|

خاطرات سال ۱۳۸۰ هاشمی‌رفسنجانی| سیزدهم شهریور

مشاجره و تنش در جلسه خبرگان رهبری

هاشمی رفسنجانی روز سیزدهم شهریور در مورد جلسه خبرگان رهبری و مشاجرات در آن و برخی اخبار مربوط فلسطین نوشته است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید.

مشاجره و تنش در جلسه خبرگان رهبری

صبح و عصر، [مجلس] خبرگان جلسه داشت. گاهى مشاجره‌هاى محدودى در مورد سخنرانى‌ها داشتیم که مهار کردم؛ مثلاً اعتراض به سخنرانى آقاى [سیدعلی‌محمد] دستغیب، [نماینده استان فارس] و متقابلاً اعتراض به سخنرانى آقاى [میراکبر غفاری] قره‌باغ یا آقاى [علی‌اکبر] قریشى، [نمایندگان آذربایجان غربی]، از طرف دوم خردادى‌ها. آقاى قره‌باغ، از دوگانگى مدیریت‌ کشور انتقاد کرد و خواستار تقویت موقعیت رهبرى شد و گفت، مى‌خواهند رهبرى را در حد ملکه انگلیس، پایین بیاورند.

شب، [نمایندگان مجلس] خبرگان، میهمان من بودند. آقایان [عباس] کعبى، [احمد] خاتمى، [علی‌اکبر] قریشى و [احمد] صابرى و [علی] مشکینى، صحبت کردند. من هم صحبت کوتاهى در خصوص تهدیدهاى نظام داشتم. به همه آنها، یک دوره کتاب «المصادر» که چهل جلد است، هدیه دادم.

در بیت‌المقدس‌ غربى، بمبى منفجر شده و ۱۲ صهیونیست را مجروح کرده است. در عسلویه، بین کارگران ایرانى و خارجى و عمدتاً کره‌اى، درگیرى شدیدى رخ داده و جمع زیادى از خارجى‌ها، به عنوان اعتراض، منطقه را ترک کرده‌اند و خرابى‌هایى به وجود آمده است. در دوربان [آفریقای جنوبی]، فشارها بر آمریکا و اسرائیل ادامه دارد و آمریکا، کنفرانس را تحت اداره کشورهاى اسلامى معرفى کرده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها