|

تداوم هوای گرم تا هفته آینده در تهران

مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به تداوم و افزایش دمای هوا در استان تهران، گفت: ماندگاری هوای گرم در استان تهران همچنان تا روز یکشنبه (هفتم مردادماه) همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

تداوم هوای گرم تا هفته آینده در تهران

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به تداوم و افزایش دمای هوا در تهران، گفت: از روز دوشنبه (هشتم مرداد) تا پایان هفته از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود اما به معنای خنک شدن هوا نخواهد بود.

مازیار غلامی مدیرکل هواشناسی استان تهران با اشاره به تداوم و افزایش دمای هوا در استان تهران، گفت: ماندگاری هوای گرم در استان تهران همچنان تا روز یکشنبه (هفتم مردادماه) همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در ادامه تاکید کرد: از روز دوشنبه (هشتم مردادماه) تا پایان هفته به تدریج از شدت گرمای هوا کاسته می‌شود، اما این روند مبنی بر خنک شدن هوا نیست.

وی ادامه داد: وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد و در ساعات بعد از ظهر و شب افزایش ابر پیش بینی می‌شود که طی مدت زمانی ذکر شده، در ساعات بعد از ظهر تا شب در ارتفاعات به خصوص ارتفاعات شرقی استان و فیروزکوه افزایش ابر گاهی رگبار باران و رعد و برق و در نیمه جنوبی و بخش‌های غربی استان گاهی وزش باد شدید نواحی جنوب شرقی تا خیلی شدید و احتمال خیزش موقتی گرد و خاک نیز دور از انتظار نیست.

غلامی با توجه به افزایش دما هوای تهران به شهروند توصیه کرد: کودکان، سالمندان، بیماران قلبی، ریوی و عروقی از تردد‌های غیرضروری خودداری کنند، زیرا علاوه بر هوای گرم، افزایش اشعه ماورایی بنفش و اوزون سطحی نیز وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان تهران در پایان گفت: علاوه بر خودداری از تردد‌های غیر ضروری، با توجه به افزایش دمای هوا عموم مردم نسبت به مدیریت مصرف انرژی به‌خصوص در مصرف برق تدابیر جدی داشته باشند.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها