|

قوه قضاییه: با حفظ حریم و مقررات در کنار دولت چهاردهم خواهیم بود

رئیس قوه قضائیه گفت:‌ در مسیر مبارزه با فساد، مأموریت دستگاه قضا و سازمان بازرسی و سایر بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط و به طور ویژه خودِ دولت، بسیار خطیر است.

قوه قضاییه: با حفظ حریم و مقررات در کنار دولت چهاردهم خواهیم بود

به گزاش شبکه شرق و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه فساد یکی از مسائلی است که ساری است و چنانچه جلوی آن گرفته نشود، می‌تواند به بخش‌های دیگر سرایت کند، گفت: در مسیر مبارزه با فساد، مأموریت دستگاه قضا و سازمان بازرسی و سایر بخش‌ها و دستگاه‌های ذیربط و به طور ویژه خودِ دولت، بسیار خطیر است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای امروز دوشنبه (۵ شهریور) طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، ضمن اشاره به برگزاری باشکوه مراسم اربعین حسینی، اظهار کرد: خداوند را شاکریم که امسال نیز همچون سنوات گذشته و حتی باشکوه‌تر و پرمحتواتر از قبل، «حُبُّ الحُسَینِ یَجمَعُنا» به معنای واقعی کلمه، در اربعین حسینی تحقق یافت. در این رابطه باید کمال تشکر و قدردانی را از مردم و دولت عراق به سبب مهمان‌نوازی مطلوب‌شان و همچنین تأمین امنیت زوار اربعین داشته باشیم. از سویی دیگر از دست‌اندرکارانی که در داخل کشور، تمهیدات برپایی باشکوه مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین را فراهم آوردند نیز قدردانی می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه با گرامیداشت مجدد هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و رئیسی و کلیه شهدای انقلاب اسلامی از جمله شهدایی از دستگاه قضا که در شهریور ماه به فیض شهادت نائل آمدند بویژه شهیدان قدوسی و لاجوردی، گفت: دولت چهاردهم با رأی اعتمادی کم‌سابقه و شاید بی‌سابقه از ناحیه نمایندگان مجلس، کار خود را آغاز کرده است؛ بر همین اساس امیدواریم این دولت هرچه سریعتر با تثبیت موضوعات و احیاناً انجام تغییراتی که مدنظر دارد، امور روز را به پیش ببرد و برای مسائل میان مدت و بلندمدت برنامه‌ریزی کند و با همت و جهاد مضاعف در مسیر تعالی و پیشرفت کشور و غلبه بر مشکلات گام بردارد.

قوه قضاییه نیز همانطور که مکرر تاکید کرده‌ایم، در ضمنِ رعایت موازین قانونی و رعایت اصل پرهیز از دخالت در کار یکدیگر، آماده است در کنار دولت باشد تا امور کشور و مردم به بهترین نحو ممکن به پیش بروند.

رئیس دستگاه قضا در ادامه با قدردانی از نمایندگان مجلس به سبب رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی دادگستری با آرای بالا، گفت: امیدواریم آقای رحیمی وزیر دادگستری با اندوخته‌ها و تجربیاتی که کسب کرده‌اند بتوانند نقطه اتصالی میان قوای سه گانه باشند و مسائل مربوطه را با جدیت پیگیری کنند.

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها