|

طوفان سهمگین در تهران و کرج؛ طوفان و تندبادهای شدیدتر در راه ۱۲ استان کشور است/ ویدئو

سازمان هواشناسی کشور از وقوع طوفان و تندباد شدید، رگبار و رعد و برق در تهران و ۱۲ استان کشور خبر داد و به شهروندان هشدار داد.

طوفان سهمگین در تهران و کرج؛ طوفان و تندبادهای شدیدتر در راه ۱۲ استان کشور است/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، از ساعتی قبل، طوفانی سهمگین در تهران، البرز و چند استان دیگر آغاز شده است؛ سازمان هواشناسی کشور از وقوع طوفان و تندباد شدید، رگبار و رعد و برق در چند استان کشور خبر داد و نسبت به تداوم هوای طوفانی، وقوع تندباد‌ها و طوفان شدیدتر در ۱۲ استان کشور هشدار داد.

از عصر امروز «پنج‌شنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۳»، تندباد و طوفانی سهمگین در تهران، کرج، شهرهای استان البرز و چند استان دیگر کشور آغاز شده است؛ بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی، طوفان و تندباد‌هایی با شدت بیشتر برای فردا بعدازظهر پیش بینی شده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز «پنج‌شنبه، ۲۴ خرداد ۱۴۰۳»، در ‌استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، مازندران، مرکزی، سمنان، اصفهان، همدان، و خراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، سیستان‌وبلوچستان و کرمان، طوفان شدید و تندباد پیش‌بینی شده است. شدت طوفان و تندباد تا فردا «جمعه، ۲۵ خرداد ۱۴۰۳» بعدازظهر، بیشتر می‌شود و هوای طوفانی ادامه خواهد داشت. 

سازمان هواشناسی اعلام کرد: «هفته آینده با توجه به رشد ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و طوفان در برخی نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود. براین اساس هموطنان از پارک کردن خودرو‌ها و ایستادن در کنار درخت‌های فرسوده، بنر‌های تبلیغاتی و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند.»

گفتنی است هواشناسی این شرایط را با شدت بیشتر برای فردا بعدازظهر پیش بینی کرده است.

کارشناس هواشناسی از وقوع طوفان و تندبادهای لحظه‌ای در تهران و برخی مناطق و استان‌های کشور خبر داد و اعلام کرد: «استان‌های تهران، البرز، قم، قزوین، مازندران، مرکزی، سمنان، اصفهان، همدان، وخراسان‌رضوی، خراسان‌جنوبی، سیستان‌وبلوچستان و کرمان شاهد ادامه تندباد و طوفان خواهند بود‌. هموطنان از پارک کردن خودروها و ایستادن در کنار درخت‌های فرسوده، بنرهای تبلیغاتی و ساختمان‌های نیمه‌کاره خودداری کنند.»

هواشناسی این شرایط را با شدت بیشتر، برای فردا بعدازظهر نیز پیش‌بینی کرده و به شهروندان هشدار داده است.

طوفان شدید در اتوبان تهران کرج

از ساعتی قبل، طوفانی سهمگین از سمت استان البرز در حال حرکت به سوی تهران است.

طوفانی سهمگین از سمت استان البرز در حال حرکت به سوی تهران است؛ در حال حاضر، اتوبان تهران-کرج نیز به شدت طوفانی شده است.

هشدار مدیریت بحران به شهروندان تهرانی در خصوص طوفان 

«حامد یزدی مهر»، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بعدازظهر «پنج‌شنبه» از صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر تقویت ناپایداری‌های جوی با تاکید بر هشدار زرد قبلی خبر داد و اظهار کرد: «بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی، از بعدازظهر امروز «پنج‌شنبه، ۲۴ خرداد ماه» تا روز «شنبه، ۲۶ خرداد ماه»، شاهد تقویت این ناپایداری خواهیم بود.»

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران در ادامه با اشاره به وقوع باد شدید تا خیلی شدید و بروز گرد و خاک به ویژه در نیمه جنوبی و برخی مناطق غربی، گفت: «به طبیعت‌گردان توصیه می‌شود از فعالیت‌های طبیعت‌گردی، به‌خصوص در ساعات بعدازظهر خودداری کنند. ذی‌نفعان از استحکام سازه‌ها و بنا‌های سست و نیمه‌کاره و تابلو‌های تبلیغاتی مطمئن شوند و مردم از حضور کنار درختان کهنسال خودداری کنند.»

یزدی‌مهر با اشاره به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر وقوع رگبار باران گاهی به صورت شدید، رعد و برق، در نقاط مستعد، بارش تگرگ به ویژه نیمه شمالی استان، گفت: «از مردم عزیز می‌خواهیم پایان هفته از اتراق کنار رودخانه‌ها بپرهیزند؛ دامداران نیز از چرای دام در حاشیه رود‌ها و نواحی مرتفع خودداری کنند.»

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تاکید کرد: «تاکید موکد مدیریت بحران، همچنان لایروبی مسیل‌ها، دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌رو‌ها است؛ از همه اعضای ستاد مدیریت بحران می‌خواهیم در آماده‌باش کامل باشند.»

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها