|

توضیح مدیر مسئول شرق در مورد دادگاه شبکه شرق؛

هیچگونه خللی در صحت نتیجه نظرسنجی وجود ندارد

مدیر مسئول شرق گفت: روز گذشته در پایان جلسه دادگاه رسیدگی به اتهام شبکه شرق، سخنگوی هیات منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی در گفت وگو با ایسنا، «شرق» را به خبرسازی در انتشار یک نظر سنجی متهم کرده که با توجه به دفاعیات اینجانب محلی از اعراب ندارد. جناب اکبرنصرالهی از زبان بنده تصریح کرده اند: «براساس توضیحات متهم فقط ۵ درصد از ۱۲ هزار نفر پاسخ‌ دهنده به نظرخواهی شرق با الزام حجاب مخالف بودند نه ۸۴ درصد.»

هیچگونه خللی در صحت نتیجه نظرسنجی وجود ندارد

 

لازم به توضیح است که موضوع شکایت دادستان تهران در مورد تیتر «مخالفت ۸۴ درصدی با الزام زنان به رعایت حجاب» به جهت اشتباه بودن پذیرفته و بابت اشتباه عذرخواهی هم شد اما در رابطه با اصل نظرسنجی مطالب مطرح شده در این گفت و گو فقط یک اتهام بی اساس است.

زیرا سایت شرق انلاین، سی‌ام شهریور پس از تصویب این لایحه و اظهارنظر نماینده تهران از مخاطبان خود پرسید در صورت تبدیل لایحه عفاف و حجاب به قانون، اجرای آن می‌تواند به رعایت حجاب منجر شود؟ 

در این نظرسنجی که به مدت یک ماه –تا سی‌ام مهر- در سایت قابل شرکت و رویت بود، 12 هزار و 334 نفر شرکت کردند. از این میزان 84.21 درصد از شرکت‌کنندگان به این سوال پاسخ منفی داده و معتقد بودند اجرای قانون عفاف و حجاب منجر به باحجاب شدن زنان نمی‌شود. این نظر سنجی درواقع هیچ ربطی به مساله حجاب ندارد و نگاهش به نتیجه اجرای یک قانون است.

فقط هزار و 947 نفر معادل 15.79 درصد از کسانی که در این نظرسنجی شرکت کردند به این پرسش، پاسخ مثبت دادند.

همانگونه که در دادگاه تاکید کردم هیچگونه خللی در رابطه با صحت نظر سنجی و اعداد و‌آمادر منتشر شده وجود ندارد و همچنان از اصل نظر سنجی و داده های بدست اماده دفاع می‌کنیم و اسناد و‌ مدارک موجود هم اثبات این سخنان هستند. مشکل اشتباه رخ داده در تیتر بود که باز تاکید می کنم برای این اشتباه عذرخواهی کرده ام.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها