|

کلاهبردار اینترنتی میلیاردی در لرستان

رئیس پلیس فتا لرستان از دستگیری کلاهبردار میلیاردی در این استان خبر داد.

کلاهبردار اینترنتی میلیاردی در لرستان

به گزارش شرق ، سرهنگ حسین سپهوند در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه نرم جرایم سایبری در لرستان ۱۲ درصد نسبت به نرم کشوری پایین‌تر است، از شناسایی و دستگیری یک کلاهبردار میلیاردی سایبری در خرم‌آباد خبر داد.

 وی با بیان اینکه فرد بازداشت شده با راه‌اندازی سایت فروش کالا‌های دسته دوم اقدام به کلاهبرداری کرده است، بیان داشت: این متهم تا کنون از طرف ۱۶ مال‌باخته شناسایی و پیش‌بینی می‌شود این تعداد افزایش یابد.

رئیس پلیس فتا لرستان، افزود: در بررسی‌ها مشخص شده است که این فرد دارای همدستانی است که همگی آنها شناسایی و تحت تعقیب پلیس هستند.

سرهنگ سپهوند با بیان اینکه مبنای کار پلیس فتا پیشگیری از جرم است، گفت: پیشگیری اجتماعی اگر صورت بگیرد درصد بالایی از جرایم در اجتماع شکل نمی‌گیرد.

وی نرم جرایم سایبری در استان را ۱۲ درصد نسبت به نرم کشوری پایین‌تر عنوان کرد و افزود: ۹۶ درصد جرایمی که در استان واصل می‌شود منجر به کشف می‌شود و به لحاظ کیفی ۲۰ درصد از شاخص کیفی جرم‌یابی در کشور بیشتر است.

رئیس پلیس فتا لرستان، آموزش همگانی در پیشگیری اینترنتی بالاخص مالی و کلاهبرداری را بسیار تأثیرگذار دانست و خواستار همکاری بیشتر رسانه‌ها در جهت فرهنگ‌سازی دراین‌خصوص شد.

 

 
 

 

 

 

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها