|

تصمیم دولت برای افزایش تعطیلات آخر هفته/ شنبه‌ها تعطیل می‌شود یا پنج‌شنبه‌ها؟

سخنگوی دولت آخرین وضعیت مصوبه مجلس برای افزایش تعطیلات آخر هفته و تصمیم دولت برای تعطیلی پنج‌شنبه‌ها یا شنبه‌ها را اعلام کرد.

تصمیم دولت برای افزایش تعطیلات آخر هفته/ شنبه‌ها تعطیل می‌شود یا پنج‌شنبه‌ها؟

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی دولت در خصوص مصوبه مجلس و تصمیم دولت برای افزایش تعطیلات آخر هفته و تعطیلی پنج‌شنبه‌ها و شنبه‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

علی بهادری‌ جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری اعلام کرد: رئیس‌جمهور در هفته گذشته، سفر پربرکتی به استان هرمزگان داشتند، به همت دستگاه‌های دولتی و خصوصی در حوزه‌های مسکن، راه، انرژی، بهداشت و درمان طرح‌های مختلفی به افتتاح رسید.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی درخصوص مصوبه مجلس برای افزایش تعطیلات آخر هفته، گفت: ما این لایحه را سال گذشته به مجلس دادیم و این صوبه، طبق لایحه دولت بوده است.

سخنگوی دولت تاکید کرد: هنوز مجلس جمع‌بندی نهایی را در این زمینه نداشته و باید منتظر جمع‌بندی صحن مجلس باشیم؛ آنچه قانون‌گذار تصمیم بگیرد، ما نسبت به آن اقدامات اجرایی را خواهیم داشت.

او در ادامه گفت: در لایحه دولت، تعطیلی پنج‌شنبه و جمعه مطرح بوده است؛ باید منتظر ماند تا مصوبه چگونه خواهد بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درخصوص انتشار اوراق گواهی سپرده با 30 درصد سود،  عنوان کرد: بانک مرکزی با هدف تامین منابع مالی برای تولید و واحد‌های تولیدی و سرمایه در گردش، تا سقف 280 همت نحوی صادر کرده تا برای طرح‌های تولیدی گواهی سپرده با نرخ سود 30 درصد داشته باشند. استقبال خوبی صورت گرفته و تقریبا تمام اوراق خریداری شده و روش تأمین مالی موثری برای واحد‌های تولیدی بوده و کمک می‌کند نقدینگی هم کاهش یابد.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه دولت برای کنترل بازار اظهار داشت: نگاه دولت برای کنترل بازار تشکیل وزارت بازرگانی است و لایحه‌ای در این زمینه برای مجلس ارسال کردیم و با طرح مجلس برای این کار هم موافقت داشتیم.  دولت لایحه تشکیل سازمان بازرگانی داخلی را برای نظارت بر بازار ارائه کرد. نگاه دولت این است که ساختارهای موجود برای نظارت بر بازار کفایت نمی‌کند و کارآمدی لازم را ندارد و نیاز به ساختار متمرکز و قوی و دارای ابزار و تشکیلات و سازوکارهای لازم است تا بتواند نظارت موثری بر بازار داشته باشد.

منبع: تسنیم
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها