|

تشرف به عمره در ۱۰ استان دیگر مجاز شد

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: از روز سه شنبه ۲۰ شهریور، ۱۰ استان دیگر به ظرفیت استان‌های مجاز جهت ثبت نام تشرف به عمره مفرده، اضافه می‌شود.

تشرف به عمره در ۱۰ استان دیگر مجاز شد

به گزارش شبکه شرق، سیدعباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در گفتگو با بخش خبر قرآن، با اشاره به آغاز ثبت نام متقاضیان تشرف به عمره مفرده، اظهار کرد: از روز سه شنبه ۲۰ شهریور، ۱۰ استان دیگر شامل استان‌های گلستان، چهارمحال و بختیاری، گیلان، سمنان، لرستان، ایلام، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و آذربایجان غربی به جمع استان‌های ما اضافه می‌شود و متقاضیان تشرف به حج عمره می‌توانند ثبت نامشان را در کاروان‌ها انجام دهند.


وی با اشاره به استقبال خوب متقاضیان تشرف به عمره در ۱۴ استان اعلام شده، اضافه کرد: در ساعت‌های اولیه ظرفیتی که در اختیار این استان‌ها قرار داشت، تکمیل شد و با تکمیل شدن این ظرفیت‌ها و کاروانها، ما ظرفیت جدیدی برای آنها در نظر گرفتیم که به مرور این ظرفیت‌ها باز می‌شود و متقاضیان جدید می‌توانند ثبت نام کنند.


حسینی گفت: در استان‌هایی که ثبت نام شروع شده، همچنان ثبت نام ادامه دارد و از روز سه شنبه ۲۰ شهریور، ۱۰ استان دیگر شامل استان‌های گلستان، چهارمحال و بختیاری، گیلان، سمنان، لرستان، ایلام، زنجان، کهگیلویه و بویراحمد، اردبیل و آذربایجان غربی به جمع استان‌های ما اضافه می‌شود و متقاضیان تشرف به حج عمره می‌توانند ثبت نامشان را در کاروان‌ها انجام دهند.
رئیس سازمان حج درباره اولویت‌های اعزام به عمره، گفت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده، ابتدا اولویت‌های یک تا ۱۸۰ یعنی متقاضیانی که سال ۸۷ در بانک ملت ودیعه گذاری کرده بودند مجاز به ثبت نام هستند همچنین کسانی که سال گذشته دعوت کردیم و در کاروان‌های ما ثبت نام کردند، اما به علت محدودیت‌هایی که برای پرواز‌ها و اعزام ایجاد شد نتوانستند مشرف شوند، اینها را در اولویت اعزام قرار دادیم، اما پس از این، با فرصت سه روزه‌ای که به این افراد داده شده، از اولویت‌های بعدی دعوت می‌کنیم که نسبت به ثبت نام در کاروان‌ها اقدام کنند.
حسینی تصریح کرد: اگرکسانی غیر از افراد دارای فیش و اولویت، قصد تشرف به عمره داشته باشند می‌توانند به دفاتر خدمات زیارتی در شهرستان محل اقامتشان مراجعه کنند و از کسانی که متقاضی واگذاری فیش ودیعه گذاری عمره هستند، برای تهیه فیش اقدام کنند.
وی اضافه کرد: این فیش‌ها نرخ مشخصی ندارد و قیمت این فیش‌ها را خریدار و فروشنده می‌توانند توافقی تعیین کنند.
پیش از این کردستان، کرمانشاه، اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، قم، البرز، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، مرکزی، همدان، قزوین، کاشان و آذربایجان شرقی مجاز به ثبت نام تشرف به عمره بودند.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها