|

پشه آئدس به استان قزوین رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پشه آئدس به عنوان عامل انتقال بیماری تب دنگی در یکی از شهرهای استان مشاهده شده است.

پشه آئدس به استان قزوین رسید

به گزارش شبکه شرق، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: پشه آئدس در یکی از شهرهای استان مشاهده شده است. البته وجود پشه مذکور تا زمانی که آلوده به ویروس نباشد به معنی وجود بیماری نیست و به جز موردی که در سفر به خارج از کشور مبتلا و به ایران بازگشته بود در زمان حاضر ابتلای افراد به بیماری تب دنگی در استان گزارش نشده است.

عبدالله دیده‌بان در خصوص مشاهده پشه آئدس در قزوین اظهارکرد: پشه آئدس مشاهده شده در استان قزوین از نوع آلبوپیکتوس است که نمونه‌های بالغ و لارو و همچنین محل زاد و ولد در منطقه مذکور توسط متخصصین حاضر در دانشگاه‌ علوم پزشکی قزوین، بندرعباس و گیلان نیز مورد تأیید قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام روابط‌عمومی دانشگاه علوم‌پزشکی قزوین، وی در ادامه خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا راهکارهای پیشگیرانه را بیشتر از درمان مورد توجه قرار دهیم، اما شهروندان در صورت بروز علایم به ویژه تب بالا می‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین بیان کرد: محل زندگی این پشه آب‌های راکد است و بیشترین تخم‌گذاری را در چنین محیط‌هایی انجام می‌دهد، لذا انتظار می‌رود شهروندان نسبت به بهسازی محیط و جمع کردن ظروفی که آب در آن جمع می‌شود و همچنین لاستیک‌ها و مانداب زیر گلدان و کولر اقدام کرده و اجازه ندهند تا پشه‌ها در این مکان‌ها جمع شوند.

 

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها