|

درخواست مهم سازمان انتقال خون از تهرانی‌ها: برای اهدای خون مراجعه کنید

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون اعلام کرد: اکنون ذخائر خونی کشور به مدت ۷ روز است، ‌در کشور مشکل کمبود خون نداریم.

درخواست مهم سازمان انتقال خون از تهرانی‌ها: برای اهدای خون مراجعه کنید

به گزارش شبکه شرق، معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران با فراخوان به تهرانی ها برای اهدای خون گفت: با توجه به اینکه بیماران زیادی برای درمان به مراکز درمانی و بیمارستانهای تهران مراجعه می‌کنند و مصرف خون نیز به صورت روزانه است؛ از این رو در تهران نیاز به خون وجود دارد.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران آخرین وضعیت خون کشور را تشریح کرد.


اهدای خون، اهدای زندگی است؛ جمله معروف و پر معنایی که سالهاست مشوق مردان و زنان ایرانی برای اهدای خون است. قطره‌های خونی که می‌تواند هزاران بیمار نیازمند به خون را حیاتی دوباره بخشد و از بستر بیماری نجات دهد.


شاید با دانستن فواید اهدای خون، شما هم به این فکر کرده‌اید که یکی از میلیون‌ها فردی باشید که برای یاری رساندن به دیگران، به اهدای خون می‌پردازند. این فرآیند ممکن است در نگاه اول کمی ترسناک به نظر برسد؛ اما در واقع، اهدای خون یک پروسه ساده و موثر است که می‌تواند جان افرادی را که به آن نیاز دارند، نجات دهد.  بر اساس آمار صلیب سرخ آمریکا، هر دو ثانیه یک نفر به خون نیاز دارد. با هر بار اهدای خون، شما می‌توانید جان سه نفر را نجات دهید. 

خون اهدایی شما می‌تواند به طیف وسیعی از بیماران، از جمله بیماران مبتلا به سرطان و افرادی که در حوادث رانندگی آسیب دیده‌اند، کمک کند. اما اهدای خون تنها به نفع گیرندگان نیست. 


علاوه بر اینکه شما احساس خوبی از کمک به دیگران خواهید داشت، این کار همچنین می‌تواند به سلامت شما نیز کمک کند. اما چگونه؟ دقیقاً چه مزایایی برای سلامت شما به همراه دارد و از بروز چه بیماری‌هایی جلوگیری می‌کند؟
 

کاهش ذخایر مضر آهن با اهدای خون

اهدای خون در کنترل سطح آهن تاثیر بسیاری دارد. آهن یکی از عناصر ضروری برای تولید گلبول‌های قرمز خون است؛ اما افزایش نامتعارف آن می‌تواند تهدیدی برای سلامت فرد باشد.

سلامت کبد با اهدای خون
از فواید خون دادن می‌توان به سلامت کبد اشاره کرد. در این فرآیند، خون از بدن فرد اهداکننده خارج می‌شود و این می‌تواند به کبد کمک کرده تا به طور مؤثرتری سموم را از بدن پاکسازی کند. همچنین، اهدای خون می‌تواند به کاهش میزان آهن در بدن کمک کند و در نتیجه فشار کمتری به کبد وارد شود؛ به ویژه در افرادی که به بیماری‌های کبدی مبتلا هستند.
 

بهبود وضعیت روحی با اهدای خون

در بحث فواید خون دادن باید به این موضوع توجه داشت که اهدای خون نه تنها به دیگران کمک می‌کند، بلکه می‌تواند به بهبود وضعیت روحی شخص اهداء کننده نیز کمک کند. این عمل نوعی کار خیر است که باعث افزایش احساس رضایت و خوشحالی در فرد می‌شود. 
تحقیقات نشان داده‌اند افرادی که خون اهدا می‌کنند، در مقایسه با کسانی که این کار را نمی‌کنند، احساس شادی و رضایت بیشتری در زندگی خود دارند. این اثر مثبت می‌تواند به افزایش روحیه و کاهش استرس منجر شود.
 

کاهش خطر ابتلا به حمله قلبی با اهدای خون

اهدای خون  به بهبود سلامت قلب و عروق کمک کند. سلامت قلب و عروق به طور غیرمستقیم می‌تواند بر سلامت کلی و کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی تأثیر داشته باشد.
پس از اهدای خون، بدن شروع به تولید سلول‌های خونی جدید می‌کند که می‌تواند به بهبود سلامتی عمومی کمک کرده و سیستم ایمنی را تقویت کند.
 

ذخائر خونی کشور 7 روز است

شهرام میرزایی، معاون اجتماعی سازمان انتقال خون با بیان اینکه اکنون ذخائر خونی کشور به مدت 7 روز است، بیان کرد:‌در کشور مشکل کمبود خون نداریم.
 

تهران به خون نیاز دارد

وی درباره آخرین وضعیت خون در استان تهران، ابراز کرد: با توجه به اینکه بیماران زیادی برای درمان به مراکز درمانی و بیمارستانهای تهران مراجعه می‌کنند و مصرف خون نیز به صورت روزانه است؛ از این رو در تهران نیاز به خون وجود دارد.
میرزایی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به سمت روزهای سرد هوا می‌رویم از شهروندان درخواست داریم برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها