیان تهیه شده و به تصویب وزیر امور اقتصادی و دارایی خواهد رسید. علاوه‌بر این، این شرکت‌ها برای نصب و راه‌اندازی پایانه‌های فروشگاهی نیز باید به مودیان مالیاتی کمک کنند. اگر افرادی که مشمول پرداخت مالیات هستند، به آموزش سامانه مودیان نیاز دارند، شرکت‌های معتمد سامانه مودیان باید در ارائه آموزش‌های لازم به آن‌ها کمک کنند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها