|

6 پرسش و پاسخ رایج درباره جراحی زیبایی بینی

برای تعیین اینکه آیا جراحی بینی برای شما مناسب است یا خیر، باید با جراح مشورت کنید

جراحی زیبایی بینی که به رینوپلاستی نیز معروف است یکی از محبوب ترین عمل های جراحی زیبایی است که هر ساله توسط افراد زیادی برای موارد گوناگی مانند تغییر شکل بینی، ترمیم آسیب ناشی از تصادف یا جراحت، یا کاهش مشکلات ساختاری که مانع از  تنفس می شود در ایران انجام می شود .  در طی  این عمل زیبایی ، پوست بینی به آرامی بالای استخوان ها و غضروف ها بلند می شود. استخوان ها و غضروف های بینی تغییر یا برداشته می شوند، گاهی اوقات بافت هایی برای تغییر ساختار بینی اضافه می شود. پوست بینی بدون تغییر باقی می ماند. پس از تغییر ساختار بینی، در عرض چند هفته پوست مجدداً تحت انقباض قرار می گیرد. این روند برای ماه ها ادامه خواهد داشت، کاهش با شکل جدید مطابقت داده می شود و نتیجه نهایی چشمگیر خواهد بود.

بطورکلی ایده جراحی زیبایی بینی می تواند ترسناک باشد و برخی افراد نمی دانند از کجا شروع کنند.  برای کمک به شما، ما فهرستی از  پرسش و پاسخ های متداول را که برای بیماران جراحی بینی پیش می آید، گردآوری کرده ایم.

سوالات رایج درباره جراحی زیبایی بینی

1 . آیا من کاندیدای خوبی برای جراحی بینی هستم؟

برای تعیین اینکه آیا جراحی بینی برای شما مناسب است یا خیر، باید با جراح مشورت کنید. پاسخ به هر بیمار، به سلامتی و وضعیت او برای جراحی بینی بستگی دارد. اگرچه جراحی بینی را می توان در هر سنی انجام داد، اما در صورت امکان باید منتظر بمانید تا تناسب صورت کامل شود. این امر نتیجه پایدار جراحی بینی را تضمین می کند. 

کارهای رایجی که با جراحی بینی حل می شود به شرح زیر است:

- اصلاح بینی بسیار بزرگ یا خیلی کوچک نسبت به تناسب صورت.

- عدم تقارن یا انحنای بینی

- وجود قوز

- بزرگ بودن نوک بینی

-  افتادگی نوک بینی

-  بیش از حد رو به بالا بودن نوک بینی 

- نوک بینی پهن 

- بینی نامتناسب یا ناصاف بعد از ضربه یا جراحی

- نامتقارن بودن سوراخ های بینی 

- مشکلات تنفس 

- خروپف یا احتقان بینی

-  سایر دلایل نادرتر برای جراحی بینی

6 پرسش و پاسخ رایج درباره جراحی زیبایی بینی

2. محل برش در کجا ایجاد می شود، آیا جای زخم قابل مشاهده است؟

قسمت پوستی تیغه بینی در باریک ترین قسمت آن جدا می شود. بعد از 2-3 هفته، جای زخم تقریباً نامرئی است یا می توان عمل را با دسترسی "بسته" انجام داد.

3. تفاوت بین جراحی بینی باز و بسته چیست؟

جراحی بینی به دو صورت باز و بسته انجام می شود.  در روش باز، برش کوچکی روی سپتوم بین سوراخ های بینی ایجاد می شود،  پوست و مخاط جمع می شوند و تمام دستکاری های لازم انجام می شود. این راه ساده ترین شکل جراحی است و یک نمای کلی کامل در حین جراحی و ناحیه وسیع تری از تاثیر بر استخوان و بافت غضروف را ارائه می دهد.

4. کدام روش جراحی بینی بیشتر توصیه می شود؟

انواع مختلفی از جراحی بینی و تکنیک های جراحی زیبایی بینی وجود دارد. انتخاب روش رینوپلاستی به اطلاعات اولیه و خواسته شما برای نتیجه نهایی بستگی دارد. تکنیک رینوپلاستی بسته شامل تمام برش های داخل سوراخ های بینی است که قابل مشاهده نیستند، در حالی که روش جراحی بینی باز با یک برش کلوملا تکمیل می شود. در طی جراحی بینی، می توان از پیوند از بافت های خود یا بافت های مصنوعی استفاده کرد. 

تغییر شکل بینی با رینوپلاستی با تنظیم مجدد، کوچک کردن یا بزرگ کردن استخوان ها و غضروف بینی انجام می شود.

اگر عرض بینی بیش از حد گسترده باشد، استخوان های بینی را می توان باریک کرد. اگر نوک بینی خیلی بزرگ باشد، می توان غضروف را برداشت تا کوچکتر شود. هنگامی که بینی نسبت  به صورت خیلی کوچک است، می توان از پیوند غضروف یا بافت نرم برای ایجاد حجم اضافی با آنها استفاده کرد. همچنین می توان ساختار تکیه گاه بینی را برای تغییر زوایای بینی تغییر داد.

5. روند بهبودی بعد از جراحی بینی چگونه است؟

یکی از بزرگترین افسانه ها در مورد جراحی بینی این است که بسیار دردناک است. اکثر بیماران هیچ درد عمده ای را گزارش نمی کنند، اما به سادگی ناراحتی خفیفی را تجربه می کنند که در صورت لزوم می توان با داروهای مسکن کنترل کرد. به احتمال زیاد کبودی و تورم و گرفتگی بینی برای چند روز وجود خواهد داشت. با این حال، با کاهش تورم، تنفس بازیابی می شود. یک آتل بعد از جراحی بینی به مدت یک هفته در پشت بینی قرار می گیرد که برای ایجاد ثبات و جلوگیری از گسترش تورم به خود بینی لازم است.

6. اگر از نتیجه جراحی بینی راضی نبودم چه کار کنم؟

اکثر بیماران باید حداقل یک سال صبر کنند تا نتیجه نهایی جراحی بینی را ببینند. در این مدت صبور باشید زیرا پوست، غضروف و عضلات در این مدت زمان است که با شکل و موقعیت جدید سازگار می شوند. بعد از گذشت یک سال می توان به ایرادات جراحی بینی قبلی و احتمالات اصلاح آن پرداخت.

کلینیک زیبایی لیان ، مرکز تخصصی جراحی های زیبایی

کلینیک زیبایی لیان  با کادر پزشکان متخصص و باسابقه ، تمامی جراحی های زیبایی و مراقبت های پوست و مو را ارائه داده و تاکنون هزاران عمل موفق در این مرکز به انجام رسیده است. 

خدمات زیبایی و اعمال جراحی مثل  تیپ پلاستی در تهران ، رینوپلاستی در تهران ، هایفو ، لیفت و... پس از مشاوره و بررسی وضعیت مراجعه کننده انجام می شود. 

برای درخواست مشاوره رایگان با کلینیک لیان تماس بگیرید : 09125726025

www.lianbeautyclinic.com

 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها