|

ایران میزبان کنفرانس بین‌المللی مقابله با «طوفان‌های گرد و غبار»

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد، گفت: جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان ملل متحد میزبان کنفرانس بین‌المللی مبارزه با طوفان‌های گرد و غبار است.

ایران میزبان کنفرانس بین‌المللی مقابله با «طوفان‌های گرد و غبار»

به گزارش شبکه شرق، سفیر و نماینده دائم کشورمان در سازمان ملل متحد، روز دوشنبه در هجدهمین نشست سالانه مجمع جنگل سازمان ملل متحد با برشمردن ظرفیت جنگل‌ها برای مقابله با بحران‌های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی و آسیب‌ها و اثرات منفی طوفان‌های گرد و غبار بر مدیریت پایدار جنگل گفت: جمهوری اسلامی ایران با همکاری سازمان ملل متحد میزبان کنفرانس بین‌المللی مبارزه با طوفان‌های گرد و غبار است.

سعید ایروانی گفت: این کنفرانس طی روزهای ۱۸ و ۱۹ شهوریور ماه سال‌جاری در تهران برگزار و هدف از آن بررسی چالش‌ها و مشکلات کشورهای متاثر از گرد و غبار و ارائه راه حل‌های عملی برای برخورد با این چالش و معضل جهانی  است.


وی با اشاره به برخی از اقدامات کشورمان در راستای مدیریت پایدار جنگل، به منابع محدود، جنگل زدایی، تغییرات آب و هوایی و دسترسی محدود به بازارها و منابع مالی به عنوان چالش‌های اصلی کشورهای با پوشش کمک جنگل اشاره و بر ضرورت گسترش همکاری‌های بین المللی با مدیریت سازمان ملل متحد برای ارائه کمک های لازم برای رفع چالش های کشورهای فوق به منظور مدیریت پایدار جنگل تاکید کرد.

 

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها