|

هشدار نارنجی برای تهران و ۶ استان کشور/ رگبار و طوفان شدید در راه است

هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای تهران و ۶ استان کشور صادر شد؛

هشدار نارنجی برای تهران و ۶ استان کشور/ رگبار و طوفان شدید در راه است

به گزارش شبکه شرق، سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق همچنین وزش باد شدید، طوفان و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صدور هشدار نارنجی هواشناسی برای تهران و ۶ استان کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی برای ۶ استان از جمله تهران اعلام کرد: فردا در شمال غرب،‌ ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، رگبار و وزش باد شدید روی می‌دهد.

با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی امروز «سه‌شنبه، ۱۹ تیر ۱۴۰۳» در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعدازظهر و شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

فردا برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، برخی مناطق مازندران، گلستان و شمال هرمزگان رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور جو آرامی برقرار است.

روزهای پنجشنبه و جمعه، در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی شده است.

شنبه هفته آینده در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و مناطق شمالی، شمال شرق بارش پراکنده با احتمال رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

همچنین، طی ۳ روز آینده در نیمه شرقی، مناطق مرکزی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی شده است. امروز تنگه هرمز و دریای خزر مواج است. از امروز تا پنجشنبه دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

هشدار طوفان هواشناسی

هشدار طوفان هواشناسی درباره وزش باد شدید امروز در تهران

اداره کل هواشناسی استان تهران اعلام کرد: وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک در بخش‌های جنوبی و غربی استان به‌ویژه امروز (۱۹ تیرماه) پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس تحلیل الگوهای همدیدی و بررسی نقشه‌های ‌یش یابی وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری، در نیمه شمالی به‌ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و شب با افزایش ابر، در ارتفاعات گاهی با رگبار پراکنده باران و رعد و برق و در بخش‌های جنوبی و غربی استان به‌ویژه امروز (۱۹ تیرماه) گاهی وزش باد شدید و خیزش موقت گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ورامین با بیشینه دمای ۳۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین ایستگاه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۲۰ تیرماه) صاف و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۲۹ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۲۱ تیرماه) صاف، از بعد از ظهر افزایش باد، اوایل شب افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

هشدار هواشناسی درباره رگبار و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعدوبرق همچنین وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور خبر داد.

صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی اعلام کرد: سه‌شنبه (۲۰ تیر) در شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، ارتفاعات واقع در غرب کرمان، شرق فارس و شمال هرمزگان در ساعات بعد از ظهر و شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. 

او اضافه کرد: چهارشنبه (۲۱ تیر) در برخی مناطق شمال غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی، برخی نقاط در مازندران و گلستان و شمال هرمزگان رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد و در سایر مناطق جوی آرام برقرار خواهد بود. 

ضیاییان ادامه داد: پنجشنبه و جمعه (۲۲ و ۲۳ تیر) در شرق سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و خراسان شمالی افزایش ابر، وزش باد و رگبارو رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

شنبه (۲۴ تیر) در سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و مناطق شمالی، شمال شرق بارش پراکنده و احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید دور از انتظار نیست. طی سه روز آینده در نیمه شرقی و نواحی مرکزی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق جنوب غرب در برخی ساعات وزش باد شدید و گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود. امروز تنگه هرمز و شرق دریای عمان و دریای خزر مواج است. سه‌شنبه تا پنجشنبه دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۰ تیر) صاف، وزش باد و گاهی وزش باد شدید با حداقل و حداکثر دمای ۲۷ و ۳۸ درجه سانتیگراد و پس فردا (۲۱ تیر‌) صاف، وزش باد، از بعد از ظهر وزش باد شدید با کمترین و بیشترین دمای ۲۶ و ۳۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان تاکید کرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۱۵ و ۱۶ درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه ۵۰ و ۵۱ دمای درجه سانتی‌گراد، خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها